Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, před půl rokem jsme dávali opravovat mobil, u něhož obchodník neuznal reklamaci, protože k poškození došlo z naší strany. Vyměnil základní desku za novou a nahrál nový software. Asi po měsíci jsme ale mobil reklamovali znovu, protože software špatně fungoval - sms zprávy chodily tytéž i 20 krát stejné. Obchodník reklamaci uznal jako oprávněnou a znovu nahrál software. Po dalších 2 měsících se problém opakoval, navíc se teď software zasekává při prohlížení stránek na internetu, při psaní zpráv a dalších úkonech, nebo se samovolně vypíná. Jak dlouho můžeme mobil reklamovat nebo kdy už můžeme chtít náhradu a vrátit peníze za novou základní desku mobilu? Tu jsme samozřejmě platili. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 16. 8. 2015 13:44
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě je třeba rozlišovat vady na měněné základní desce a novém softwaru a pak vady ostatní týkající se jiných částí telefonu. Opakování stejné vady na ostatních částech telefonu by Vám založilo právo požadovat nový telefon nebo právo od smlouvy odstoupit, tj. požadovat vrácení původní kupní ceny telefonu, ale už ne ceny za měněnou základní desku. Měněná základní deska totiž byla předmětem samostatné kupní smlouvy uzavřené později, a protože nahradila desku poškozenou, bylo by Vaší povinností telefon vrátit i s měněnou deskou nebo byste musel strpět snížení kupní ceny telefonu o cenu původní desky, kterou již vrátit nemůžete. Pokud by se vady týkaly pouze měněné základní desky nebo znovu nahraného softwaru, měl byste při jejich opakování právo na jejich výměnu nebo na základě odstoupení od druhé kupní smlouvy na vrácení peněz za desku nebo software. Při dalším výskytu vady již můžete uplatnit právo na odstoupení od smlouvy na telefon, pokud však prodejce odmítne vrátit kupní cenu telefonu a maximálně bude ochoten vrátit kupní cenu softwaru nebo desky, bude nutné se obrátit na znalce, který je schopen ověřit, zda se vada týká měněných nebo původních částí. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
20. 8. 2015 17:06
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Kongres USA proti regulaci krypta. V Argentině dělají bitcoin z odpadu. Týden v kryptu
Miliarda transakcí bitcoinem. Ethereum je zase inflační. Argentina vyrábí bitcoin z odpadu....více
Koruně se daří. Vyplatí se teď vyměnit eura na dovolenou?
Česká koruna je momentálně silná. V týdnu se dostala na 24,96 koruny za euro, vůči dolaru...více
„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře
Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více