Reklamace, marné uplynutí lhůty
Dobrý den, už druhý měsíc mám na reklamaci zimní kabát. První reklamaci mi zamítli z důvodu, že jsem si kožešinu z pravého myvala zničila sama čůlíkem a běžným opotřebením. Zamítnutí přišlo 30. den půl hodiny před zavírací dobou. Okamžitě jsem do prodejny jela v půl 8 večer a okamžitě dala vyjádření k celé věci, zmínila opět, že jsem to konzultovala s odborníkem, že vím, že běžné opotřebení vypadá u kožešiny jinak a že to ani po 3 měsících nošení není možné aby se kožešina zničila. Ač mi bylo slíbeno, že druhá reklamace proběhne rychleji a po mé dost jasném a tvrdém přístupu a neústupnosti, se pokusíme najít společné řešení, tak je to již téměř opět 30 dní a reklamace stále vyřízena není. Tudíž se připravuji na variantu, že prošvihnou lhůtu, kdyby situace nastala, abych věděla, jak budu postupovat. Celá situace je již unavující a nepříjemná. Kabát za 6.000 nemohu nosit. V průběhu druhé reklamace mi nabídli polovinu částky opravy. To jsem odmítla. Oprava bude stát 3.000,- a já nehodlám za kabát tuto částku ještě doplácet. Zkoušeli na mě všechny kliky od vysoko módního zboží, po nedodržení pokynů... Pokyny neobsahují žádné informace o kůži a kožešinách. Jejich jednání je nekalé, neprofesionální a je to celé unavující. 30. den lhůty připadá na neděli, kdy provozovna je ale otevřená i tento den. Mají každý den. Platí i v tomto případě, že lhůta připadá na pondělí i přes to, že mají otevřeno? A platí zmeškání lhůty a nárok na vrácení peněz i v případě, že by reklamace byla opět zamítnuta? Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 10. 12. 2017 20:15
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění. Připadne-li poslední den na sobotu, neděli nebo státní svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Ve Vašem případě by právo na odstoupení od kupní smlouvy pro nedodržení reklamační lhůty vzniklo v případě, kdy by prodávající nevyřídil reklamaci ani v pondělí. Pokud jste navíc zboží reklamovala v prvních 6 měsících od jeho zakoupení, je to prodávající, kdo je povinen prokázat silným důkazním prostředkem, že za vadu neodpovídá. Pokud se tak nestane, a prodávající reklamaci přesto zamítne, jste oprávněna od kupní smlouvy odstoupit z důvodu, že prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá. Při zmeškání lhůty k vyřízení reklamace by bylo možné odstoupit od kupní smlouvy i v případě zamítnuté reklamace s nedoloženým silným důkazem o neodpovědnosti prodávajícího za vadu (viz výše). V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 12. 2017 16:12