Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, stala se mi jedna užasna událost a teď nevím co s tím. Před rokem a čtvrt jsem si koupil telefon. Jelikož je mým denním chlebem jsem na něj dával pozor a objednal jsem si k tomu pojištění proti odcizení a rozbití. Rok je však doba dlouhá a stalo se, že po uplynutí roku telefon v noci spadl ze stolku na zem, praskl displej. To však není problémem, problémem je, že později, asi po 2-3 měsících se telefon přestal nabíjet. Vyzkoušel jsem všechno možné. Zjistil, že je to telefonem. Obávám se však, že mi kvůli displeji nebudou chtít reklamaci uznat. Mám za to jít bojovat? Na co si mám dat pozor? Na čem trvat? Mám vůbec v této situaci nějaká práva? Díky za odpověď i radu.
Otázku poslal/a: , 6. 3. 2017 9:26
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Z Vašeho dotazu není zřejmé, zda Vaše pojistná smlouva stále trvá, zda jste po pádu telefonu nahlásil pojistnou událost a zda bylo poškození opravováno. Obecně Vám však můžeme říci, že prodávající není oprávněn zamítnout reklamaci kvůli poškození, které s vytýkanou vadou zjevně nesouvisí. Totéž platí o případném zásahu třetí osoby, tedy například o opravě telefonu v rámci řešení pojistné události. Rozsah Vašich práv tak závisí především na tom, zda má nefunkčnost nabíjení souvislost s pádem telefonu, nebo zda nemohla být způsobena neodborným zásahem při provádění opravy displeje. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
6. 3. 2017 16:19
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu
Halving cenu bitcoinu nezvedl, ale jak zdražily transakce! Autoři peněženky Samourai Wallet...více
První zbraň proti volání z falešného čísla. Úřad zpřísní pravidla
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v červnu a červenci spustí nová opatření v boji proti...více
Nedoplatek? Pozor na podvodné SMS z finančního úřadu
Nová vlna falešných SMS se snaží vylákat z lidí jejich přihlašovací údaje k bankovní identitě....více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více