Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce
17. 4. 2024 | Kateřina Hovorková
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku práce. Tady je jejich přehled.
Dobrý den, koupil jsem ojetý vůz v autobazaru. Součástí vozu bylo i připojištění mechanických a elektronických závad na vozidle. Při podpisu smlouvy byla cena rozdělena na cenu vozu a cenu za pojištění = 2x faktura (dle prodejce je toto nutné takto dělat). Po koupi byl proveden servis vozidla, jako výměna oleje, filtrů a opotřebovaných tlumičů za cca 15000Kč. Po ujetí cca 500km se objevila skrytá vada vozidla, vysoká spotřeba oleje, špatné starty atd. Vozidlo jsem reklamoval u prodejce, který má i vlastní autoservis. Reklamace byla po důkazu o spotřebě oleje uznána (zaplombování výpusti oleje a změření po ujetí dohodnuté vzdálenosti). Byla dohodnuta oprava vozidla. Bohužel po vice než třech týdnech prodejce s vozidlem nic neudělal. Zajímal by mě postup při odstoupení od kupní smlouvy (po uplynutí měsíce od zahájení reklamace) Je mi nutný prodejce uhradit plnou kupní cenu včetně sjednaného pojištění mechanických a el. závad vozidla? Dále musí prodejce uhradit opravy na vozidle a dopravu vozidla do servisu (několik cest, dohromady více než 1000km)? Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 6. 6. 2018 6:54
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
"V případě odstoupení od smlouvy záleží na Vaší kupní smlouvě, kterou jste podepsal při koupi automobilu. Pokud odstoupení od smlouvy kupní smlouvou upraveno není, lze poté subsidiárně použít Občanský zákoník. Dle ustanovení § 2002 Občanského zákoníku poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Skryté vady na voze lze označit za takovéto hrubé porušenní kupní smlouvy.
Pokud na autě byly zjištěni skryté vady jsou nejdříve povinen tyto vady reklamovat u prodejce, tak jak jste udělal. Prodejce má zákonou 30 denní lhůtu na vyřízení reklamace. Tuto lhůtu lze prodloužit pouze na základě ujednání mezi prodejcem a kupujícím. Jestliže jste souhlas s delší lhůtou nedal, a vyřízení reklamace bude tvrat déle než-li 30 dní, jedná se o podstatné porušení smlouvy zakládající vám právo od smlouvy odstoupit. V takovém případě je prodejce povinen Vám vrátit celou kupní cenu včetně sjednaného pojištění. Co se týče náhrady škody - vynaložených peněz na dopravu auta do servisu a dalších oprav, lze konstatovat, že máte právo po prodávajícím žádat uhrazení této částky. Pokud prodejce odmítne Vám tyto peníze uhradit, můžete se poté domáhat zaplacení soudní cestou.
Neváhejte se proto obrátit na společnost Lefensor s.r.o. v případě dalších právních rad a právního zastoupení v této předmětné věci. "
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
11. 6. 2018 16:19
Položte svojí vlastní otázku. Právní poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Lefensor, s.r.o.
Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.
Za poradnu odpovídá:
Lefensor, s.r.o.
Partnerem poradny od: 8. 10. 2014
Aktuální články
Kvóty na ženy ve vedení se blíží. Kterých firem se týkají?
Někteří zaměstnavatelé budou muset mít ve vedení přinejmenším třetinu žen. Směrnice Evropské...více
Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky
Někdy otevřeno, jindy zavřeno. Vyznat se v zákazu prodeje během svátků není snadné. Tady...více
Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu
Halving cenu bitcoinu nezvedl, ale jak zdražily transakce! Autoři peněženky Samourai Wallet...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více