Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Účet pro babičku

Účet pro babičku
Kam si vaše babička ukládá peníze? Pod matraci, nebo do starého kožichu ve skříni? Možná byste byli raději, kdyby si je ukládala na účet. Poradíme vám, jak jej vybrat.

Zatímco zvýhodněné účty pro juniory a studenty má každá banka, seniorům poskytuje výhody pouze jedna. Důvod pro to je jednoduchý: mladí a studující budou jednou perspektivními klienty, na našich starších spoluobčanech však už banky moc nevydělají. I Poštovní spořitelna, která poskytuje slevy seniorům tak pouze pomáhá své partnerské České poště s doručováním důchodů.

Vzdálenost nejbližší bankovní pobočky je důležitá

Účet pro prarodiče by měl splňovat specifická kritéria. Nemusí nabízet mnoho služeb, měl by však být co "nejdostupnější". Protože starší lidé mají většinou s cestováním problémy, je lepší, pokud mají svoji banku za rohem. V tomto směru bezkonkurenčně vede Poštovní spořitelna s více než třemi tisíci obchodních míst na přepážkách pošty. Kousek za ní je Česká spořitelna s dvěmi a půl tisíci, všichni ostatní se však již pohybují pouze v desítkách či stovkách. Jestliže však vaši prarodiče žijí v centru většího města, máte výběr víc než dostatečný.

Kromě "pobočky za rohem" by měl účet nabízet i nějakou možnost přímého bankovnictví. Protože vaši prarodiče asi nebudou mít připojení k internetu, bude vhodnou volbou phonebanking, nejlépe s živým operátorem. Pokud navíc svou babičku naučíte používat platební kartu, můžete jí usnadnit život ještě více, bude mít přístup ke svým penězům téměř kdykoliv a kdekoliv. Většina bank nabízí nějakou základní kartu (elektronickou, buď VISA Electron, nebo Maestro) zdarma.

Kolik bude stát účet pro prarodiče
Název účtu Banka Vedení účtu a výpisy (měsíčně) Poplatek za nejlevnějí platební kartu (roční) Příchozí platba (důchod) Odchozí platby (v rámci banky / do jiné banky) Poplatek za výběr hotovosti na přepážce / v bankomatu Počet poboček Phonebanking s operátorem / měsíční poplatek
Senioržiro Poštovní spořitelna zdarma zdarma zdarma 2 / 4 4 / 2,50 3) 3400 ne, pouze zjištění zůstatku
Sporožiro Česká spořitelna 20,40 zdarma 1) 6 4 / 6 9 / 4 2500 pouze konverzant / zdarma
Běžný účet Živnostenská banka 7 zdarma 1) 2 15 (3) 4) 10 / 0 3) 27 ano / 50 nebo 5 Kč za hovor
Konto Kompakt ČSOB zdarma zdarma 6 4 / 6 7 / 0 58 ano / zdarma
B-konto Komerční banka 15 / 35 2) 200 6 4 / 6 10 / 5 300 ano / 49
Osobní konto ČSOB, obchodní síť IPB zdarma zdarma 5,50 3,50 / 5,50 7 / 3,50 3) 176 ne, pouze zjištění zůstatku
Vysvětlivky: 1) první vydaná karta je zdarma, další už stojí 150 korun (v Živnobance) resp. 200 korun (v České spořitelně); 2) při použití phonebankingu / bez něj; 3) výběr z vlastního bankomatu, ostatní stojí 20 Kč + 0,5 % z vybírané částky (Česká spořitelna), 10 korun (IPB), první dva zdarma a další 30 korun (Živnobanka); 4) poplatek za transakci při jejím zadání na přepážce (phonebankingem)

Česká spořitelna není z nejlevnějších

Měsíční náklady babiččina účtu
Banka Celkové náklady bez phonebankingu Celkové náklady s phonebankingem
Poštovní spořitelna 20 nelze*
Česká spořitelna 53,40 53,40
Živnobanka 49 35
ČSOB 23 23
Komerční banka 89 118
ČSOB, obchodní síť IPB 28,50 nelze*
Vysvětlivky: * Poštovní spořitelna a IPB nemají aktivní phonebanking (s možností provádět transakce)

Protože na účtu nebude probíhat mnoho transakcí, měly by celkové náklady na něj být co nejnižší. V následující tabulce jsou celkové náklady na vedení hypotetického babiččina účtu při provedení následujících transakcí:

  • všechny poplatky související s vedením účtu a měsíční náklady na nejlevnější kartu;
  • jedna příchozí platba (důchod);
  • dvě odchozí platby (SIPO, telefon, nájemné apod.), z nichž jedna je v rámci banky a druhá do jiné;
  • dva výběry z bankomatu vlastní banky (IPB a Poštovní spořitelna), u ŽB jakýkoliv;
  • jeden výběr hotovosti na přepážce;
  • poplatek za aktivní phonebanking (druhý sloupec), v ŽB za dva hovory do banky.

    Jsou-li vaši prarodiče ochotní změnit své návyky a budou používat platebních karet a phonebankingu, nemusí pro ně přenesení peněz z matrace na přepážku znamenat žádné nepohodlí. Přesvědčit konzervativní babičku k založení účtu bude asi těžší, ale i jí to může přinést výhody. Především se nemusí o své peníze bát. I v případě krachu banky totiž dostane zpět více, než po návštěvě zloděje. A také ji můžete nalákat na úroky, které narozdíl od matrace z peněz na účtu plynou.

    Má už vaše babička účet? Používá váš dědeček platební kartu? O své zkušenosti a názory se můžete podělit s ostatními.

    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -4
    Ano
    Ne

    Diskuze

    Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

    22. 5. 2001 11:38

    Ne, bankovní úředník naštěstí nejsem. Asi jste mě nepochopil. Chtěl jsem sdělit, že ČS má zájem na klientech dříve narozených a je to dobře, s tím, že u ČS určitě zůstanou bez ohledu na vývoj v oblasti bankovnictví. Já vás nenapadal, ani ČS, spíš obhajoval! Akorát s těmi poplatky, sám uznáte, že teprve čas dá za pravdu buď Vám nebo mně. Souhlasíte?

    Reagovat

     

    +7
    Líbí
    Nelíbí

    Zobrazit komentovanou zprávu ( 21. 05. 2001 23:11)

    Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

    21. 5. 2001 22:53

    OK,vidím,máte své pevné základy,ze kterých prostě nehodláte ustoupit.Jelikož píšu v poněkud pokročilou hodinu,laskavě omluvte případné "fatální" omyly.
    1.limity jsou opravdu JEŠTĚ NĚKDY takové,jaké jste uvedl,ale kdo měl zájem a neporušoval Smlouvu o vydání a používání karty,dávno mohl (pravda až s vydáním další karty) docílit zvýšení limitu - masový exodus klientů se kvůli tomu nekoná
    2.je mi líto, pokud Vám limity našich karet působí při pobytu v zahraničí potíže, zřejmě byste "uživil" lepší kartu - zatím jedině VISA-GOLD (popř.charge),uznávám, že podmínky na vydání jsou poněkud tvrdší; neexistence domácího limitu patrně souvisí s odlišnou autorizací plateb v rámci ČR
    3.nemám čas Vám hledat nejnovější čísla,ale věřte,že vymýšlet nemám ve zvyku - zde jsme si nerozuměli: mně se nejedná o absolutní počet klientů platících kartou (tam se projevuje rozdíl ve zvyklostech klientely bank), nýbrž o zvyšující se dynamiku - pamatuji si to z interní prezentace acquiringu a souvisejících činností.Obecně často v ČS klienty něco naučíme (což je černá práce) a pak nám je konkurence lanaří.
    4.tvrdé vyjádření na obou stranách,má informace je ze stejného zdroje jako v bodě 3 - až bude někdy levnější internet,zasurfuji pro čísla
    5.patrně jste napojen na Londýn - to já bohužel ne - co Vám napovídali jinde se neptám, jelikož jim ČS konkuruje, nebude to nic dobrého - ale přecejen, zkuste si představit, že na určité věci má mezinárodní kartová asociace VISA ve vydavatelské bance vliv...
    6.Definuji: VISA-BUSINESS (disponenti firemními účty) a VISA-GOLD (charge) tam by si ani ČS nedovolila někoho "diskriminovat" nemožností určit limity
    7.též mně bylo jasné, že byste si nedovolil požadovat údaje o klientech - ale i obecně nelze říci mnoho, je to dost individuální posouzení klienta, kterého já se neúčastním.
    Závěr: zkuste se přenést přes případnou nadsázku v mých odpovědích - na některé "výstřelky" vůči ČS se snad nedá jinak odpovídat. Pokud Vám chybí tvrdá data, omlouvám se, ale nebylo mým cílem popřít, cokoliv řeknete - opakuji že tón nasazený v diskusi ve směru k ČS neodpovídá poměrům - jednalo se o "Účet pro babičku" !!! A my se dostali k VISA-GOLD...

    Reagovat

     

    -5
    Líbí
    Nelíbí

    Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 05. 2001 18:10)

    Další příspěvky v diskuzi (36 komentářů)

    22. 5. 2001 | 21:17

    Jak těžké je oddělit subjektivní názor,jak těžké někdy je pochopit text bez možnosti vidět pisatele! Nebudu se raději dále šířit v dřívějším směru.Úlevou pro mě je Vaše snaha o chladnou a nezaujatou úvahu. Ne,ani mě nebaví...více

    22. 5. 2001 | 11:38

    Ne, bankovní úředník naštěstí nejsem. Asi jste mě nepochopil. Chtěl jsem sdělit, že ČS má zájem na klientech dříve narozených a je to dobře, s tím, že u ČS určitě zůstanou bez ohledu na vývoj v oblasti bankovnictví. Já vás...více

    21. 5. 2001 | 23:28

    Pravda, více údajů-větší možnost chyby,ale toto hledisko mě nenapadlo. Vypadalo to, jako že na sporožiro špatně chodí peníze. Tak to jsme si vyjasnili - a k těm plánům - nešiřme paniku o přečíslování sporožir. Zatím netrvá...více

    21. 5. 2001 | 23:11

    Mně bude někdo na této stránce vyčítat nečisté argumenty !? To přece snad ani nemůžete myslet vážně ?! Samozřejmě, že senioři chtějí jistotu ! A nejen to - kde jinde se s jejich složenkami bez úšklebku zabývají, ačkoliv ví,...více

    21. 5. 2001 | 22:53

    OK,vidím,máte své pevné základy,ze kterých prostě nehodláte ustoupit.Jelikož píšu v poněkud pokročilou hodinu,laskavě omluvte případné "fatální" omyly. 1.limity jsou opravdu JEŠTĚ NĚKDY takové,jaké jste uvedl,ale kdo měl...více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Podílník, Dluhopis, Participace, brno, martin stára, mobilní operátoři, tarify, operátoři, řešení, příspěvek na mobilitu, Praha 7, stabilita systému, havarijní pojištněí, Kapitalizace pohledávek, inflační očekávání, AdSense, mimořádné pojistné, digitální peněženka

    4T72999, 7T77760, 1SH5595, 3P28091, 3P28091

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK