Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, objednala jsem si v kuchyňském studiu novou linku. K její montáži došlo před týdnem, bohužel to dopadlo tak, že linka dorazila vyrobena tak, že nesla smontovat. Došlo k posunu skříňek, takže linka stojí, ale samozřejmě je na ni mnoho závad, které jsou odstranitelné pouze výrobou nových dílů. Závady počínají několika chybějícími komponenty, dále komponenty vyrobenými ve špatné velikosti, varná deska je na pracovní desku namontována v rozporu s návodem k montáži od výrobce, celkem je těch závad asi 20. Kuchyňskému studiu jsem podepsala v smluvním ujednání, že na montáž mají 14 dní. Už teď je mi jasné, že to nestihnou, pět dní od montáže tady byl jejich technik, který měl vše doměřit, ale zjistili jsme s ním další závady u nerozbalených komponentů, tak odjel s tím, ať se nejdřív domluvím s kuchyňským studiem, že tam závady předloží. Do studia jsem ten samý den volala, bylo mi řečeno, že to předali do Prahy na centrálu, odkud se mi ozvou. Nikdo se mi zatím neozval a já nevím, jestli mám reklamaci podat hned nebo mám počkat do konce termínu na montáž. Protože je na kuchyni hodně závad, mám důvodné obavy, že nebudou odstraněny do 30 dnů a kdybych tušila, v jakém stavu kuchyňská linka dorazí, tak bych ji nekupovala. Mám nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz? Děkuji za radu.
Otázku poslal/a: , 17. 1. 2018 22:17
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Reklamace je uplatněna v okamžiku, kdy jsou vytknuty vady věci a vyslovena vůle tyto vady odstranit. Doporučovali bychom Vám písemně sepsat reklamaci, kde se ale budete zpětně odkazovat na toto datum, tj. datum prvního vytknutí vad prodávajícímu. Od této doby má prodávající 30 dní na vyřízení reklamace a pokud se tak nestane, budete následující den oprávněna uplatnit odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
18. 1. 2018 10:37
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Úroky padají, kdo teď dá víc?
Banky dál snižují úročení na spoření. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty
Loni polský řetězec Biedronka oznámil, že se chystá na Slovensko. Češi i Slováci z pohraničí...více
Třetině Čechů chybí finanční znalosti. Ženy tápou častěji, ukázal průzkum
Jaký je rozdíl mezi běžným a spořicím účtem? Co se skrývá pod pojmem inflace a úročení?...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více