Česká obchodní inspekce uložila pravomocné pokuty za diskriminační jednání v centru Prahy. Dva podniky bezdůvodně účtovaly cizincům vyšší než česky hovořícím spotřebitelům. ČOI oba potrestala pokutou 60 tisíc korun.
Kontrola v Clock caffé na Staroměstském náměstí zjistila, že při placení byla cizincům účtována částka za takzvaný servis, se kterou nebyli předem seznámeni. U objednávky provedené v anglickém jazyce číšník při placení přiúčtoval k celkové částce 460 korun takzvaný servis ve výši 50 Kč, zatímco při objednávce v češtině takový poplatek chyběl. Podnik provozuje společnost IAMPrague.
Podobnou situaci zažili kontroloři v podniku Café Restaurant na Střeleckém ostrově. Anglicky hovořícímu spotřebiteli byla bez jeho souhlasu účtována částka 75 korun, uvedená na účtence pod položkou „We recommend tips”. Česky hovořícímu spotřebiteli nebylo takzvané doporučení účtováno. Provozovatelem restaurace je společnost Trophono.
V kontrolách pokračovala ČOI i v minulém týdnu. „V jednom případě například inspektorům v postavení spotřebitelů hovořících rusky naúčtovala restaurace v centru Prahy částku 1567 korun, což byla správná cena dle ceníku, avšak číšník po úhradě dvoutisícikorunovou bankovkou vrátil jen stokorunovou bankovku a rozloučil se s hosty. Česky hovořící skupině v ten samý okamžik obsluha účtovala správnou cenu a správně vystavila i doklad včetně EET. Anglicky hovořící skupina však dostala doklad bez EET vystavený jen pár vteřin poté z té samé pokladny, toto zjištění postoupíme Finanční správě,“ říká mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Názvy podniků zveřejní až po skončení správního řízení a pravomocném uložení pokuty.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
25. 9. 2019 13:23, Josef
klasika - nenažraný personál, nenažraný majitel....
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.