Reklamace/telefon
Dobrý den, poslala jsem mobilní telefon na reklamaci z důvodů, že se seká, zamrzá a vůbec nefunguje. Bylo mi odepsáno: "Zjistili jsme, že zařízení vykazuje poškození neslučitelné se záručními podmínkami. Opravu tímto evidujeme jako nezáruční. Odůvodnění však je, že mobilní telefon již není v záruce výrobce, oprava je možná pouze placenou výměnou vadných dílů. Vůbec mi nebylo sděleno, čím byl poškozen. Telefon byl ve 100% stavu, ani rýha nic, ještě se tam nepoznačilo, byl jak nový. Zacházela jsem s ním opatrně a proto jsem z vyjádření v šoku. Nejsem si vědoma, že by mi spadl nebo něco podobného, dávám si pozor na takové věci. Mám od nich návrh na cenu, která je dražší než mě stál telefon, nebo výběr ještě dvou možností a to je: vrácení zboží na obchod s tím, že si uhradím diagnostiku, poštovné a balné ve výši 425 Kč, nebo třetí možnost, že ho neopraví ani nezašlou zpět a bezplatně dají k likvidaci. Pokud nedám vědět do 5 dnů, automaticky ho zašlou zpět obchodu a já si uhradím částku 425 Kč. Nechápu přístup. Telefon je stále v záruce a jsem bezradná. Prosím o pomoc a radu. Děkuji moc, Martina.
Otázku poslal/a: , 6. 11. 2017 10:45
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v době 24 měsíců od jejího převzetí, tj. od koupě. Za vady vždy odpovídá pouze prodávající a ne výrobce, dodavatel, autorizovaný servis apod. Pokud se vada na věci vyskytla v prvních šesti měsících od její koupě, není prodávající oprávněn reklamaci zamítnout, dokud neprokáže, že vada byla způsobena spotřebitelem. Pokud již šest měsíců uběhlo, budete existenci a původ vytýkané vady prokazovat Vy. To je nejprve možné rozporováním zamítavého stanoviska reklamace, kde uvedete konkrétní důvody, proč s ním nesouhlasíte, např. jelikož je věc stále v 2leté záruční době a jelikož si nejste vědoma, že byste jakékoli poškození věci způsobila. V případě, že prodávající reklamaci ani tehdy neuzná, budete oprávněna ji opětovně podat s doložením posudku soudního znalce. Uzná-li prodávající následně reklamaci se znaleckým posudkem ve Váš prospěch, bude povinen Vám zároveň uhradit náklady na pořízení znaleckého posudku. Prodávající není oprávněn po Vás požadovat náklady na diagnostiku, tj. posouzení věci, ke které byl ze zákona povinen v souvislosti s vyřizováním reklamace. Prodávající je vždy povinen řádně odůvodnit zamítnutou reklamaci, a to tak, aby toto odůvodnění bylo přezkoumatelné. Pokud by se tak ani po Vaší výzvě nestalo, můžete podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
7. 11. 2017 7:20