Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobry den, koupila jsem 19.12.2019 iphone na e-shopu Alphaelectronics.cz inzerovany jako novy iphone. Uz po vybaleni se mi zdal vzhled telefonu nejaky podezrely, krabicka vypadala o trochu jinak nez u druheho iphonu, ktery mame, neobsahovala stejne informace a adresu, zadni strana telefonu neobsahovala znak CE. Zadala jsem proto IMEI pro kontrolu a ukazalo se, ze telefon byl poprve uvedeny do provozu 18.12.2018. Baterie navic hned po prvnim zapnuti vykazuje pouze 90% kapacity. Sepsala jsem tedy odstoupeni od smlouvy z techto duvodu: - baterie hned po zapnutí hlásí pouze 90% kapacity vzhledem k výchozímu stavu, u nového výrobku by to mělo být 100%; - podle online kontroly IMEI byl telefon poprvé zakoupen a aktivován 15.1.2018, tedy cca rok před zakoupením; - krabička telefonu uvádí starou adresu Apple headquaters a ©2017, tedy byla vyrobena vice než rok před zakoupením. Navíc vykazuje chyby tisku (Assem bled místo Assembled, IIPC místo UPC) a chybí česká verze textu, která je povinností; - na zadní straně telefonu chybí označení CE zaručující splnění legislativních požadavků EU Toto jsem odeslala prodejci spolecne s fotodokumentaci porovnavajici originalni iphone s jejich dodanym. Odpovedeli mi, ze zboží je dovozové z celého světa, nikoliv jen z EU, proto označení CE nemusí mít. Stav baterie 90% je v toleranci uvedené výrobcem. U dovozového zboží ze zahraničí český návod opravdu není, posíláji jej na vyžádání e-mailem. Dle zaslané fotodokumentace a porovnání zboží nevidí nic zvláštního, dovozové zboží ze zahraničí se může lišit od prodávaného v ČR. Je takovyto postup v poradku nebo mam nejakou moznost vyrobek stale vratit? Jeste uvadim, ze jsem ho zakoupila na firmu a ICO. Dekuji moc! Eva Perez
Otázku poslal/a: Eva Perez, 13. 1. 2020 13:41
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude v ujednaném množství, jakosti a provedení podle § 2095 občanského zákoníku. Pokud věc takové vlastnosti nemá, jste oprávněna ji reklamovat a požadovat dodání věci s deklarovanými vlastnostmi. Pokud by prodávající nebyl schopný takovou věc v rámci reklamace dodat, opravňovalo by vás to k odstoupení od kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
4. 2. 2020 19:25
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Těžké časy pro bitcoinové peněženky i zakladatele Binance. Týden v kryptu
Peněženka Phoenix končí v USA, čtyři měsíce v base pro CZ, SEC se zajímá o ethereum už...více
Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?
Ministerstvo životního prostředí posílá na vládu novelu, která zavádí systém zálohování...více
ČNB znovu snížila sazby. Úroky klesnou u spoření i hypoték
Bankovní rada České národní banky na svém dnešním jednání rozhodla o snížení úrokových...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více