Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, v červenci 2016 jsem zakoupila v uvedenem obchodu iPhone 5S. Na konci srpna přestalo fungovat tlačítko, a proto jsem přístroj odeslala na reklamaci. Stanovisko obchodu je "bohužel jste prošvihla mezinárodní roční záruku. V této byste dostala nový přístroj. Byť se jedná o mechanický poškozené tlačítko ( vymačkané ) uživatelem. Bohužel touch id je vždy vázán na přístroj. My Vám záručně zdarma opravíme home button, ale funkčnost touch id negarantujeme." Obchod má sídlo v čechách a podle toho se tedy vztahuje záruční lhůta 24 měsíců. Má otázka je, může obchod odstranit takto závadu, aniž by byl telefon plně funkční (tedy nefungovalo by zmíněné Touch ID = odemčení pomocí snímání otisku prstu). Velice Vám děkuji!
Otázku poslal/a: , 6. 9. 2017 11:25
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zakoupila-li jste telefon u prodejce, který nabízí zboží českým zákazníkům, pak se na tento smluvní vztah bude aplikovat česká právní úprava. K tomu doplňujeme, že v celé Evropské unii platí záruční doba 24 měsíců na veškeré spotřební zboží. Pokud prodávající shledal důvod pro neuznání Vaší reklamace, kterým je mechanické poškození zboží, není oprávněn na zboží provádět bez Vašeho výslovného souhlasu jakoukoli mimozáruční opravu, a to ani bezplatně. Pokud by tak učinil, bylo by možné jeho jednání označit jako obcházení zákona, neboť by Vám tím fakticky znemožňoval rozporovat jeho rozhodnutí o reklamaci. Reklamaci by v takovém případě bylo nutné považovat za uznanou, z čehož by prodejci plynula povinnost provést ji s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby vada byla řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy jinak znehodnocena. Jestliže by vada i po provedení záruční opravy přetrvávala, mohla byste namítat nedodržení zákonné 30denní lhůty k řádnému vyřízení reklamace a z tohoto důvodu odstoupit od smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
6. 9. 2017 16:23
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Sleva jen pro někoho. Komu teď řetězce nabízejí levnější nákup
Zboží v akci nebo sleva ve věrnostním programu – to už je pro české zákazníky samozřejmost....více
Důchodová reforma má zelenou. Dvanáct změn, které schválila vláda
Věk odchodu do důchodu se zvýší. Růst penzí zpomalí, ale stoupne minimální důchod. Manželé...více
Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby
Co je letos jinak? Jaké slevy se dají využít? Do kdy je potřeba odevzdat přehledy OSVČ?...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více