Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Tomáš Skřivánek | 16. 7. 2001
Winterthur se začíná specializovat pouze na životní a úrazové pojištění. Zbytek pojistného kmene převezme číslo dvě tuzemského trhu: pojišťovna Kooperativa.
Články | Lukáš Půda | 26. 10. 2001
Články | Petr Vykoukal | 4. 12. 2001
Komu by se situace z titulku nelíbila? Pokud by však oním podpisem měl být váš autogram na životní pojistce, dejte si pozor, neuvážená touha ušetřit by vás totiž mohla přijít draho. Na pojištění svého života byste však určitě zanevřít neměli.
Články | redakce Peníze.CZ | 3. 4. 2002
Keith Nicholson, zodpovědný za oblast pojišťovnictví v KPMG ve Velké Británii, a Chris Swift, který obdobnou funkci vykonává ve Spojených státech, přední osobnosti oblasti pojišťovnictví v KPMG celosvětově, uvádějí své prognózy a doporučení změn ve sféře zajištění v důsledku událostí 11. září.
Články | Martin Zika | 15. 1. 2003
ČSOB Pojišťovna je jedním z výsledků procesu, který byl zahájen v roce 2000 uvalením nucené správy na IPB. Vznikla fúzí původní ČSOB Pojišťovny a IPB Pojišťovny a pokud si chcete udělat obrázek o tom, co nabídne a jak změní tuzemský trh, přečtěte si její profil.
Články | Petr Fejtek | 17. 9. 2003
Jaký výnos dnes považujete za "solidní"? Jedno, dvě nebo dokonce tři procenta? Neohrnujte nos, protože o moc víc se čekat nedá. Najdou se ale i tací, kterým se prostředky zhodnocují o více než 8 % ročně...
Články | Simona Ely Plischke | 12. 1. 2005
První leden přinesl do oblasti pojišťovnictví významné změny. Tři nové úpravy ovlivnily jak podmínky pro pojistné smlouvy, tak i pravidla pro distribuci pojištění. Cílem zákonodárců bylo zajistit především lepší ochranu klientům a umožnit jim kvalifikovaněji zvolit nejvhodnější produkt. Jak se jim to povedlo a co na nás tedy letos čeká?
Články | Dana Chytilová | 5. 4. 2005
Zhruba před rokem jsme zjišťovali, jak pojišťovny dodržují zákonem stanovenou informační povinnost, tedy zda poskytují svým potenciálním klientům všechny důležité informace. Výsledky byly skoro k pláči. Pojišťovny se mají zákonem řídit už jedenáct měsíců, rozhodli jsme se dát jim druhou šanci a test provést znovu.
Články | Simona Ely Plischke | 29. 7. 2005
Pojistka domácnosti nemusí krýt riziko vandalismu. Zemřete-li v autě a při tom někoho vážně zraníte, rodina z vaší životní pojistky moc nezíská. Pokud ochrnete při raftingu, vaše pojištění invalidity se k vám otočí zády. Nabouráte-li, protože vám z důvodu opotřebení praskla pneumatika, z havarijní pojistky nic nedostanete. Výluk a výjimek je mnoho, poradíme vám, jak je hledat.
Články | Martin Podávka | 1. 8. 2005 | 1 komentář
Prodejci kapitálového životního pojištění se termínem technická úroková míra často ohánějí ve snaze získat další klienty. Věta typu "garantujeme vám roční zhodnocení vašich peněz ve výši xy %," je ovšem nejen zavádějící, je i nepravdivá. Co je tedy tzv. TÚM ve skutečnosti?
Penzijní fondy | Milan K. Osvaag | 15. 6. 2007 | 1 komentář
Česká pojišťovna nyní loví klienty pro svůj penzijní fond nabídkou výběru peněz už po dvanácti měsících spoření. Zapomíná ovšem dodat, že při takovém výběru klient přijde o státní příspěvek a peníze dostane až za několik měsíců.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Daně | Jan Pekař | 15. 11. 2007 | 1 komentář
Blížící se konec roku se stává pravidelnou sezónou penzijních fondů a pojišťoven k náboru nových klientů. Připomínají daňovým poplatníkům produkty, při kterých je možné uplatnit slevy na dani z příjmu. Jiných možností, jak si ještě snížit daňový základ už totiž mnoho nezbývá.
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Jak na to | Eva Sovová | 2. 5. 2008 | 2 komentáře
Podnikání stále více ohrožují opakující se přírodní katastrofy. Živnostníci často nemají dobré pojistky nebo se na pojistném snaží šetřit. Opomíjejí riziko, že živelní událost může nadlouho přerušit chod jejich firmy.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 6. 2008
Řady tuzemských podvodníků s pojistkami se „úspěšně“ rozrůstají. Pojišťovny už za letošek hlásí nárůst těchto případů oproti loňsku o desítky procent. Trvale nejpopulárnější jsou podvody s pojištěním aut a často se neprávem uplatňují i živelní škody.
Jak na to | Marek Musil | 24. 6. 2008 | 15 komentářů
Řada klientů pojišťoven se už přesvědčila, že špatně uzavřená pojistná smlouva jim přinese více problému než užitku. Často jsou na vině prodejci pojištění. Přinášíme sedm pravidel, jak se zklamání vyhnout.
Jak na to | Věra Tůmová | 17. 2. 2009 | 19 komentářů
Snaha ušetřit na pojištění domácnosti za každou cenu se může vymstít. Stejně tak nechat si zastaralou pojistnou smlouvu či nepřečíst si pojistné podmínky. Zní to jako banální rady, ale podle České asociace pojišťoven to jsou nejčastější chyby, které lidé při pojišťování majetku dělají.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 3. 2009 | 5 komentářů
Bez dokumentů, které dosvědčují pořízení vybavení domů a bytů, se může pojištění domácnosti změnit v poměrně neužitečný produkt. Některé pojišťovny bez dokumentů neuhradí vzniklou škodu, nebo vyplatí jen její část.
Co se děje | Věra Tůmová | 4. 5. 2009 | 3 komentáře
Pojišťovny usnadňují nákup pojištění domácnosti či nemovitosti. Klienti se je už některých mohou sjednat i přes internet. Výhodou je, že dostanou slušné slevy na pojistném. Produkt je však pouze pro ty, kteří přesně vědí, co a na kolik chtějí pojistit.
Co se děje | Věra Tůmová | 25. 6. 2009 | 25 komentářů
Ještě než uzavřete pojištění domácnosti, pořádně prostudujte všechny výluky, při nichž nedostanete od pojišťovny ani korunu. Vyplatí se číst nejen obecné, ale i speciální výluky k jednotlivým pojistným nebezpečím.
Jak na to | Věra Tůmová | 26. 6. 2009 | 2 komentáře
Tisíce lidí, kterým nynější povodně poškodily dům, hlásí pojišťovnám škody na majetku. Ve spolupráci s pojišťovnami jsme připravili stručný manuál, jak nejlépe postupovat a na co nezapomenout při hlášení pojistné události související s přírodní katastrofou.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 7. 2009 | 8 komentářů
Mít dobře pojištěnou terasu, balkón či sklep není samozřejmost. K běžné pojistce domácnosti to nabízí většina pojišťoven, je ale třeba splnit určité podmínky, aby šlo na pojistné plnění v případě škody dosáhnout. Na nebytové prostory a věci v nich uložené se vztahují jiné výluky než na věci uložené v bytě.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 8. 2009 | 1 komentář
Krádeže jízdních kol ze sklepa jsou v Česku poměrně časté. Jejich majitele před finanční ztrátou zpravidla neochrání ani pojištění domácnosti. Částečným řešením jsou speciální pojistky, které nabízí jen pár pojišťoven.
Co se děje | Petr Kučera | 20. 8. 2009 | 1 komentář
Stále více lidí cestuje ve vlacích s jízdním kolem. Letos v červnu přepravily České dráhy 62 tisíc kol, což je o 70 procent více než vloni. Rozšiřuje se i nabídka cyklovlaků. Cestující se však musí připravit na několik možných komplikací.