reklamace kalhot

Vážená Spotřebitelská poradno, prosím o radu v řešení reklamace kalhot. Oděvy jsou obecně celkem „ošidným“ zbožím k reklamaci, ale snad existuje hranice, kde by se vada nemusela argumentovat onošením. 6. února 2017 jsem zakoupila ve značkové prodejné těhotenské kalhoty za 1690 Kč (před sezónní slevou cca něco přes 2 000 Kč). Už 20. dubna 2017 jsem kalhoty reklamovala. Pružná vsadka (zvýšenný těhotenský pás) kolem břicha se na několika místech začala od kalhot odpárávat, látka podobná jeansovině (s příměsí lycry) se v rozkroku prakticky dodřela (z tmavé barvy do prakticky bílé). Tj. nenositelné prakticky, a vlastně i esteticky (a pokud by byly nošeny cca další měsíc, mohou dostat na daných místech rovnou záplatu, protože se prodřou úplně. Kalhoty mi mají být po reklamaci ne vyměněny, ale vráceny s opraveným švem. Podření je z pohledu obchodníka způsobeno onošením, resp. špatným zvolením velikosti a slovní argumentací prodávající: každé jeansy se na daných místech podřou. Osobně jsem ze závěru reklamace rozpačitá. Mám za to, že obecně chápu pojem „onošení“ a že mnohdy prodávané zboží, především oděvy, nemusí vydržet stanovenou záruční dobu, ale vydření látky, byť v tak zatížených místech, během zhruba dvouměsíčního běžného nošení u kalhot téměř za 2 000 Kč, mi přijde neadekvátní. A důvod, že jsem si zvolila špatnou velikost, mi přijde přinejmenším úsměvný. Která „těhule“ by si kupovala za takovou částku kalhoty na měsíc – dva, resp. těsné, čili nepohodlné. Apropo pod (odborným) dohledem prodávajícího! Nyní se tedy tážu na váš názor, jak mám postupovat, a zda event. nesouhlas s reklamací má po právní stránce šanci na úspěch. Pozn.: Bohužel v reklamačním listu nemám zatrhnutý navrhovaný způsob reklamace. Čili otázka, zda se to může také projevit v dalším postupu. Předem děkuji za odpověď S úctou Vera J.

Otázku poslal/a:  , 12. 5. 2017 20:30

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající reklamaci zamítne, můžete se obrátit na soudního znalce, který posoudí, zda se jedná o vadu materiálu, nebo zda vada vznikla nešetrným zacházením z Vaší strany. V každém případě platí, že reklamujete-li zboží v prvních 6 měsících od zakoupení, přiznává Vám zákon silnější pozici. Chce-li v této době prodávající reklamaci zamítnout, musí své rozhodnutí odůvodnit takovým způsobem, aby vyvrátil zákonnou domněnku, podle níž za vadu odpovídá (například tedy znaleckým posudkem). Jestliže tak neučiní, lze namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě a od smlouvy odstoupit. Z Vašeho dotazu však vyznívá, že prodávající reklamaci uznal a rozhodl se provést opravu. V takovém případě je povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí tak, aby byla vada beze zbytku odstraněna (a to i z estetického hlediska) a reklamovaná věc nebyla v důsledku prováděné opravy nijak znehodnocena. Co se týče obsahu reklamačního protokolu, za ten odpovídá prodávající. Je jeho povinností uvést v něm, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel žádá. Pokud tak neučiní, může mu být ze strany České obchodní inspekce uložena pokuta až do výše 3.000.000 Kč. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

17. 5. 2017 14:52

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

8. 12. 2022 | Veronika Hejná | 2 komentáře

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

28. 11. 2022 | Jakub Balada | 1 komentářů

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

14. 11. 2022 | Petr Kučera, Jana Divinová

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.

E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo

7. 11. 2022 | Petr Kučera

E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo

Největší změny pravidel za poslední roky začnou platit od 6. ledna 2023. Přináší je novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku.

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

4. 11. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď dostanete možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

26. 10. 2022 | Petr Kučera, Veronika Hejná | 2 komentáře

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

13. 10. 2022 | redakce Peníze.CZ, dTest

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

Poslechněte si nahrávku typického rozhovoru, kterou spotřebitelský časopis dTest rozebral s psycholožkou. Takzvaní telešmejdi po změně zákona změnili postup, ale na seniory tlačí dál.

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

12. 10. 2022 | Petr Kučera | 1 komentářů

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

3. 10. 2022 | Petr Kučera

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

16. 9. 2022 | Petr Kučera

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

Domácnosti dostanou možnost, aby se takzvaných spotových cen zbavili rychleji než podle dosavadních pravidel. Umožní jim to novela, kterou dnes schválili poslanci. Týká se to smluv na dobu určitou i neurčitou – ovšem pouze spotřebitelů, ne třeba podnikatelů.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

28. 8. 2022 | Jana Divinová

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

10. 8. 2022 | Jana Divinová | 4 komentáře

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

2. 8. 2022 | Jana Divinová | 7 komentářů

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

Je to jednoduchý nástroj, jak platit za nákupy na internetu. Fakticky jde o půjčky, které ale plně nepodléhají stejné regulaci jako ostatní úvěry pro spotřebitele. Evropská unie teď chystá opatření, která můžou poskytovatelům odložených plateb přidat nové povinnosti.

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

25. 7. 2022 | Jana Divinová

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Kongres USA proti regulaci krypta. V Argentině dělají bitcoin z odpadu. Týden v kryptu

Kongres USA proti regulaci krypta. V Argentině dělají bitcoin z odpadu. Týden v kryptu

Miliarda transakcí bitcoinem. Ethereum je zase inflační. Argentina vyrábí bitcoin z odpadu....více

Koruně se daří. Vyplatí se teď vyměnit eura na dovolenou?

Koruně se daří. Vyplatí se teď vyměnit eura na dovolenou?

Česká koruna je momentálně silná. V týdnu se dostala na 24,96 koruny za euro, vůči dolaru...více

„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře

„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře

Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services