Modernizace bank ve vyspělých zemích kdysi sváděla k názoru, že bankovní domy v klasické podobě zaniknou a místo poboček budou časem zákazníci obsluhováni pouze elektronicky. To se však, přes velký pokrok, který byl v tomto směru učiněn, alespoň prozatím, nepotvrdilo.
Některé výzkumy totiž ukazují, že i část klientů, kteří plně využívají elektronické bankovnictví, požaduje alespoň jednou za rok osobní kontakt s bankéřem a navštíví proto banku. Pokud potřebujete změnit osobní údaje, vyžadují navíc některé bankovní instituce, přinejmenším v ČR, osobní návštěvu pobočky.
Některé banky mají přitom pobočky v každém významnějším domácím městě. To je pro klienty, kteří nevyužívají elektronické bankovnictví, velmi důležité, v praxi to však služby bank prodražuje. A zřejmě přispívá, spolu s nedostatečnou konkurencí (viz článek Banky úmyslně komplikují poplatky, říká Warren Buffett), k tomu, že jsou poplatky řady bank vysoké.
Část klientů bude nejspíš nadále využívat pobočkovou síť, protože neumějí zacházet s počítačem, natož aby se dokázali napojit na internet. Dalším by chyběl osobní kontakt. Banky nicméně klienty postupně tlačí, a to zejména svou poplatkovou politikou, k tomu, aby využívali elektronické bankovnictví. Zatím se však – viz zkušenosti z vyspělých zemí - o rušení poboček neuvažuje.
Přijde nicméně někdy doba, kdy přestaneme chodit do banky a vše bude probíhat jen elektronicky? Pokud si myslíte, že ano, kdy k tomu podle vás dojde? NAPIŠTE NÁM, CO SI O TOM MYSLÍTE A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.
AUTOR NEJZAJÍMAVĚJŠÍHO DISKUSNÍHO PŘÍSPĚVKU, KTERÝ BUDE ZVEŘEJNĚN DO 15.00 HODIN V PONDĚLÍ 14. ÚNORA ZÍSKÁ KNIHU ZNÁMÉHO ČESKÉHO EKONOMA PAVLA KOHOUTA FINANCE PO KRIZI. POKUD O NI CHCETE SOUTĚŽIT, MUSÍTE ALE UVÉST U PŘÍSPĚVKU SVŮJ E-MAIL, PŘÍPADNĚ KONTAKTNÍ ADRESU. JINAK VÁS NEBUDEME MOCI KONTAKTOVAT
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
22. 2. 2011 23:32 | Milan Horák
15. 2. 2011 20:43 | Rada
K tomu by se ale spíš hodilo zlevnit výběr hotovosti v bance a zlevnit převodní příkaz provedený na pobočce. Pak by to do sebe zapadalo a mohlo by to i někoho oslovit.
Případně by bylo potřeba vysvětlit lidem, že pobočky jsou vlastně takové obchody do kterých by měli chodit nakupovat produkty, které ještě nemají (jejich následnou správu samozřejmě budou provádět přes internet). Spousta lidí si podle mě myslí, že jsou hlavně kvůli výběru hotovosti, zadání příkazu k úhradě atd. Pak musí být nutně zmateni z toho, že za výběr hotovosti v jedné z mnoha poboček vyfásnou pokutu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 2. 2011 10:38 | Alda
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 2. 2011 9:39 | Alda
14. 2. 2011 21:34
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 2. 2011 21:29
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2011 11:51 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2011 19:50 | Lanza
10. 2. 2011 15:00 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2011 8:37 | Denisa M.
myslím si, že by bylo postupem času rozumné a to hlavně pro banky a stát, když by bankovní pobočky úplně vymizely a byla by pouze elektronická forma.
Myslím, že časem k tomu dojde, i když třeba ne úplně, ale minimálně z 80% se pobočky zruší a zústanou pouze některé pro konzervativní lidi, kteří toho využijí.Dalším aspektem budou poplatky za přepážkové služby.Myslím, že si lidé hodně rozmyslí, jestli se naučí s počítačem a budou využívat bankovnictví ,,zdarma" nebo budou trávit svůj drahocenný čas cestou do pobočky a ještě za to zapltí.
Ale hlavně si myslím, že lidé postupem času dají na rady tzv. nezávislých finančních poradců a nebudou tedy muset chodit do bank. Ještě stále je zde zakořeněno, že finanční poradce = pojišťovák, ale z převážné části tomu tak není. Navíc člověk, který sedí v bance má do finančního poradenství a plánování hodně daleko.
Zobrazeno všech 10 komentářů