Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 17. 2. 2009 | 19 komentářů
Snaha ušetřit na pojištění domácnosti za každou cenu se může vymstít. Stejně tak nechat si zastaralou pojistnou smlouvu či nepřečíst si pojistné podmínky. Zní to jako banální rady, ale podle České asociace pojišťoven to jsou nejčastější chyby, které lidé při pojišťování majetku dělají.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 11. 2011 12:01

Fanošu to nemyslíš vážně

Citace - Fana / 17.02.2009 13:37

Nic proti. Někdo má radši iluzi, že mu pomůže pojišťovna, někdo jinej zas iluzi, že se nic nestane, nebo si pomůže sám, případně rodina, přátelé.

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 13:37)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 2. 2009 8:56, Fana

Je to fakt složitý, asi tomu fakt nerozumím a nehodlám pak z někoho mámit zpět svoje peníze. Radši dělám to do mě baví nebo to, co mi víc vynese. Proto se zásadně nepojišťuju a pro takový případy mám trošku naškudlený. A nehodlám to utrácet za nový auto.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

17. 2. 2009 8:56 | Fana

Je to fakt složitý, asi tomu fakt nerozumím a nehodlám pak z někoho mámit zpět svoje peníze. Radši dělám to do mě baví nebo to, co mi víc vynese. Proto se zásadně nepojišťuju a pro takový případy mám trošku naškudlený. A nehodlám to utrácet za nový auto.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

17. 2. 2009 11:53 | xxx

Hmm, tak to bych chtěl vidět jak máš naškudleno 3 mega na barák a 0,7 na domácnost... :-) Asi toho moc nemáš... Za 5000 ročně bys to při pojistný události asi rychle vyměnil...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 08:56)

17. 2. 2009 12:40 | Fana

Máš pravdu, moc toho nemám, ale na drobný opravy to je. Jinak u nás je riziko povodně, vichřice nebo nabourání kamionu zanedbatelné. Komín pravidelně čistím, elektroinstalace jsou nové, po revizi. Při té menší události vyberu peníze a okamžitě řeším. Nemusím se dohadovat s pojišťovnou a dlouze čekat na případné plnění. Některé práce je třeba hlídat osobně, pak nejsou třeba doklady kvůli vymáhání reklamace, což znamená další uspořené kačáky. Prostě se o to snažím postarat sám a když se něco potentuje poučím se z toho.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xxx 17. 02. 2009 11:53)

17. 2. 2009 13:05 | xxx

Dokud se nestane něco většího tak tomu vcelku rozumim... Ale stačí, když se cokoliv stane s vodou nebo elektroinstalací, pak stačí drobnost a člověk se nedoplatí nebo téměř o vše přijde... Já mám byt pojištěnej na 2,2 mil, domácnost na 0,4 a k tomu všechny odpovědnosti. Platim ročně cca 3500 a za tu jistotu je to k nezaplacení... Všude minimální spoluúčasti... Bydlim ve čtvrtém patře v bytovce a i když mám vše nově předělané, nedovolil bych si být na cokoliv nepojištěn už jen z principu... Může se to vyplatit třeba až po 10 letech, nebo nikdy... Ale za tu jistotu mi těch pár korun ročně stojí... Nedovedu si představit hlídat práce osobně, i když mám vše nové, začal mi kapat kohoutek od přívodu vody do pračky... Vada matariálu, ale kdybych na to nepřišel včas, vytopil bych sebe, sousedy a nevim, jestli bych chtěl kvůli takové kravině platit ze svých úspor...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 12:40)

17. 2. 2009 13:21 | Michal Kára

Za jakou jistotu? Ze kdyz se neco stane, tak usmevavy pan z pojistovny rekne "Ale my si tenhle pojem vykladame jinak, takze nic nedostanete"? :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xxx 17. 02. 2009 13:05)

17. 2. 2009 13:30 | xxx

Je dobré si přečíst pojistné podmínky... Když k tomu přistupujete takhle, tak se nedivím, že nejste pojištěn, ale jednou možná přehodnotíte přístup... Třeba když vyhoříte... :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 17. 02. 2009 13:21)

17. 2. 2009 13:37 | Fana

Nic proti. Někdo má radši iluzi, že mu pomůže pojišťovna, někdo jinej zas iluzi, že se nic nestane, nebo si pomůže sám, případně rodina, přátelé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xxx 17. 02. 2009 13:05)

17. 2. 2009 13:40 | Michal Kára

A k cemu by to bylo? Podstatne je, jak si vyklada pojistne podminky pojistovna a to stejne zjistite az kdyz bude mit plnit. Jsou tam ruzne "miny". Treba vam vykradou dum. OK, rikate si, no problem mam pojisteni. Jenze pak se dozvite, ze ho vykradli tak, ze rozkodovali ovladani garazovych vrat a ty si otevreli => nepouzili nasili => pojistovna nic neplati.


Jedina jistota u pojisteni je, ze budete platit vy pojistovne. Ze bude platit pojistovna vam jiste rozhodne neni.


A jak vite, ze jsem nepojisten?:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xxx 17. 02. 2009 13:30)

17. 2. 2009 13:50 | xxx

Když se pojišťuji, tak vím na co a za jakých podmínek... Pak si nemůžu na nic stěžovat... Navíc třeba vykradení domácnosti je poměrně specifické pojištění - jednotlivé cennosti se pojišťují většinou samostatně. Spíše mi jde o "standardní" pojistné události, jako je požár nebo vytopení...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 17. 02. 2009 13:40)

17. 2. 2009 13:51 | xxx

Otázka je, která iluze je pro Vás ve finále dražší... A myslím, že pojištění to nebude...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 13:37)

17. 2. 2009 14:06 | Michal Kára

Ne, vy si jen MYSLITE ze to vite. A to je ten zasadni rozdil. :-D


Navic, u te domacnosti, mate od VSEHO doklady o nakupu s fotodokumentaci? Ulozene samozrejme mimo domacnost, protoze shorele / rozmocene doklady jsou nanic? A aktualizujete pravidelne pojistenou castku, abyste nebyl podpojisten? Nene, pojisteni je jen obchod s iluzi jistoty, nic vic :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xxx 17. 02. 2009 13:50)

22. 2. 2009 21:10 | Softer

Od tohoto jsou tu samozřejmě finanční poradci - doporučuji Partners! Ti se o to starají zadarmo, nic za to nezaplatíte, jim jde za každou aktualizaci provize od firmy, takže nechat normálně tyto papíry finančnímu poradci a jeho povinnost je se postarat, jinak jsou tam dost velké pokuty příp. i možnost vymáhat po finančním poradci danou částku. V Německu už někdo takový soud vyhrál...
Pojištění že se nevyplatí a je to iluze? Respektuji Váš názor, ale spíše bych tipl, že jste jen takový gaučový křikloun, a o finančním trhu nemáte ani potuchy, toto nemůže říct ekonomicky vzdělaný člověk...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 17. 02. 2009 14:06)

27. 11. 2011 12:01

Fanošu to nemyslíš vážně

Citace - Fana / 17.02.2009 13:37

Nic proti. Někdo má radši iluzi, že mu pomůže pojišťovna, někdo jinej zas iluzi, že se nic nestane, nebo si pomůže sám, případně rodina, přátelé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 13:37)

27. 11. 2011 12:06

Abys nedopadl jak ve Sporotrendu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 08:56)

3. 4. 2012 20:50 | mirek

Rozodně dopoučuji pojistit domácnos případně i nemovitost současně. Dá se získat sleva za propojistenost. Co se týka rad, nic se nestane. Nikdy, neříkej nikdy. Stačí, aby Vám od zkratu chytnul koberec, záclona a za dobu co ste v praci najdete doma jen hromadu popela. V horším případě můžou vyhořet i sousedi. Dalším běžným případem je prasklý přívod vody do pračky, mičky, apod. Přiznejme si na rovinu, kdo z Vás zapne pračku nebo myčku a jde do práce nebo na nákup. Já ano. Dojde k poruoe čerpadla prasne hadice od přivodu vody a o malér je postarano. Vytopíte sebe i souseda a kdo to zaplatí? Pojištění je v dnešní době standard. Souhlasím s názorem, že ekonomicky vzdělaná člověk si správnou odpověď najde sám. Důležité je si pojistit živel, odcizení a dle lokality i povodeň a hlavně nezapomenout na odpovědnost. Ta kryje napříkad případ, kdy vytopíte souseda nebo vyhoří vaší příčinou i jeho byt. Jendouduchá kalkulace zde: https://www.top-pojisteni.cz/pojisteni-domacnosti/kalkulace-pojisteni-domacnosti?phase=dom_start
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 6. 2014 9:31 | Petr

Musím se smát takhle hloupým názorům, ale je to Vaše volba :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 17. 02. 2009 08:56)

26. 5. 2015 7:19 | Karel

Pro ty co tvrdí, že se nic nemůže stát...
Znám jeden případ - otec od rodiny stavěl pro dceru barák. Nechtěl se zadlužit, tak to dělal pomalu a v klidu (navíc ho vlastně nic netlačilo). Po 10 letech byl dům hotov. Chtěl ho dát právě vdané dceři "pod stromeček". Týden před stěhováním během jediné noci celý dům kompletně shořel (přece novostavba se všemi revizemi blablabla...). 10 let práce za pár hodin v trapu.
Pro ty co tvrdí, že pojištění je jenom iluze. To je jen a pouze váš problém, že nečtete pojistné podmínky, že jim nerozumíte apod. (tak proč neoslovíte někoho, kdo jim rozumí aby vám to vysvětlil ???). V tom případě doporučuji opravdu někde stranou ušetřit pár miliónů pro případ totální škody.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 8. 2016 13:43 | jirka

Prave ze je vse tak slozite, je lepsi pojisteni nemít. Ve finale totiž nedostanete nic. U paneláku a různých společenství existuje vždy pojistna smlouva na dum. Takže pojisteni nemovitosti pokud jde o byt v paneláku je nadbytecne. Co se tyce veci v domácnosti je na zvazeni, jestli ma cenu pojistit napr varnou desku a ostatní veci nebo mit raději rezervu na nakup drobnosti. Co ukradne zloděj? Linku? Manželskou postel? Co udělá povoden ve 3.patre? Chci jen rici ze pojisteni muze byt zcela nadbytecne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 9. 2016 11:33 | Luboš

Pokud je pro Vás vše tak složité, tak je nejlepší řešení poradit se s Vaším fin. poradcem, který Vám poradí jak s výběrem pojišťovny, tak s nastavením.
Výše uvedené argumenty od většiny lidí je z neinformovanosti danné problematiky.
U paneláků ať je to SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo DB (družstevní byty), které mají většinou rámcovou smlouvu, tak se vždy jedná o pojištění bytového domu, nikoliv bytu samotného = pojištění nemovitosti (byt) tedy není nadbytečné.
Co se stane, když vyhoříte? Pokud se na požár přijde včas a neponičí statiku nemovitosti, tak se v tomto případě vyplatí mít sjednané pojištění domácnosti (vybavení bytu) - nemusíte mít nutně doklad o koupi (pokud se nejedná o cennou věc), stačí fotodokumentace třeba z rodinného alba, kde je v pozadí vidět vybavení = zde pojišťovny vyplácí pojistné plnění dle seznamu věcí z protokolu IZS.
A pokud způsobím někomu škodu (třeba vytopením spodního bytu, požárem zničená okna horního bytu, ale i škoda způsobená mimo byt - na procházce vaše dítě do někoho omylem vrazí a dotyčnému spadne telefon a rozbije se = pojištění se vztahuje i na osoby žijící ve společné domácnosti pojištěného), tak od toho je pojištění v běžném občanském životě.
Věřím, že tyhle všeobecné informace všichni znají, i když mi praxe bohužel ukazuje něco jiného, tak je až nezodpovědné se na tyto případy nepřipravit. Přijde mi to, jako nosit nabitou a odjištěnou zbraň v kapse - vždyť přeci nevystřelí.
PS: pracuji v oblasti finančního poradenství u jiné společnosti, než vlastní tenhle web, ale nebudu se tady prezentovat... (pokud si budete chtít se mnou domluvit osobní schůzku, tak mi piště na e-mail, který www.penize.cz poskytne)
S pozdravem Luboš

Citace - jirka / 06.08.2016 13:43

Prave ze je vse tak slozite, je lepsi pojisteni nemít. Ve finale totiž nedostanete nic. U paneláku a různých společenství existuje vždy pojistna smlouva na dum. Takže pojisteni nemovitosti pokud jde o byt v paneláku je nadbytecne. Co se tyce veci v domácnosti je na zvazeni, jestli ma cenu pojistit napr varnou desku a ostatní veci nebo mit raději rezervu na nakup drobnosti. Co ukradne zloděj? Linku? Manželskou postel? Co udělá povoden ve 3.patre? Chci jen rici ze pojisteni muze byt zcela nadbytecne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jirka 06. 08. 2016 13:43)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Tomáš Pitr

podnikatel a kriminálník

Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 12 duelů
×
Tomáš Pitr
ÚSPĚŠNOST
18,18 %

z 33 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Bludný kruh chudoby, Tržní úroková míra, Movitý majetek, banky, psd2, daně, andrej babiš, start-up, pasivní, celní unie, Jan Maňák, odpis, menopauza, zanedbání povinné výživy, priority, část I., specifikace doplňků, výběr auta

1AX2171, 1AS4630, 1M31960, 4AJ9183, 4AT7794

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK