Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu, která se týká reklamace obuvi. Boty jsem zakoupila v dubnu roku 2016, již po cca měsíci došlo k rozlepení podrážky na obou botách, při reklamaci byly boty opraveny. Druhá reklamace se udála v prosinci téhož roku, opět stejná vada, ale na jiné místě, plus prasknutí obou gumových podrážek v místě ohybu nohy. Při zapisování reklamace jsem žádala o vrácení peněz, slečna mě upozornila, že musí být zaznačena ještě další možnost náhrady, zaznačila tedy výměnu za nové. Při vyzvedávání reklamace mi bylo sděleno, že reklamační oddělení vyhodnotilo vadu vzhledem k tomu, že již uplynulo 6 měsíců od data koupě, jako že se nejedná o vadu materiálu, tudíž si mám vybrat za náhradu nové boty ve stejné či vyšší hodnotě (ihned, nebo do 3 měsíců od vyzvednutí reklamace). Já však o nové boty (či stejný typ bot)této značky již nemám zájem vzhledem k nekvalitnímu zpracování. Slečna mi však sdělila, že vzhledem k tomu že reklamační oddělení vybralo tuto možnost a peníze mi tedy vrátit nemůže. Může mě obchodník tímto způsobem nutit ke koupi výrobku, o který nemám zájem? Děkuji za odpověď M. Melicharová
Otázku poslal/a: , 6. 1. 2017 14:23
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě oprávněné reklamace máte primárně nárok na provedení bezplatné opravy. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, můžete žádat i dodání nové věci bez vad. To však neznamená výměnu za obuv ve stejné ceně, ale musí jít o zcela totožný výrobek. Není-li ani jedna z předchozích alternativ možná, pak máte právo odstoupit od smlouvy. Namísto uvedených nároků můžete vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny. Prodávající Vás tedy nemůže nutit, abyste si namísto reklamované obuvi vybrala jiné zboží srovnatelné hodnoty. Na odstoupení od smlouvy byste měla nárok také v případě třetí uznané reklamace stejné vady nebo čtvrté uznané reklamace různých vad. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 1. 2017 14:14
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Úroky padají, kdo teď dá víc?
Banky dál snižují úročení na spoření. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty
Loni polský řetězec Biedronka oznámil, že se chystá na Slovensko. Češi i Slováci z pohraničí...více
Třetině Čechů chybí finanční znalosti. Ženy tápou častěji, ukázal průzkum
Jaký je rozdíl mezi běžným a spořicím účtem? Co se skrývá pod pojmem inflace a úročení?...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více