Opakované reklamace a nespokojenost s mobilním telefonem Nokia 5230 NAVI
ahoj.. 2.8.2010 jsem si koupila dotykový mobilní telefon Nokia 5230 NAVI..před Vánocemi se mi začal sám od sebe vypínat(3x-4x denně), smazala se mi všechna data a záloha z paměťové karty se mi neobnovila do telefonu, dále se mi telefon sekal při odemykání a psaní zpráv a baterii jsem musela po 1 dni nabíjet, i když jsem s telefonem nic nedělala.. telefon jsem odvezla na reklamaci, za 14 dní byla reklamace vyřízená a napsali mi, že příčinou problému byla vada poškozeného softwaru,záruční oprava provedena přehráním nového softwaru. Dovezla jsem si telefon domů a druhý den, když mi někdo telefonoval, tak se mi opět začal sám od sebe restartovat a zase to udělá tak 3x za den, pořád se seká při psaní zpráv a při odemykání. A opět, se smazala všechna data(zprávy, obrázky,...)a občas nejde reproduktor. Při této reklamaci mi napsali, že se jim vada neprojevila a že obnovili tovární nastavení. Za 2 dny po rekamaci mi opět začal vynechávat reproduktor a závada sekání odemykacího tlačítka a sekání při psaní zpráv přetrvává. Tak jsem ho dovezla na 3. reklamaci. Při vyřizování se mě ptali, co bych chtěla, tak jsem řekla, že bych chtěla vrátit peníze. Ale paní mi řekla, že mi 2. reklamaci neuznali. Ale reklamace je normálně potvrzena v záručním listu razítkem a podpisem. Takže si myslím, že pokud je potvrzena, tudíž je uznána a ještě ke všemu obnovili tovární nastavení, takže je to zásah do výrobku, tudíž tam asi nějaká vada byla, jinak by ho neobnovovali. Chtěla bych tedy vědět, jesli je tedy 2. reklamace uznána a jestli mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy (výmenu mobilního telefonu nebo vrácení peněz)? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 1. 3. 2012 11:25
Na otázku odpovídá:
GÜRLICH & Co. advokátní kancelář
Dobrý den,
děkujeme, že jste využili služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující.
Obecně dle platného práva může kupující odstoupit od smlouvy v případě neodstranitelné vady, pro které nelze věc užívat, nebo vícečetné vady nebo opakující se stejné vady viz §622 Občanského zákoníku č. 40/1964 Sb. přičemž judikatura četnost a opakování vad vymezuje na tři.
Vadou ve Vámi popisovaném případu je patrně software, popř. i hardwarová součástka (reproduktor), což nyní nenaplňuje důvod pro odstoupení z důvodu četnosti vad. Co se týká počtu uznaných reklamací, není mi z toho co popisujete zcela jasné, zda tedy reklamace byla uznána či ne. Píšete totiž, že Vám napsali, že se vada neprojevila a současně, že máte reklamaci potvrzenou. Rovněž zda obnovení do továrního nastavení je součástí vyjádření technika nebo jste jej zjistila až po převzetí. Podstatné tedy bude vyjádření servisního technika a pokud vadu vyloučil bez dalšího, nebude možné se domáhat účinků třetí reklamace. Nicméně vyjádření servisního technika nemusí být vždy objektivní, doporučuji proto nechat si vypracovat znalecký posudek, kterým můžete oponovat a použít jej případně v občanskoprávním řízení u soudu.
6. 3. 2012 10:10