Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Budoucnost internetového bankovnictví: Chytré mobily

, | rubrika: Rozhovor | 18. 6. 2010
Budoucnost internetového bankovnictví: Chytré mobily
Vsadili jsme v našem internetovém bankovnictví na uživatelskou přívětivost a klienti to ocenili. Svědčí o tom i používanost naší aplikace pro správu osobních financí, říká Ladislav Seifrt senior manažer GE Money Bank pro elektronické distribuční kanály.

Vaše internetové bankovnictví vyhrálo hlasování veřejnosti o nejlepší finanční produkt v soutěži Zlatá koruna. Čím si to vysvětlujete, když počet vašich klientů ani zdaleka nedosahuje počtu klientů největších českých bank?
Hlasování veřejnosti je o spokojenosti klientů. Při těchto soutěžích je důležité to, že klient je s produktem tak spokojený, že mu stojí za to pro něj hlasovat. Takže jestli jsme vyhráli i přes nižší počet uživatelů, tak to svědčí o tom, že naši klienti jsou dostatečně spokojeni, aby jim stálo za to dát nám hlas. Když se podíváte na trh internetového bankovnictví v Česku, zjistíte, že rozsah nabízených služeb je velmi podobný. Proto jsme se zhruba před dvěma třemi roky rozhodli, že se vydáme cestou uživatelské pohodlnosti.

Jak se to do vašeho internetového bankovnictví promítlo?
Zaměřili jsme se na vzhled, aby vše bylo přehledné a aby se vše dalo snadno najít. Zavedli jsme personalizaci obsahu podle potřeb klienta, můžete si uložit oblíbené položky, můžete tam nahrát svůj obrázek. Podobně jako u emailu máte přehledné informace hned po přihlášení.

To ale umožňuje řada bank.
Ano, oblíbené položky umožňuje ING, ČSOB či UniCredit. My jsme byli druzí po ČSOB, kteří jsme je zavedli. Oblíbené položky jsou ale jen jedno drobné zlepšení. 

Ladislav Seifrt

Ladislav Seifrt, senior manažer GE Money Bank pro elektronické distribuční kanály.
Foto: Jan Stuchlík

Jak si vysvětlujete, že v hlasování odborné poroty v kategorii elektronické bankovnictví jste se nedostali ani do první trojky?
V hodnocení v těchto soutěžích jsou u nás tři banky, které mají náskok a jsou dlouhodobě známější. Česká spořitelna, protože má nejvíc klientů, a dvě banky, které jsou s internetovým bankovnictvím životně spojeny. To je Raiffeisenbank, která převzala eBanku, a mBank, která na internetu postavila svůj vstup na trh. Každá z těch bank má určitou konkurenční výhodu. My jsme se do změn v internetovém bankovnictví pustili před třemi lety. Doufáme, že nás i odborníci brzy zaregistrují.

Z čeho odborná porota podle vás při rozhodování vychází?
V hlasování odborné poroty se míchají dvě věci. Jednak jsou tady banky, které mají větší tradici než my. Jednak hodnotit internetové bankovnictví je těžší než jiné produkty. Když se porota snaží seriozně porovnat jiné produkty, může si snadno najít potřebné informace. U internetového bankovnictví je důležitá uživatelská zkušenost. Na tu my sázíme, ale tu odborná porota nemá. Jednotliví členové finanční akademie asi nemají deset internetových bankovnictví, aby je porovnali.

Tvrdíte, že sázíte na uživatelskou přívětivost. Uživatel ale musí mít dva počítačové certifikáty, aby mohl bankovnictví obsluhovat. Není to zbytečně složité?
To je jen jeden ze způsobů zabezpečení. Druhý z nich je mobilní klíč. Ten je jednodušší a u klientů jednoznačně vyhrává. Mobilní klíč funguje tak, že při každé transakci přijde potvrzovací SMS zpráva s informací o úkonu a unikátním kódem pro potvrzení transakce. Klienti si mohou vybrat, který způsob zvolí.

Součástí vašeho internetového bankovnictví je i aplikace na vedení rodinného účetnictví. Kolik klientů ji aktivně používá?
Je to skoro 35 procent aktivních uživatelů internetového bankovnictví. Těch je 290 tisíc. Jde o klienty, kteří si alespoň jednou za měsíc v aplikaci roztřídí platby a sledují své finance.

Vaše aplikace umí využívat data jen z běžného účtu u GE Money Bank. Neuvažujete o tom, že byste klientům, kteří mají více účtů v rodině u více bank, umožnili vkládat informace o transakcích odjinud?
Uvažujeme o spoustě rozšíření. Chtěli jsme, aby to bylo co nejjednodušší. Inspirovali jsme se v zahraničí a ve srovnání se zahraničními aplikacemi se nám to povedlo. Zatímco u nás je používanost 35 procent, jinde jde o jednotky procent. Daní za jednoduchost je, že aplikace nesplní potřeby všech. Pro potřeby vedení plnohodnotného rodinného účetnictví ale umožňujeme export dat, která pak lze vložit do jiného programu na správu osobních financí.

Je reálné, aby se z jednoho internetového bankovnictví jednou obsluhovaly účty u více bank?
Takové aplikace existují v zahraničí. V Česku zatím nejsou. My chceme do budoucna klientům nabídnout náhled na všechny produkty, které nabízíme, i na produkty třetích stran, které prodáváme.

Kde mají klienti aplikace pro správu více účtů k dispozici?
Ve Velké Británii a ve Spojených státech.

Funguje to tam v rámci skupiny GE?
Ne. Jde o nezávislé weby, které umožňují spravovat účty u více bank.

Hodláte internetové bankovnictví přibližovat lidem, kteří nemají doma internet nebo starším lidem, kteří se ho mohou bát?
Už teď když si zřizujete internetové bankovnictví, tak vám pracovník banky na počítači v pobočce ukáže základní funkce, které potřebujete.

Může si na tom počítači udělat transakce i člověk, který už internetbanking využívá?
Ano, ale nemyslím si, že si někdo zřídí internetové bankovnictví, aby s ním pak šel pracovat na pobočku. Samoobslužný terminál ale na každé pobočce máme. Klienti si tam mohou vyhledat informace i pustit internetové bankovnictví.

Bude možné už brzy účet obsluhovat i přes chytré mobilní telefony?
To je určitě trend, který je nevyhnutelný. Aplikace, které používáme v mobilu a na internetu by se měly sbližovat. Za pár let by mohl být počet lidí obsluhujících účet přes mobil stejný, jako počet těch, kteří to dělají přes internet.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-24
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Cena při zpětném prodeji, Depreciace, Optimální portfolio, miroslav kalousek, zaměstnavatel, invalidita, daňový bonus, zdravotně postižení, cestovní pas, žena v práci, udice, tapiserie, fred bergsten, nájemné místně obvyklé, OHLC, 15/1998 Sb., Všeobecná zdravotní pojišťovna, rodičovská

    1E36002, 9A61396, 4Z26697, 4AR2414, 3M64875

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK