Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Před rokem 26.7.2018 jsme dceři koupili chytré hodinky Xiaomi Amazfit za 2999Kč. Po necelém roce nošení se hodinky nedaly nabít ani nastartovat. Zanesli jsme je do prodejny k reklamaci dne 10.7.2019 s kompletním příslušenstvím. Dne 1.8.2019 jsme byli vyzváni k vyzvednutí reklamace. Po příchodu do obchodu nám ukázali reklamační protokol, kde bylo napsáno jako vyjádření servisu: Reklamaci nelze uznat - znečištěné kontakty vyčištěny, ale neuznáno jako záruční oprava. Nechal jsem si hodinky předvést a hodinky na prodejně nešly zapnout ani nabít. Odmítli jsme reklamaci převzít a nechali toto zjištění zapsat do reklamačního protokolu, jelikož hodinky dle mého byly ve stejném stavu, ne-li v horším než jsme je dali obchodníkovi k reklamaci. Navíc hodinky mají krytí IP67 a otevřené kontakty pro nabíjení jsou zlacené, takže osobně zpochybňuji vyjádření servisu i o tom zanesení kontaktů. Nyní prodejce komunikuje se servisem aby se k celé této kauze vyjádřil. Pokud je odešlou znovu do servisu, posuzuje se to jako nová reklamace a poběží znovu lhůta 30 dnů, nebo platí ta první podaná reklamace a já mohu 10.8.2019 odstoupit od smlouvy? Nebo jak v tomto sporu pokračovat dál , pokud servis odmítne hodinky znovu na reklamaci přijmout? Děkuji za Vaši odpověď.
Otázku poslal/a: Tomáš Kratochvíl, 5. 8. 2019 20:01
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě 24 měsíců od převzetí, tedy od koupě věci. V této době je prodávající vždy povinen věc do reklamace přijmout, o reklamaci vyhotovit písemný protokol a vyřídit ji do 30 dní. Pokud prodávající reklamaci zamítl, můžete zamítavé stanovisko rozporovat prostřednictvím další reklamace, popřípadě doložením znaleckého posudku znějícím ve Váš prospěch. Pokud prodávající reklamaci následně uzná, bude Vám povinen uhradit náklady vzniklé v souvislosti s vyřízením reklamace. Pokud Vám prodávající vrátil hodinky v horším stavu, ne v jakém je přebíral, žádejte po něm náhradu škody uvedením věci do původního stavu, a to na základě § 2944 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
8. 8. 2019 15:30
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Ve Sberbank zůstávají miliony korun. Termín pro výplatu se naposledy prodloužil
Své vklady ze zkrachovalé banky Sberbank CZ zatím získalo asi devět z celkem 15 tisíc...více
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Úroky padají, kdo teď dá víc?
Banky dál snižují úročení na spoření. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Jak získat dotaci na rekonstrukci domu z programu Nová zelená úsporám v roce 2024?
Chystáte se na rekonstrukci nebo stavbu rodinného domu? Program Nová zelená úsporám nabízí...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více