Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ochráníme vás líp než EU

| rubrika: Co si o tom myslíte | 30. 4. 2015
Od roku 2018 by měla auta vyráběná v Evropské unii být vybavená systémem, který v případě nehody naváže kontakt s tísňovou linkou. Odešle na ni základní informace o vozidle a o místě nehody a umožní hlasové spojení. Nabízíme pár dalších tipů, jak zachraňovat životy. Jsou blbé, takže na ně jistě dojde. připravte se.
Ochráníme vás líp než EU

Tentokrát to vyjde. Evropský parlament odkýval povinné vybavování osobních aut a lehkých dodávek systémem eCall. Systém, který při vážné nehodě spojí osádku vozu (bude-li schopna komunikovat) s obsluhou linky 112, které rovněž odešle minimální balíček informací o vozidle (typ vozidla, typ pohonné hmoty, počet členů osádky) a místě nehody. Samozřejmě má být také možné eCall uvést do provozu manuálně.

Za dobré slovo knížku

Minule jsme v rubrice Co si o tom myslíte? přinesli nikterak hluboký lidský příběh, ústící v nehluboké zamyšlení nad tím, jak se necháme okusovat daněmi – protože jsme otupěli a protože je nevidíme.

„Na mých 700 Kč příjmu sežere bezedný chřtán statu 650 Kč,“ píše v diskuzi Pavel. Ten neotupěl. A pokračuje: „Samozřejmě na účtence vidím, kolik dělá DPH. Nejvíc to bolelo, když jsem se vrátil z US zvyklý, že tam součet daně místní, státní a federální dělal pod pět, v menších městech i pod tři procenta.“ Posíláme mu knížku jako cenu útěchy.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada.

Seznamte se s jednoduchými myšlenkami, na kterých je založeno investování do akcií. Přední postava českého kapitálového trhu, odborník na investice do akcií a úspěšný autor Daniel Gladiš vydává v nakladatelství GRADA Publishing další knihu – Akciové investice.

Zavedení eCallu už se probíralo několikrát, odkládalo se mimo jiné kvůli obavám z narušení ochrany soukromí. Nyní už je definitivně rozhodnuto: od března roku 2018 by měl být systém zabudovaný v každém novém vozidle. Cenu vozidla by neměl výrazně zvednout, podle Evropské komise bude stát maximálně nějakých sto eur – což se v ceně auťáku vcelku v pohodě ztratí. Do okamžiku nehody by eCall měl spát – a v režimu spánku prý nebude možné ho využít ke sledování pohybu vozidla. A informace, které bude v okamžiku nehody odesílat na tísňovou linku, mají být minimální, stěží zneužitelné. Rizika takových zneužití europoslanci považují za mnohonásobně vyvážená zachráněnými životy.

Konec konkurence

Profesionálové, kteří eCall testovali – a Česko patřilo k zemím, kde takový pilotní program běžel – si ho pochvalují.

Jiná věc je, že podobné systémy už někteří výrobci zejména luxusnějších značek vyvíjejí a do svých auťáků montují sami. Můžou se předhánět, kdo vymyslí lepší a levnější řešení, které přinese jejich zákazníkům nejvyšší přidanou hodnotu. To samozřejmě s vyhlášením zákona o tom, že podobná nouzová hlášení se od pozítří dělají výhradně tím a tím způsobem, na té a té technologické platformě, končí. Přitom by se dalo předpokládat, že v konkurenčním boji by se postupně prosazovala levnější a inovativnější řešení.

Ptáme se, co si o tom myslíte. Je to dobré rozhodnutí? Budete mít obavu o soukromí? Pořídili byste si takový systém i do svého staršího vozu? Z dobrých odpovědí rádi jednu vybereme a jako vždy ji odměníme knihou.

A jako bonus přinášíme evropským zákonodárcům několik dalších tipů na regulování automobilistů. Hlasujte, jak se vám líbí. Jsou to většinou pořádné koniny, takže můžete očekávat, že nějaká jejich obdoba doopravdy přijde.

-32
Líbí
Nelíbí

Termosenzory: Kosa je, na letních nikam

Každý automobil bude vybaven integrovaným teploměrem. Pokud klesne pod předem danou mez a bude-li automobil obutý letně, řidič dostane signál, že nedojede dál než na nejbližší odpočivadlo, parkoviště nebo polní cestu. Víc riskovat na letních gumách nebude smět. Autoservisy a pneuservisy v okolí zároveň obdrží zprávu o vozidle v nouzi, jehož řidiče budou moci oslovit s nabídkou svých služeb.

A ušetří se na značkách, že v zimním období jsou zimní gumy povinné.

-17
Líbí
Nelíbí

Alkotester ve startéru

Startovací mechanismus bude vybaven miniaturním trnem, který při spuštění motoru odebere vzorek motoristovy krve a promptně prověří, zda se v ní nevyskytuje alkohol či jiná zakázaná látka. Vyskytuje-li, motor automaticky zhasne a vozidlo počká na vystřízlivění. Taxislužby a služby odvozu auťáků v okolí dostávají echo a začínají bojovat o přízeň motoristy pod vlivem.

-16
Líbí
Nelíbí

Nervák nejede aneb přesaď tchyni

Výrobci detektorů lži už vyvíjejí systém, který z fyziologických projevů řidiče odhadne jeho duševní rozpoložení. Snímače umístěné na hrudi a rukou řidiče budou měřit dechovou a tepovou frekvenci, jiná zařízení budou sledovat výkyvy v činnosti potních žláz a miniaturní kamera podrobí permanentní analýze jeho zorničky. Při první zaznamenané anomálii elektronický hlídač doporučí zastávku a přesazení spolujezdce, pokud ani pak řidičovo rozčilení neopadne, nařídí či zařídí delší zastavení na vydýchání.

-13
Líbí
Nelíbí

Povinný odpočinek

Mají ho řidiči z povolání, ti kteří o řízení většinou vědí mnohonásobně víc než většina ostatních smrtelníků. Únava snižuje pozornost a mikrospánek ji nuluje. Takže už žádné Chorvatsko non-stop. Tacho povinně do každého vozu a pěkně měřit dobu jízdy a zapisovat povinné zastávky. Jednoduché a účinné.

+6
Líbí
Nelíbí

Kávoprávo: Kofein zdarma pro každého

Toto opatření úzce souvisí s opatřením předchozím. Únava snižuje pozornost a mikrospánek ji nuluje. Ne každý řidič ale má peníze na to, aby proléval co chvíli na benzince hrdlem kávu. A jiný na to třeba má, ale nezodpovědně si kafe odřekne, protože by si pro těch čtyřicet korun dal i koleno vrtat. Každý řidič má podle nás právo na neomezený příděl kávy, a proto by ji měl v zájmu bezpečnosti provozu bez řečí a zadarmo dostat na každé pumpě. 

Ušlý zisk pumpařům proplatí Evropská unie nebo Ministerstvo dopravy.

Pro sichr

Novou evropskou regulaci mnozí vykládají jako zlepšení bezpečnosti. Což je krajně nepřesné: nebezpečí nijak neubude, jen zachraňovat se má efektivněji. Proto myslete na zadní vrátka a pro každý případ si projděte pojistky. Své i svého automobilu.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+16
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Čtenáři také navštívili

11. 12. 2014 |  | 17 komentářů

Povinné ručení: Ruší se poplatek pro nepojištěné. Doplatí na to poctivci?

Poslanci schválili konec poplatku pro majitele aut, kteří nemají povinné ručení. Česká kancelář pojistitelů ho totiž často vymáhala neoprávněně – i po lidech, kteří nemají auto ani řidičák. Zrušení takzvaných...

15. 7. 2014 |  | 12 komentářů

Kamera na čelním skle, diktafon v kapse. Pomůžou u soudu? A v pojišťovně?

Jedete po dálnici. Nespěcháte. Předjíždíte kolonu kamionů a jeden z nich náhle vybočí a natlačí vás na svodidla. Jeho řidič si ani nevšimne – vy se snažíte rozdýchat hrozící infarkt a náklaďák mizí v dáli....

3. 12. 2013 |  | 2 komentáře

Autonehoda nebo porucha v zahraničí. Co dělat? A jak vybírat asistenční služby?

Lyžařská sezona klepe na dveře a mnoho řidičů se chystá za sněhem do ciziny. Co dělat, když vás za hranicemi potká porucha nebo nehoda? Kde všude platí vaše povinné ručení a havarijní pojištění? A s čím...

18. 6. 2013 |  | 15 komentářů

Havarijní pojištění, povinné ručení: jaké jsou nejčastější chyby?

Před dvěma týdny jsme s Jiřím Pěnčíkem, odborníkem na pojištění ze společnosti Partners, mluvili o nejčastějších chybách, které lidé dělají při pojišťování majetku. Dnes jsme se ho ptali jakých chyb a...

25. 4. 2013 |  | 4 komentáře

Silnice po zimě? Horor! Co dělat, když si kvůli výmolu poškodíte auto

Děr na silnicích je jak hub po dešti. Když do nějaké vletíte, můžete si nárokovat náhradu škody, i když nemáte havarijní pojištění. Připravte se ale, že vám pojišťovny můžou dělat pořádné drahoty.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Náhradový poměr, Doba splácení hypotečního úvěru, Odpisová sazba, platební karty, euro, česká národní banka, koruna, valuty, fundamentální analýza, příápravný kurz, televizor, 1. IN fond peněžního trhu, Reuters, Kiyosaki , jan punčochář, solvency 2, akční slevy, baťova cena

4M79867, 4AF2572, 4U31522, 3AV8368, 3AM3740

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK