Odstoupení od kupní smlouvy

Dobrý den, můžete mi prosím poradit. Předem děkuji. V červenci 2018 jsme dcerce k narozeninám pořídili dětský tablet. Tablet byl funkční, i když trochu zpomalený, nicméně plnil funkci. Po týdnu se objevila závada s wi-fi. Tablet jsme nepoužívali, jelikož nám měli měnit wifi připojení a tak jsme si mysleli, že potom závada zmizí. Závada nezmizela. Odvezla jsem tedy tablet na reklamaci. Závada se neprojevila a tablet mi byl tedy vrácen s neuznanou reklamací. Tablet mi přivezla přepravní společnost, ale při rozbalení se tablet ani nerozsvitil a nešel zapnout, takže jsem druhý den jela opět tablet reklamovat. Tablet opět převzali do servisu, za necelý měsíc mi ho opět přivezla přepravní společnost a tablet fungoval. Jenže pouze týden. Přestal fungovat dotyk displeje a byl zničený konektor pro USB, takže tablet nabíjel jen pod určitým úhlem kabelu. Tablet jsem opět vezla 40km do kamenné prodejny, opět ho přijali do servisu. Po týdnu mi přišel email, že tablet nenabíjí a je tedy nutná oprava (placená), aby mohli zkontrolovat další závadu. Napsala jsem, že oprava není nutná a že hlavní závadou je špatný dotyk displeje. Na to už nikdo nereagoval. Od uplynutí reklamační lhůty uběhlo 14 dní, kdy mě nikdo nekontaktoval, až dnes, kdy mi byl poslán email s tím, že jsem se k opavě nevyjádřila. Opět jsem psala, že oprava není nutná a odpověď byla, že mi tedy tablet pošlou zpět. Ve zkratce máme tablet přes půl roku, z toho byl používány max měsíc, ve zbylém čase byl buď na reklamaci nebo byl nefunkční v krabici. Mám právo na odstoupení od smlouvy? Nebo co můžu vlastně v této situaci dělat? Děkuji za odpověď

Otázku poslal/a:  , 20. 2. 2019 8:46

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám prodávající vrátil věc z reklamace, na které se poté vyskytoval větší počet vad než při uplatnění reklamace, byla jste oprávněna po prodávajícím požadovat náhradu škody uvedením věci do původního stavu, a to v souladu s § 2944 občanského zákoníku. Pokud se na věci v prvním půlroce projevovala vada (nefunkční wi-fi) a tuto vadu nebylo možné odstranit ani reklamací, byla jste oprávněna odstoupit od kupní smlouvy z důvodu, že věc nemá vlastnosti, jež byly prodávajícím popsány, tedy nesplňuje jakost při převzetí. Pokud prodávající v současné chvíli neuznává svoji odpovědnost za vadu konektoru pro USB, upozorněte jej na to, že se tato vada vyskytla v průběhu vyřizování reklamace, a máte tedy nárok na její bezplatné odstranění. Pokud prodávající nedodržel lhůtu k vyřízení reklamce, jelikož po Vás požadoval souhlas s úhradou opravy za vadný konektor, přičemž za tuto vadu ale sám odpovídal, jste oprávněna od kupní smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace včas podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

22. 3. 2019 13:51

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

8. 6. 2023 | Jana Divinová

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

18. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

Energetický regulační úřad varuje před praktikami některých prodejců energií, kteří neoprávněně svým zákazníkům zvyšují cenu za dodávky. Varování úřad vydal na základě rostoucího počtu stížností, které přicházejí na jeho adresu.

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

2. 5. 2023 | Gabriel Pleska

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

13. 4. 2023 | Jana Divinová

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

Už několik týdnů probíhají kontroly u zemědělců a potravinářů kvůli vysokým cenám potravin. Zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) a České obchodní inspekce (ČOI) jsou horší, než se očekávalo. Na dnešním setkání s novináři to sdělil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

28. 3. 2023 | Olga Skalková | 1 komentářů

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

22. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

17. 3. 2023 | Gabriel Pleska

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

9. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

Finančně poradenská společnost Partners Financial Services varuje před podvodníky, kteří zneužívají značku jejích poboček Partners Market k podvodným investičním nabídkám. Na zneužití upozornila i Česká národní banka.

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

9. 3. 2023 | Petr Kučera

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

6. 3. 2023 | František Nonnemann

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

Dvě zajímavá rozhodnutí naznačují, jak v praxi vyvážit zájem na ověřování finanční situace klienta a snahu o rychlé vyřízení žádosti.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

7. 2. 2023 | Jana Divinová

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

26. 1. 2023 | Veronika Hejná

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. 

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Důchodová reforma má zelenou. Dvanáct změn, které schválila vláda

Důchodová reforma má zelenou. Dvanáct změn, které schválila vláda

Věk odchodu do důchodu se zvýší. Růst penzí zpomalí, ale stoupne minimální důchod. Manželé...více

Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby

Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby

Co je letos jinak? Jaké slevy se dají využít? Do kdy je potřeba odevzdat přehledy OSVČ?...více

Kvóty na ženy ve vedení se blíží. Kterých firem se týkají?

Kvóty na ženy ve vedení se blíží. Kterých firem se týkají?

Někteří zaměstnavatelé budou muset mít ve vedení přinejmenším třetinu žen. Směrnice Evropské...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services