Oprava notebooku - reklamace

Dobrý den, dala jsem do servisu notebook, že je u něj problematické zapínání. Poté, co se zapne byl však plně funkční. V servisu mi navrhli opravu v ceně cca 3500, s čímž jsem souhlasila. Procento úspěšnosti oprav bylo dle servisu vysoké a v případě, že bude oprava neúspěšná, nebudu nic hradit. Po pár týdnech mi ze servisu volali, že oprava nebyla úspěšná a že je třeba vyměnit celou základní desku. Cena opravy byla vyčíslena na cca 9500, což jsem zamítla. Notebook mi tedy bude zaslán zpět bez opravy. V servisu se mě dále ptali, zda chci zálohovat data, že notebook je nefunkční. V době, kdy jsem notebook do servisu dávala však funkční byl, sice s limity, ale dalo se na něm pracovat. Ze servisu mi jej však chtějí vrátit nefunkční. Podotýkám, že na možnost, že by notebook po neúspěšné opravě přestal fungovat zcela, jsem upozorněna nebyla. Je nějaká možnost obrany v tomto případě? Příští týden by mi měl notebook přivézt kurýr. Mám jej převzít? Převzetím souhlasím se stavem notebooku, který mi byl navrácen, je to tak? Podotýkám, že celé jednání probíhalo telefonicky. Můžete mi prosím poradit, jak se v tomto případě zachovat? Předem děkuji. Hezký den!

Otázku poslal/a:  , 24. 5. 2019 20:48

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zhotovitel odpovídá za stav věci, v jakém jej kupující spotřebitel předal k provedení opravy, podle § 2944 občanského zákoníku. Tento stav je možné vyčíst z předávacího protokolu. Pokud v tomto protokolu není zanesen přesný stav věci, má se za to, že věc byla v běžném stavu odpovídajícím jejímu stáří. Věc od kurýra přeberte a uplatněte u zhotovitele žádost o náhradu škody, a to na základě výše uvedeného ustanovení. Zhotovitel následně bude povinen uvést věc do původního stavu, popřípadě Vám poskytnout finanční kompenzaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

20. 6. 2019 18:22

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

8. 6. 2023 | Jana Divinová

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

18. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

Energetický regulační úřad varuje před praktikami některých prodejců energií, kteří neoprávněně svým zákazníkům zvyšují cenu za dodávky. Varování úřad vydal na základě rostoucího počtu stížností, které přicházejí na jeho adresu.

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

2. 5. 2023 | Gabriel Pleska

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

13. 4. 2023 | Jana Divinová

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

Už několik týdnů probíhají kontroly u zemědělců a potravinářů kvůli vysokým cenám potravin. Zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) a České obchodní inspekce (ČOI) jsou horší, než se očekávalo. Na dnešním setkání s novináři to sdělil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

28. 3. 2023 | Olga Skalková | 1 komentářů

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

22. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

17. 3. 2023 | Gabriel Pleska

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

9. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

Finančně poradenská společnost Partners Financial Services varuje před podvodníky, kteří zneužívají značku jejích poboček Partners Market k podvodným investičním nabídkám. Na zneužití upozornila i Česká národní banka.

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

9. 3. 2023 | Petr Kučera

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

6. 3. 2023 | František Nonnemann

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

Dvě zajímavá rozhodnutí naznačují, jak v praxi vyvážit zájem na ověřování finanční situace klienta a snahu o rychlé vyřízení žádosti.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

7. 2. 2023 | Jana Divinová

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

26. 1. 2023 | Veronika Hejná

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. 

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

Ministerstvo životního prostředí posílá na vládu novelu, která zavádí systém zálohování...více

ČNB znovu snížila sazby. Úroky klesnou u spoření i hypoték

ČNB znovu snížila sazby. Úroky klesnou u spoření i hypoték

Bankovní rada České národní banky na svém dnešním jednání rozhodla o snížení úrokových...více

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services