Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, v říjnu jsem si u společnosti Alza koupila telefon Iphone 7, po 13ti dnech přestal fungovat a Alza mi dala nový telefon (dle mého názoru nový nebyl, neb byl bez originálního balení, ale dokázat to nemohu). Po necelém měsíci tento telefon přestal fungovat, chrčelo v mikrofonu. Alza za 19dní telefon vrátila z reklamace s tím, že cituji "obnovila tovární nastavení". Vyzvedla jsem si ho, jednou zavolala a volaný po cca 3 minutách přestal být slyšet a ani on neslyšel mne. Mohu požadovat náhradu škody za nemožnost užívat mobilní telefon již druhý měsíc? V jaké výši? Mohu požadovat nový telefon, když po "opravě" odejde během jednoho zavolání? Děkuji a přeji hezký den, Lucie M. Sehnalová
Otázku poslal/a: , 29. 1. 2018 22:46
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla věc vadná ihned po jejím převzetí z reklamace, můžete prodávajícího vyzvat k odstranění vady do uplynutí zákonné 30denní lhůty, a nestane-li se tak, od kupní smlouvy odstoupit. Pokud by oprava, jako způsob vyřízení reklamace, zjevně nepostačovala k odstranění vady, můžete požadovat silnější způsob, např. výměnu za nový zcela stejný bezvadný telefon, případně odstoupení od kupní smlouvy, pokud by ani výměna nebyla možná. Prodávající odpovídá i za škodu, která Vám v důsledku jeho odpovědnosti za vady vznikla. Tuto škodu budete prodávajícímu povinna prokázat a vyjádřit v penězích, např. hodnotou dočasného měsíčního nájmu jiného mobilního telefonu. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
31. 1. 2018 15:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zájem o předčasný důchod prudce klesl. Chystá se další zpřísnění
Ačkoliv přísnější pravidla pro odchod do předčasného důchodu platí už od loňského října,...více
Ve Sberbank zůstávají miliony korun. Termín pro výplatu se naposledy prodloužil
Své vklady ze zkrachovalé banky Sberbank CZ zatím získalo asi devět z celkem 15 tisíc...více
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Úroky padají, kdo teď dá víc?
Banky dál snižují úročení na spoření. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více