KB spouští bankovní identitu pro ověření vůči státu

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 1. 3. 2021 10:40 aktualizováno 1. 3. 2021 16:40
KB spouští bankovní identitu pro ověření vůči státu

Zdroj: BankID

Komerční banka dnes spustila ostrý provoz Bankovní identity KB. Snadné ověření vůči službám veřejné správy tak mělo být dostupné pro všechny její klienty. V únoru probíhal testovací provoz pro zaměstnance banky a vybrané uživatele.

Krátce po startu však banka ostrý provoz opět přerušila. „V průběhu předprodukčního testování jsme odhalili technický problém, který vedl k preventivnímu a dočasnému zastavení možnosti autentizace klientů. Masivní testování všech scénářů je důležité pro identifikaci a odstranění chyb, jenž se mohou v rámci ostrého provozu objevit. Zapojené subjekty nyní intenzivně pracují na odhalení příčiny incidentu a jeho následném odstranění,“ říká mluvčí Michal Teubner.

„Dnes dopoledne došlo k dočasnému pozastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky v rámci bankovní identity, a to z důvodu odhalení možné technické závady. Jde o preventivní rozhodnutí do doby, než bude zjištěna její příčina a zamezeno opakování. K odhalení závady došlo při testování a ověřování na takzvaných ostrých datech. Závada byl zjištěna ještě před plánovaným masivním ztotožněním klientů Komerční banky údaji v základních registrech, ke kterému mělo dojít dnes odpoledne,“ upřesňuje státní Správa základních registrů. Předtím uvedla, že došlo k záměně jedné identity.

Bankovní identita umožňuje jednoduše a bez dalších nákladů pro běžného klienta ověřit jeho identitu i mimo banku. V první fázi funguje vůči veřejné správě, typicky při přihlašování do Portálu občana. Od března ji lze využít také pro vstup na „online finanční úřad“, tedy nový portál Moje daně. „Od konce března pak lidé budou moci prostřednictvím bankovní identity z pohodlí svého domova vyplnit formulář pro sčítání lidu. A další možnosti budou přibývat,“ říká Jakub Vlček, manažer pro Bankovní identitu KB.

Získejte nyní 5 % zpět z každého tankování

Ověřování prostřednictvím bankovní identity vůči veřejné správě už v lednu zprovoznily Česká spořitelna a ČSOB. Kromě technologického řešení potřebuje banka získat akreditaci od státu, aby mohla klienty ke službám veřejné správy připojovat. O akreditaci žádají také Air Bank, Moneta a Fio banka, do poloviny roku se chtějí přidat i Raiffeisenbank, mBank, UniCredit Bank a Equa bank (ta brzy přejde pod Raiffku).

Bankovní identita, jejíž standard vznikl v rámci České bankovní asociace, umožní klientům ověřit totožnost vůči veřejné správě stejně snadno jako při přihlašování do internetového bankovnictví. Ve druhé polovině roku ji banky chtějí rozšířit i pro ověřování vůči soukromým firmám – dodavatelům energie, telekomunikačním operátorům, sázkovým společnostem, e-shopům a podobně. Rozšíří se tak možnosti, jak na dálku sjednat nebo změnit smlouvu, ověřit věk a podobně.

Psali jsme víc:

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

KREDITNÍ KARTA SMART

KREDITNÍ KARTA SMART

Získejte nyní 5 % zpět z každého tankování

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

ČSOB vylepšila mobilní aplikaci. Prozkoumali jsme novinky

27. 9. 2023 | Petr Kučera | 1 komentář

ČSOB vylepšila mobilní aplikaci. Prozkoumali jsme novinky

Klienti ČSOB mají k dispozici aktualizovanou verzi mobilní aplikace. Podle banky nabízí hlavně přehlednější vzhled, volitelné nastavení, snadnější přístup k virtuální asistence Kate... celý článek

Hello bank definitivně končí, klientům posílá výpovědi

26. 9. 2023 | Petr Kučera

Hello bank definitivně končí, klientům posílá výpovědi

Hello bank bude poskytovat platební účty a spotřebitelské úvěry už jenom do konce letošního listopadu. Vyplývá to z výpovědí, které od minulého týdne rozesílá klientům.

Max banka dohání konkurenci, už má aplikaci i pro platby

25. 9. 2023 | Petr Kučera

Max banka dohání konkurenci, už má aplikaci i pro platby

Také klienti Max banky už mají k dispozici mobilní aplikaci, která umožňuje přímé zadávání plateb. Stačí si aktualizovat dosavadní verzi aplikace, novinka je dostupná pro Android i... celý článek

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

22. 9. 2023 | Petr Kučera | 1 komentář

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

Komerční banka, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například... celý článek

Bez aplikace si připlatíte. Banky znevýhodní ověřovací SMS

19. 9. 2023 | Petr Kučera | 18 komentářů

Bez aplikace si připlatíte. Banky znevýhodní ověřovací SMS

Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti... celý článek

Partners Financial Services