Vrácení zbytku peněz
Dobrý den. Moc prosím o radu. Zakoupila jsem šaty přes internet na dobírku. Šaty byly velké, tak jsem je hned druhý den posílala zpátky. Paní mi napsala email, že šaty dorazily a že vrací peníze. Přišly na účet po 14ti dnech, ale přišlo méně 3200,- (šaty stály 3600,- plus poštovné na dobírku 130,-),tudíž mi chybělo 530,- o které jsem hned napsala. Paní mi odepsala až po třech dnech, že cenu musela snížit o poštovné, že jsem si vybrala na dobírku, tak to musela snížit a za poškození šatů, že prý jsem je špatně složila. Napsala jsem ji, že s tímto zásadně nesouhlasím, a že mi to měla napsat hned po převzetí šatů, že jsou nějak poškozené. Od té doby se mi paní neozvala a ani nemám zbytek peněz. Kam se prosím obrátit? Může mi takto snížit částku, aniž by napsala hned po převzetí, že jsou poškozené a i to poštovné dle základního ceníku, to mi taky může takto snížit, když jsem chtěla na dobírku a ona mi nabízela i platbu předem? Děkuji mockrát za odpověď. Nevím, co mám dělat. Zuzana
Otázku poslal/a: , 12. 6. 2017 8:09
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle ustanovení § 1832 občanského zákoníku Vám prodávající musí vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od Vás obdržela, což znamená i náklady na dobírku. Strhnout si částku za poškození zboží může jen v případě, že jste s tímto zbožím nakládala jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nejsme bohužel schopni posoudit, zda na šatech skutečně poškození vzniklo a jakou částku je prodávající oprávněna si strhnout. Můžete však využít bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací naleznete na stránce adr.coi.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 6. 2017 16:43