Opakovaná reklamace kočárku

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o radu, jelikož už jsem lehce zoufalá. Dne 6.6.2015 jsme si v nedalekém obchodě pořídily kočárek s vidinou, že nám vydrží minimálně na dvě děti. Bohužel hned na počátku se vyskytl problém s rezavým rámem na korbě a špatným kolečkem, jelikož jsme měli zdravotní problémy s miminkem a i já se potýkala s komplikacemi, dali jsme kočárek k reklamaci až v prosinci. Kočárek nám byl vrácen a vadné části vyměněny. Další reklamace byla podána v dubnu, jelikož odpadly panty (ty byly mimochodem na každé straně jiné, toho jsem si nejprve ani nevšimla)a reklamace obsahovala i stížnost na brzdy, jelikož nebylo možné kočárek zabrzdit tak, aby se mi v autobuse nebo na kopci nerozjel. Tato reklamace však nebyla uznána s tím, že cvočky byly vyměněny a že brzda je plně funkční. Kočárek stále nebrzdil, tak jsem musela jistit kolečko nohou. Už v listopadu jsme byli nuceni kočárek reklamovat po třetí. Jednalo se o vylámané zuby na kolečkách, které slouží k zabrždění kočárku a o obnažený drát, který vylezl z korby na obou stranách. Tato reklamace brzd byla také neuznaná z důvodu nešetrného zacházení a drát byl označen jako běžné opotřebení, což chápu. Ale právě problém s brzdami byl přitom řešen již v předešlé reklamaci a nebyl uznán a najednou je to problém můj a mého "nešetrného" zacházení, ten kočárek nebrzdil už předtím. Jedná se mi o to, že už nám opět zlobí již reklamované kolečko a já začínám být zoufalá, není to ani 14 dní od poslední reklamace. Kočárek si musíme vždy hledat rezervní po známých a svůj kočárek vlastně díky reklamacím min 2 měsíce neužívám jak bych měla. Člověk si dává na své věci pozor a setkává se s takovým přístupem, kdy z něho udělají cíleného ničitele. Jak se tedy domoci pravdy? Reklamace nám bude v červnu končit a pak dle počtu problémů a defektů budeme moci kočárek maximálně vyhodit.. Děkuji za Váš čas a případnou odpověď. Rosolová

Otázku poslal/a:  , 14. 12. 2016 21:27

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákonná záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste kočárek nemohla užívat, neboť jej měl u sebe prodávající za účelem vyřízení reklamace. Jestliže prodávající reklamaci neuzná, lze takové rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by prokázal, že jde o vadu z výroby. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Pokud by posudek vyšel ve Váš prospěch, bylo by možné namítat nevyřízení reklamace řádně v 30denní reklamační lhůtě a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Můžete zároveň po prodávajícím požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací, popřípadě škodu, která Vám jeho vadným plněním vznikla. Spotřebitelské spory je možné řešit i prostřednictvím bezplatné služby mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o této službě naleznete na adr.coi.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

16. 12. 2016 18:03

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

8. 6. 2023 | Jana Divinová

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

18. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

Energetický regulační úřad varuje před praktikami některých prodejců energií, kteří neoprávněně svým zákazníkům zvyšují cenu za dodávky. Varování úřad vydal na základě rostoucího počtu stížností, které přicházejí na jeho adresu.

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

2. 5. 2023 | Gabriel Pleska

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

13. 4. 2023 | Jana Divinová

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

Už několik týdnů probíhají kontroly u zemědělců a potravinářů kvůli vysokým cenám potravin. Zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) a České obchodní inspekce (ČOI) jsou horší, než se očekávalo. Na dnešním setkání s novináři to sdělil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

28. 3. 2023 | Olga Skalková | 1 komentářů

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

22. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

17. 3. 2023 | Gabriel Pleska

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

9. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

Finančně poradenská společnost Partners Financial Services varuje před podvodníky, kteří zneužívají značku jejích poboček Partners Market k podvodným investičním nabídkám. Na zneužití upozornila i Česká národní banka.

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

9. 3. 2023 | Petr Kučera

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

6. 3. 2023 | František Nonnemann

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

Dvě zajímavá rozhodnutí naznačují, jak v praxi vyvážit zájem na ověřování finanční situace klienta a snahu o rychlé vyřízení žádosti.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

7. 2. 2023 | Jana Divinová

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

26. 1. 2023 | Veronika Hejná

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. 

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Kvóty na ženy ve vedení se blíží. Kterých firem se týkají?

Kvóty na ženy ve vedení se blíží. Kterých firem se týkají?

Někteří zaměstnavatelé budou muset mít ve vedení přinejmenším třetinu žen. Směrnice Evropské...více

Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky

Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky

Někdy otevřeno, jindy zavřeno. Vyznat se v zákazu prodeje během svátků není snadné. Tady...více

Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu

Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu

Halving cenu bitcoinu nezvedl, ale jak zdražily transakce! Autoři peněženky Samourai Wallet...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services