reklamace zboží
dne 14.4.jsem si zakoupila v kamen.prodejně obuv. 10. den/23.4/jsem ji chtěla vyměnit za jinou.Neseděla,zjistila jsem,že je určena do such.prostředí.To mi pí.prodavačka na dotaz neřekla, řekla,že mám impregnovat.Na prodejně výměnu odmítli s tím,že je obuv nošená /byla používána doma/. Chování velmi arogantní.Chtěla jsem kontakt na nadřízeného,který mi odmítli dát.Ten jsem si vyhledala doma na internetu.Další prac. den /25.4./jsem zavolala na firmu, kde jsem se domluvila, že obuv zašlu k posouzení.Na prodejně mi obuv přijali pouze do reklamace,aby ji mohli zaslat k posouzení.Jinak to prý nejde.Po dobu 30 dnů mi nepřišlo vyjádření. Na paragonu je uvedena moje adresa,není tam, do kdy má být reklamace vyřízena. Jako důvod reklamace je uvedeno popraskání,doformace,nevhodně zvolený typ obuvi,pevná špička.30-tý den /25.5./jsem se dostavila na pobočku s tím, že odstupuji od smlouvy, protože jsem v zák. lhůtě nedostala vyjádření/písemně ani telef/.Paní prodavačka mi sdělila, že zákazníka nemusí informovat a odkudsi vyhrabala reklamaci,terou se mi snažila podstrčit k podpisu. Ta je zamítnutá/z důvodu nošené obuvi/, vyřízená 6.5. Tu jsem odmítla převzít a obrátila jsem se na vedení s žádostí o odstoupení od smlouvy.Nebylo mi vyhověno.Mohu stále trvat na odstoupení od smlouvy a předložení např. dodejky z pošty nebo výpisu od operátora? Obuv jsem donesla k posouzení i do jiných prodejen obuvi, kde mi bylo řečeno, že nevidějí důvod, proč by výměna nemohla být provedene. Vnitří strana obuvi/stélka/ je zcela netknuta. Byla by prý při nošení poškozena potem.Podrážka u bot je tmavá a ta je trochu na straně podpatků odřená. To ale mohlo být již z prodejny, kde je obuv volně přístupná ke zkoušení.
Děkuji za radu. Dlouhá
Otázku poslal/a: , 1. 6. 2016 6:36
Na otázku odpovídá:
Lefensor, s.r.o., Lefensor, s.r.o.
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Judikatura Nejvyššího soudu ČR v obdobné záležitosti dospěla k závěru, že stanoví-li zákon lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; tím zabrání vzniku nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady. Rozhodovací praxe vyšších soudů České republiky tedy dospěla jednoznačně k závěru, že reklamace je považována za vyřízenou až v okamžiku, kdy obchodník vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
2. 6. 2016 9:34