Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na situaci, kterou teď aktuálně řeším a sice to, že jsem v roce 2013 zakoupil ve společnosti DATART televizi Samsung za 33.000,-Kč a k tomu naštěstí i prodlouženou záruk, tedy tu mám až do roku 2018. Před nedávnem se mi začaly na obraze tvořit pruhy a tudíž jsem ihned volal do Datartu ohledně reklamace, ještě ten den se mi ozval servisák ze společnosti Bells, s tím že dělají servis pro datart a tak jsem mu popsal a vyfotil závadu. Pan opravář to jen tak předběžně odhadl, že odchází celá obrazovka a že to nejspíše vidí na neopravitelnou závadu, na muj dotaz co s tím mi řekl,že se nemusím lékař, že datart v takových případech (tedy pokud to bude neopravitelé) mi daji novou TV, ale jelikož ten můj model již není v nabídce Datartu a nevyrábí se, tak to bude něco jiného. Můj dotaz tedy zní takto: mohou mi dat jakoukoliv TV, jejíž parametry budou přibližně odpovídat té moji, nebo by měli nabídnout TV v cenově relaci okolo těch 30.000,-??? Jde mi hlavně o to aby mi nenabídli nějakou noname s hroznym obrazem a slovy, že ta ma by dnes po amortizaci měla hodnotu 10.000,- a proto mi lepší nenabidnou. Jen pro doplnění, co se mi povedlo najít, tak podmínky vyřízení reklamace u prodloužené záruky by měli být totožné jako u běžné dvouleté záruky. Děkuji předem za odpověď.
Otázku poslal/a: , 19. 9. 2017 3:03
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Záleží zcela na tom, co je uvedeno v podmínkách prodloužené záruky. Pouze v případě, kdy chybí ujednání stran, se použije podpůrně zákonná úprava. Zákon nezná způsob řešení reklamace výměnou za jiné zboží stejné hodnoty, a pokud se daná věc již nevyrábí, má kupující právo odstoupit od smlouvy (viz ustanovení § 2169 občanského zákoníku). Ovšem prodávající může v případě prodloužené záruky stanovit jiná pravidla. Doporučujeme tedy nahlédnout do záručního listu, případně do obchodních podmínek prodejce a zjistit, jaká práva Vám z prodloužené záruky plynou. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
21. 9. 2017 11:05
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Kolik vám vynesou dividendy z českých akcií? Přehled
Nejvyšší dividendový výnos z akcií obchodovaných na pražské burze nabízejí pravidelně...více
Se zlevněním hypoték banky nespěchají, potvrzují nová čísla
Průměrná nabídková sazba hypotečních úvěrů v květnu klesla z dubnových 5,57 procenta na...více
Okamžité platby v eurech spouští už třetí banka. Transakci nabízí zdarma
Fio banka se jako třetí banka na českém trhu zapojuje do systému okamžitých plateb v eurech....více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více