Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce
17. 4. 2024 | Kateřina Hovorková
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku práce. Tady je jejich přehled.
dne 14.4.jsem si zakoupila v kamen.prodejně obuv. 10. den/23.4/jsem ji chtěla vyměnit za jinou.Neseděla,zjistila jsem,že je určena do such.prostředí.To mi pí.prodavačka na dotaz neřekla, řekla,že mám impregnovat.Na prodejně výměnu odmítli s tím,že je obuv nošená /byla používána doma/. Chování velmi arogantní.Chtěla jsem kontakt na nadřízeného,který mi odmítli dát.Ten jsem si vyhledala doma na internetu.Další prac. den /25.4./jsem zavolala na firmu, kde jsem se domluvila, že obuv zašlu k posouzení.Na prodejně mi obuv přijali pouze do reklamace,aby ji mohli zaslat k posouzení.Jinak to prý nejde.Po dobu 30 dnů mi nepřišlo vyjádření. Na paragonu je uvedena moje adresa,není tam, do kdy má být reklamace vyřízena. Jako důvod reklamace je uvedeno popraskání,doformace,nevhodně zvolený typ obuvi,pevná špička.30-tý den /25.5./jsem se dostavila na pobočku s tím, že odstupuji od smlouvy, protože jsem v zák. lhůtě nedostala vyjádření/písemně ani telef/.Paní prodavačka mi sdělila, že zákazníka nemusí informovat a odkudsi vyhrabala reklamaci,terou se mi snažila podstrčit k podpisu. Ta je zamítnutá/z důvodu nošené obuvi/, vyřízená 6.5. Tu jsem odmítla převzít a obrátila jsem se na vedení s žádostí o odstoupení od smlouvy.Nebylo mi vyhověno.Mohu stále trvat na odstoupení od smlouvy a předložení např. dodejky z pošty nebo výpisu od operátora? Obuv jsem donesla k posouzení i do jiných prodejen obuvi, kde mi bylo řečeno, že nevidějí důvod, proč by výměna nemohla být provedene. Vnitří strana obuvi/stélka/ je zcela netknuta. Byla by prý při nošení poškozena potem.Podrážka u bot je tmavá a ta je trochu na straně podpatků odřená. To ale mohlo být již z prodejny, kde je obuv volně přístupná ke zkoušení. Děkuji za radu. Dlouhá
Otázku poslal/a: , 1. 6. 2016 6:36
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Judikatura Nejvyššího soudu ČR v obdobné záležitosti dospěla k závěru, že stanoví-li zákon lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; tím zabrání vzniku nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady. Rozhodovací praxe vyšších soudů České republiky tedy dospěla jednoznačně k závěru, že reklamace je považována za vyřízenou až v okamžiku, kdy obchodník vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
2. 6. 2016 9:34
Položte svojí vlastní otázku. Právní poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Lefensor, s.r.o.
Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.
Za poradnu odpovídá:
Lefensor, s.r.o.
Partnerem poradny od: 8. 10. 2014
Aktuální články
Práce v důchodu. Jaká jsou pravidla a na co si dát pozor
Jak si zvýšit důchod, když při jeho čerpání pracujete? Jak funguje takzvaná práce na procenta?...více
Půjčil i těm, kdo nemohli splácet. Profi Credit dostal pokutu od ČNB
Česká národní banka dala pokutu čtyři miliony korun společnosti Profi Credit Czech, poskytovateli...více
Billa spouští aplikaci pro e-shop. Rozšiřuje i rozvoz
Obchodní řetězec Billa dnes představil novou mobilní aplikaci, přes kterou si mohou zákazníci...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více