Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Úroky klesají, kdo dá víc?
12. 4. 2024 | Petr Kučera | 1 komentář
Banky dál snižují úročení na spoření. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet co nejdéle?
Zdroj: Shutterstock
Raiffeisenbank v tichosti ukončila nabídku spořicího účtu se sazbou 3 % pro další zájemce z řad dosavadních klientů. Od 18. září zpřísnila podmínky akce, kterou spustila teprve 1. září. Nově dosáhnou maximálně na 0,6 %, což je stejně jako před zahájením kampaně.
Zvýhodněný 3% úrok na Spořicím účtu XL mohou dál získat už jenom zcela noví klienti, kteří si u Raiffeisenbank zřídí zároveň běžný účet a budou ho aktivně využívat (podrobnosti vysvětlíme níž). Banka ho garantuje také dosavadním klientům, jestliže si zvýhodnění včas aktivovali prostřednictvím mobilní aplikace.
Banka sice od začátku neslibovala, že akce potrvá do určitého termínu, mohla ji tedy kdykoliv ukončit. Zároveň ale nijak nezdůrazňovala, že nabídka pro dosavadní klienty skončí po necelých třech týdnech, nebo po dosažení určitého počtu zájemců. S takovým vysvětlením přišla až po kritice ze strany klientů.
„Akční sazba byla připravená pro prvních 15 000 našich klientů. Zájem o tuto možnost byl veliký, a již minulý týden počet využitých nabídek byl překonán. Proto jsme akční nabídku pro stávající klienty ukončili,“ píše banka na Facebooku.
Aktivní využívání pro většinu běžných účtů (Chytrý, Aktivní, eKonto Smart, eKonto Komplet...) znamená, že musíte splnit dvě podmínky: Měsíčně vám na něj přijde aspoň 15 tisíc korun a zároveň odejdou aspoň tři platby – mezi ně se počítají i platby debetní kartou včetně výběru z bankomatů. Mírnější podmínky mají studentský a dětský účet – stačí tři odchozí platby.
Kdo byl takhle aktivní a včas se přihlásil (nebo se stane novým klientem RB), získá v následujícím měsíci na spořicím účtu zmíněná 3 %. Maximálně na půl roku – když splní podmínky v každém měsíci. Tříprocentní úrok se vztahuje jenom na vklady do 150 tisíc korun.
Aktivaci nestihli mimo jiné lidé, kteří sice mají v Raiffce běžný účet, ale pravidelně ho nepoužívají jako hlavní. Zvýhodněná sazba se totiž počítala až v následujícím kalendářním měsíci po tom, v němž klient splnil podmínku aktivního využívání běžného účtu. Proto si řada zájemců chtěla aktivovat zvýhodnění až od začátku října, aby nepřišla o jeden ze šesti zvýhodněných měsíců.
Přinášíme vám denně aktualizovaný přehled slev, bonusů a časově omezených akčních nabídek u běžných a spořicích účtů, zajištění na stáří, kreditních karet, překlenovacích úvěrů, stavebního spoření, hypoték a úvěrů. Stačí si vybrat.
Případná část nad zmíněnou hranici – do 500 tisíc – se při splnění podmínek úročí výrazně méně: 0,3 %, což je stejně jako podle aktuálního úrokového lístku. Kdo podmínky nesplní, dostane v obou pásmech jenom 0,1 %. A nad půl milionu to bude ve všech případech jenom symbolických 0,01 %.
Podobnou nabídku měla Raiffeisenbank po celý loňský rok. Od letošního září se jí však mohli zúčastnit i dosavadní klienti – aspoň ze začátku. „V roce 2019 jsme díky této kampani získali 22 tisíc nových klientů a na úrocích vyplatili na 50 milionů korun,“ dodává mluvčí Petra Kopecká.
Banka se vydala proti proudu v době, kdy konkurenti v reakci na pád základních sazeb ČNB snížili své úroky na spoření. Sazba 3 % je v současnosti nejvyšší mezi tuzemskými bankami. Nepočítáme-li dobíhající garance z dřívějška nebo různé kombinace s investicemi, můžete teď dosáhnout maximálně na 1,2 % v mBank. Aspoň 1 % nabízejí Hello bank a Equa bank, o prázdninové situaci na trhu víc napoví náš poslední přehled nejlepších spořicích účtů.
Teoretickou jedničkou je sice 5 % u Pravidelného spoření od Monety, to ale není klasický spořicí účet (po celý rok si na něj musíte posílat ne méně než 250 Kč a ne více než 1000 Kč měsíčně, zároveň si nesmíte vybrat ani korunu, další podmínkou je posílat si na běžný účet každý měsíc aspoň 7000 Kč).
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
24. 9. 2020 7:26, Marek P.
Prostě "klientsky nejpřívětivější banka" :))
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 9. 2020 13:30
My jsme vám rozuměli hned poprvé. Jak banka nabírá klienty je pouze její věc. Tak proč hned finta?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (8 komentářů) příspěvků.