Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, mám dotaz, pokud on-line prodejce má postup ohledně reklamace, že koupenou věc v případě reklamace ( oprava v záruce) posílám výrobci a výrobce pak vystaví dobropis (prodejce tomu říká protokol neopravitelností), pak se mám obrátit s dobropisem zpět na prodejce ohledně vyplacení peněz. Prodejce mi sdělil: pokud nám zákazník zašle protokol nepravitelnosti, zakládá se nová reklamace. Protokol musíme zaslat na kontrolu autorizovanému servisu a dodavateli, pokud je vše v pořádku vystavujeme opravný daňový doklad. Tímto mi vzniknou dvě reklamace prvně oprava a druhá vyřízení dobropisu. Problém je v tom, že celá tato akce trvá již měsíc a půl, což je déle než 30 dnů. Je toto přijatelné dle zákona o spotřebiteli? Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 8. 9. 2017 10:51
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Takový postup je protizákonný. prodejce není oprávněn omezovat Vaše práva z vadného plnění nutností dodat protokol o reklamaci či jiné dokumenty. Nadto je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění bez ohledu na to, zda do jejího vyřizování zasahuje i výrobce. Marné uplynutí zákonné lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a v takovém případě máte právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz. Peníze musí prodejce vrátit rovněž v rámci 30denní lhůty, a pokud tak neučiní, můžete po něm žádat úroky z prodlení ve výši podle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
8. 9. 2017 14:15
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu
Halving cenu bitcoinu nezvedl, ale jak zdražily transakce! Autoři peněženky Samourai Wallet...více
První zbraň proti volání z falešného čísla. Úřad zpřísní pravidla
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v červnu a červenci spustí nová opatření v boji proti...více
Nedoplatek? Pozor na podvodné SMS z finančního úřadu
Nová vlna falešných SMS se snaží vylákat z lidí jejich přihlašovací údaje k bankovní identitě....více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více