Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 24. 6. 2008 | 15 komentářů
Řada klientů pojišťoven se už přesvědčila, že špatně uzavřená pojistná smlouva jim přinese více problému než užitku. Často jsou na vině prodejci pojištění. Přinášíme sedm pravidel, jak se zklamání vyhnout.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 7. 2008 15:23, Marek Musil

Pane Konfršte, díky za Vaše názory, ale pravděpodobně jste můj článek tak úplně nepochopil. Povrchní jistě je, nicméně nikoli z nedostatku mé odbornosti, ale protože místo pro mé příspěvky je omezené. Navíc, kdo chce ještě více informací, jistě najde někoho, kdo mu je odpovídajícím způsobem předá.
Sepisovat články si troufám z několika důvodů a některé z nich jmenuji. V obchodní sféře se pohybuji od roku 1995, pojištění a čísla obecně jsou zároveň mým koníčkem, proto také příští rok zdárně dokončím studium na VŠE a abych byl opravdu odborně zdatný, na podzim nastupuji na VŠ Bankovní Institutm, kde volím obor pojišťovnictví a pojistná matematika.
Váš názor na princip životního pojištění naprosto sdílím v tom smyslu je můj článek také psaný. Jediné s čím nemohu v žádném případě souhlasit je Váš názor na uzavření pojištění do 75.roku věku. Velmi by mě zajímalo například Vaše reakce, pokud bych Vám jako obchodník doporučil takto dlouhou smlouvu. Řekněme, že je Vám 40 let. Tedy na 35 let, s tím, že někdy v 65 půjdete do penze a Váš příjem rapidně klesne... Vy však budete stále !smluvně! vázán dalších 10 let k placení životní pojistky. Mluvíte o principech a ten hlavní dokonce zmiňujete. Myslíte, že stařík ve věku 70 let potřebuje krýt riziko smrti na.., řekněme 1 200 000.-Kč a platit patřičné pojistné..? Nikoli pane! To by bylo jen mrháním peněz. Ani momentálně aktuální důvod - daňová uznatelnost se jej už týkat nebude, proč tedy ze staříkovi peněženky měsíčně po dobu 10-15 let pumpovat zbytečně peníze..? A věřte tomu, že v tomto "požehnaném" věku téměř nikdo o pojištění závažných onemocnění nestojí. Úraz ano, v každém případě, ale závažná onemocnění nikoliv. Jinak jako finanční poradce, úspěšný finanční poradce Vám musím říci, že životka je jen střípkem celého finančního plánu.
Nepopírám, že investiční životní pojištění má obecně vyšší výnosy než staré smlouvy s garantovaným výnosem, ale musíte si uvědomit, že u investiční životky veškeré výnosy zdaníte srážkovou daní, proto doporučuji zachovávat kapitálovou složku na minimu a investovat samostatně, nikoli přes životku. Na druhou stranu, znám klienty, kteří se investování děsí a investiční životka je pro ně dobrým kompromisem...
Smlouvy tištěné z PC jsou oproti psaným o to přehlednější, že i laik se dopídí na kolik je vlastně krytý v případě úrazu a podobně. To bohužel v ručně vypisovaných nevyčtete, tam jsou zmíněny pouze násobky a o těch bude laik za rok vědět s prominutím prd.
Pokud se Vám bude dařit alespoň tak jako mě, budete jistě spokojený člověk a to Vám opravdu přeji.

S pozdravem
Marek Musil

www.musilmarek.com

Reagovat

 

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bc. Zdeněk Konfršt 27. 06. 2008 19:20)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 6. 2008 8:54, jan

Vy jste ale nějak chytrej. Nepracujete náhodou ve státní správě a teď v pracovní době nás tady obšťastňujete svými gramotnými příspěvky?

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

24. 6. 2008 7:08 | ja

Netyka se jen pojistovaku: 1) Pokud Vas nekdo zastavi na ulici, nevyzadane Vam telefonuje nebo dokonce prijde bez pozvani k Vam domu, tak je to bez vyjimky proto, aby vydelal on na Vas. Pokud v te chvili podlehnete frazim o vyhodne nabidce, tak jste znacne naivni. 2) Nikdy neuzavirejte smlouvy hned, ale dejte si minimalne den na to, abyste je v klidu procetli. Pokud se Vas jakykoli dealer bude snazit uvrtat do podpisu smlouvy hned na miste, tak opet je to z toho duvodu, ze pri plnem vedomi byste neco takoveho nepodepsali. 3) Vinikajicim pomocnikem je zaznamnik telefonnich hovoru nebo diktafon, oboji dnes jiz zcela bezne v mobilech. Tito prodejci slibujici zcela neco jineho nez je nakonec ve smlouve nejsou po jeho zapnuti (coz druhe strane samozrejme rikam) schopni stvorit plynulou vetu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2008 8:54 | jan

Vy jste ale nějak chytrej. Nepracujete náhodou ve státní správě a teď v pracovní době nás tady obšťastňujete svými gramotnými příspěvky?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2008 9:23 | mirek

Jen bych trochu doplnil bod č.1 Pokud se rozhodnete zrušit své životní pojištění v době kdy vyplacená rezerva by byla téměř jistě 0,- Kč / v prvních 2-5 letech skoro určitě / požádejte pojišťovnu raději o REDUKCI pojistné částky . Zpět sice nedostanete tak jako tak nic ,ale peníze ,které jste do svého pojištění již vložili Vás budou chránit na sjednaná rizika alespoň ve snížené pojistné částce až do sjednaného dne konce pojištění .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2008 9:55 | Miška

Oni patří pojišťovny do státního sektoru? Hmmmmmmmm - to jsou mi novinky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jan 24. 06. 2008 08:54)

25. 6. 2008 13:26 | Marek Musil

Kdybyste si přečetl článek až nakonec, věděl byste, že jsem finanční poradce a nikoli státní zaměstnanec...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jan 24. 06. 2008 08:54)

25. 6. 2008 13:38 | Marek Musil

Ono s tím telefonováním to není tak docela jednoduché. Telefon, jedno jaký, je dnes de-facto hlavním komunikačním kanálem a také já se někdy přistihnu, že dělám věci, které by mě před deseti lety ani nenapadli. Stojím před kamarádovým domem a místo toho, abych vystoupit z auta a zazvonil, že už jsem na místě, pošlu sms nebo ho prozvoním. Cestou v autě mnohdy volám známým, protože využívám chvíli, kdy nemohu dělat nic jiného.... Hovorné je pro mnoho z nás tak levné, že mnohdy voláme v podstatě z nudy. A právě fenomén mobilní komunikace se přenesl také do obchodování všeho druhu. Postupně si na to zvykáme a myslím, že bude hůř. Hlavní otázku etiky telefonování osobně vidím spíše ve stylu, jakým vede obchodník telefonní hovor, v době kdy volá a v neposlední řadě, zda akceptuje přání klienta už více nevolat. Je však jasné, že hranice mezi telefonátem a nevyžádaným telefonátem je velmi velmi tenká.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 24. 06. 2008 07:08)

25. 6. 2008 13:50 | Marek Musil

Mirku, dobře uvažujete a poznámka je správná, ne však zcela. Pokud chcete ukončenou smlouvu vyplatit, vždy to jde pouze jen odbytným. Rezerva je jedině k převodu prostředků do jiné smlouvy. V prvních dvou letech dokonce ani není možné požádat o redukci smlouvy, protože není co redukovat. V prvních dvou letech klient pojistným platí správcovské poplatky, nakupuje jednotky a podobně. Kromě jiného samozřejmě a mluvíme-li o bežném pojistném, tedy pokud klient nevložil na počátku pojištění tzv.mimořádné pojistné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mirek 24. 06. 2008 09:23)

27. 6. 2008 19:20 | Bc. Zdeněk Konfršt

Vážený pane Musile, to, že jste finanční poradce, bych snad ani nikde neprezentoval a je s podivem, že si troufáte sepisovat články o životním pojištění takovýmto povrchním způsobem... Předně - k bodu číslo jedna... "Staré pojistné smlouvy měly garantovány velmi dobré výnosy." Každý člověk seznámený s principem životního pojištění ví, že prvotním - tedy nejdůležitějším - smyslem životního pojištění, je omezení rizik a dopadů negativních životních událostí, tj. finanční výnos je pouze sekundárním přínosem tohoto produktu (všimněte si slova pojištění = pojistit a ne pojištění = spořit, investovat atd.). Životní pojištění v principu je jako investiční, či spořící produkt samo o sobě nevyhovující. Zároveň si dovoluji upozornit, že "staré" životní pojistky byly sjednávány s garantovaným výnosem v řádu např. 3 - 4%. Nové modely investičních životních pojištění umožňují v rámci dlouhodobé, vhodně zvolené investiční strategie zhodnocení podstatně vyšší, než tomu je u starých pojistek s garantovaným zhodnocením. Zde bych tudíž plynule navázal na bod 2 - tj. pojištění do 75 let věku. Proč ne? Zajištění proti např. úrazu, trvalým následkům či závažným onemocněním v takovémto věku je kladem a ne záporem dobře sjednaného životního pojištění (těžko Vám někdo v 65 letech a s invalidním důchodem někdo sjedná životní pojištění s připojištěním závažných onemocnění...) - což sám potvrzujete v bodu 3, kde vlastně sám popíráte bod 1 - "Rozsah rizik, která smlouva kryje je alfou a omegou." Z bodu 1 u Vás vyplývá, že je alfou a omegou spíše výnos, než zajištění rizik klienta - a to je přece nesmysl. Zároveň také nechápu Vaše tvrzení, že je ručně vypisováná smlouva méně přehledná, než ta z PC. Věřte, pracuji s oběma produkty a nepřehledné jsou stejně - jak psaná ručně, tak tištěná... Dále a více již celou věc rozebírat nehodlám. Všimněte si jen, že schválně nepolemizuji nad Vaším názvem článku, i když ne každý "pojišťovák" se snaží klienta poškodit. Rozebírám "pouze" Vaše odborné znalosti problematiku týkající se tohoto produktu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek Musil 25. 06. 2008 13:50)

10. 7. 2008 0:14 | da

Já tak úplně nereaguji na tento příspěvek, ale musím souhlasit, že je velký problém, pro kterou pojistku se rozhodnout a opravdu nenaletět. Synovi bude končit někdejší Sdružené pojištění mládeže u České poj. A už teď mám hrůzu z toho, jakou další úrazovou pojistku zvolit nebo zkombinovat. Jako většina lidí naprostý laik v tomto směru a taky si nemůžu dovolit platit nějaké horentní sumy. Můžete mi dát nějaký tip na pojišťovnu a produkt, abych byla tak nějak připravená?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek Musil 25. 06. 2008 13:26)

11. 7. 2008 10:32 | Jouda

Myslím, že k tomuto témětu je možno říci jediné " pojišťovák do domu, oči na stopkách a být velice ve střehu".Nejraději ruší staré pojistky a tvrdí vám, jak je ta stará pojistka pro vás nevýhodná. Nemám s nimi dobré zkušenosti a nerad je do domu pouštím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

14. 7. 2008 15:23 | Marek Musil

Pane Konfršte, díky za Vaše názory, ale pravděpodobně jste můj článek tak úplně nepochopil. Povrchní jistě je, nicméně nikoli z nedostatku mé odbornosti, ale protože místo pro mé příspěvky je omezené. Navíc, kdo chce ještě více informací, jistě najde někoho, kdo mu je odpovídajícím způsobem předá. Sepisovat články si troufám z několika důvodů a některé z nich jmenuji. V obchodní sféře se pohybuji od roku 1995, pojištění a čísla obecně jsou zároveň mým koníčkem, proto také příští rok zdárně dokončím studium na VŠE a abych byl opravdu odborně zdatný, na podzim nastupuji na VŠ Bankovní Institutm, kde volím obor pojišťovnictví a pojistná matematika. Váš názor na princip životního pojištění naprosto sdílím v tom smyslu je můj článek také psaný. Jediné s čím nemohu v žádném případě souhlasit je Váš názor na uzavření pojištění do 75.roku věku. Velmi by mě zajímalo například Vaše reakce, pokud bych Vám jako obchodník doporučil takto dlouhou smlouvu. Řekněme, že je Vám 40 let. Tedy na 35 let, s tím, že někdy v 65 půjdete do penze a Váš příjem rapidně klesne... Vy však budete stále !smluvně! vázán dalších 10 let k placení životní pojistky. Mluvíte o principech a ten hlavní dokonce zmiňujete. Myslíte, že stařík ve věku 70 let potřebuje krýt riziko smrti na.., řekněme 1 200 000.-Kč a platit patřičné pojistné..? Nikoli pane! To by bylo jen mrháním peněz. Ani momentálně aktuální důvod - daňová uznatelnost se jej už týkat nebude, proč tedy ze staříkovi peněženky měsíčně po dobu 10-15 let pumpovat zbytečně peníze..? A věřte tomu, že v tomto "požehnaném" věku téměř nikdo o pojištění závažných onemocnění nestojí. Úraz ano, v každém případě, ale závažná onemocnění nikoliv. Jinak jako finanční poradce, úspěšný finanční poradce Vám musím říci, že životka je jen střípkem celého finančního plánu. Nepopírám, že investiční životní pojištění má obecně vyšší výnosy než staré smlouvy s garantovaným výnosem, ale musíte si uvědomit, že u investiční životky veškeré výnosy zdaníte srážkovou daní, proto doporučuji zachovávat kapitálovou složku na minimu a investovat samostatně, nikoli přes životku. Na druhou stranu, znám klienty, kteří se investování děsí a investiční životka je pro ně dobrým kompromisem... Smlouvy tištěné z PC jsou oproti psaným o to přehlednější, že i laik se dopídí na kolik je vlastně krytý v případě úrazu a podobně. To bohužel v ručně vypisovaných nevyčtete, tam jsou zmíněny pouze násobky a o těch bude laik za rok vědět s prominutím prd. Pokud se Vám bude dařit alespoň tak jako mě, budete jistě spokojený člověk a to Vám opravdu přeji.
S pozdravem Marek Musil
www.musilmarek.com
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bc. Zdeněk Konfršt 27. 06. 2008 19:20)

14. 7. 2008 15:41 | Marek Musil

Pane Bartíku, také u nás "obyčejných" agentů je zákonem daná tzv.informační povinnost. Tak se dokonce jmenuje dokument, který mi musí každý klient podepsat a kde já vyplňuji důvody, že jsem právě u tohoto klienta volil ten a ten produkt. Tuto informační povinnost kontroluje ČNB a pouhé nedodržení je možné trestat pokutou do výše 500 000.-Kč. Nevím jak jinde, ale pojišťovna, pro kterou pracuji já pravidelně kontroluje zda mají všichni obchodníci sjednané předepsané pojištění pro případ poškození klienta. Jedná se o typ podnikatelského pojištění speciálně pro "agenty". Pojistné krytí je v řádech milionů korun, což si myslím, že je postačující pro úroveň České republiky. Vy jako makléř musíte mít samozřejmě vyšší pojistné krytí, protože veškeré operace v klientských smlouvách nečiní pojišťovna, nýbrž Vy. Makléři také inkasují pojistné na svůj účet a pojišťovně tyto prostředky přeposílají v předpisu. To je také důvodem, proč pojistné ve výši 1,5 Mio €uro. Takto se totiž jistí také pojišťovny pro případ, že by se makléř ztratil i s vyinkasovaným pojistným za určité období... Je toho mnoho co agenty a makléře spojuje, ale ještě více, co je rozděluje. Váš názor na agenty nesdílím. Je pravda, že v Evropě je více makléřů než agentů, ale ve světě jsou agenti vnímáni jako experti. Není jich totiž tolik a banky i pojišťovny vychovávají v porovnání s námi jen zlomek těchto obchodníků a ti ale tvoří elitní prodejní týmy a v hierarchii společnosti stojí pod vrcholem. Toto u nás ještě dlouho nezažijeme i když nejen agenti ubývají se stále vyšší propojištěností trhu, ale také makléřské společnosti a zůstatnou jen ti nejodbornější a nejpracovitější. S pozdravem Marek Musil
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

14. 7. 2008 15:47 | Marek Musil

Dobrý den "da", pro tento případ doporučuji navštívit můj web www.musilmarek.com, kde neleznete základní informace k Vašemu problému a případně také kontaktní údaje na mou osobu. Z tohoto Vašeho článku nelze přesněji doporučovat následná řešení. Chybí totiž mnoho důležitých údajů. Zdraví Vás Marek Musil
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (da 10. 07. 2008 00:14)

18. 7. 2008 0:12 | Bc. Zdeněk Konfršt

Vážený pane Musile, ve Vaší odpovědi na mou reakci jste v podstatě potvrdil všechny mé argumenty, které jsem namítal na Váš článek. Část, kterou rozporujete jste, myslím si, nepochopil Vy... Uvádím, že životní pojištění orientované zejména na úraz, trvalé následky a závažná onemocnění do věku 75 let je kladem životního pojištění a ne záporem. Vy ve Vaší reakci argumentujete rizikem smrti, které já vůbec nezmiňuji - uvedu příklad z nedávné praxe - muž, 50 let, sportovec, i když částečně invalidní - riziko smrti = 10.000,- Kč (minimum stanovené pojišťovnou), odškodné za úraz = 1.000,- Kč / den, trvalé následky - 1.500.000,- Kč, závažná onemocnění = 1.000.000,- Kč - pojistná smlouva do 75 let věku. Pro něj ideálně postavené životní pojištění a absolutní spokojenost, pro mne čisté svědomí... Co se týče praxe v pojišťovnictví - od r. 1994, vzdělání VŠZ PEF - Praha (Bc.), a v tomto roce, jak píšete Vy, doufám úspěšně završím studium Ing. Co se týče propisovacích smluv, zřejmě znáte jen ty od České pojišťovny (Vámi zmiňované násobky), jako nezávislý makléř (ne nějaký zapráskaný agent, či přepážkář) byste měl znát i produkty a formuláře jiných pojišťoven (namátkou třeba Pojišťovny České spořitelny) - zde máte jasně a srozumitelně uvedeny sjednané limity i přes to, že se jedná o propisovací smlouvu!!! Co se týče úspěšnosti, věřte, nestěžuji si... lidé se na mne obracejí, pokud chtějí skutečně nezávislou radu a ne tehdy, pokud vyjde článek "nezávislého" odborníka na netu a majitel domény (pojišťovací agent) pak posbírá kontakty lidí, kteří se na něj obrátí pro "nezávislou" radu a předhodí je těm "nezávislým" agentům, kteří mají o to více usnadněnou práci s nabídkou "lepšího" a "nezávislejšího" životního pojištění. Čest Vaší práci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek Musil 14. 07. 2008 15:23)

15. 4. 2013 0:49 | Roman

Já bych se asi pojišťovnictvím pane Musile nezabýval být vámi.Zloději tam totiž nemají co dělat!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Petr Němec

právník a mediátor

Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
19,23 %

z 26 duelů
×
Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
70,59 %

z 34 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

RPSN, Přímé obchody, Účetní hodnota, zaměstnanec, vladimír vaňo, nta, daňový bonus, daně, Forfaiting, akty, dagmar kocmánková, p.a., Exxon Mobil, Adam Smith, Henry Ford, zaměstnanecký fond, termínový charakter, Jarmila Lehnerová

4S26370, 4SUCCESS, 2SZ7074, 3SI8345, 4AK8181

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK