Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Jana Divinová | rubrika: Co se děje | 3. 12. 2022
Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit, jak tu mohly tak dlouho chybět, třeba jako Chanel, jiné možná znají z výjezdů do ciziny jen šopaholici a šopaholičky.
Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Zdroj: Shutterstock

Český trh je pro mezinárodní značky pořád přitažlivý. „Česko je často prvním místem v regionu střední a východní Evropy, na kterém testují svůj úspěch,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield, která pronajímá obchodní prostory po celém světě. 

Z módních značek, které cílí na obyčejnější lidi, letos přišly do Česka například značky Jott, American Vintage nebo dětská móda Jacadi Paris. A pak je tu Pařížská. „V segmentu luxusní módy je jednoznačně největší událostí červnové otevření obchodů značek Chanel a Balenciaga,“ zmiňuje Jan Janáček z realitně-poradenské společnosti CBRE. Druhou pobočku v České republice, konkrétně v Brně, otevřel také oblíbený řetězec s módou Primark.

Mimo Prahu se letos objevily jen dvě nové značky – německá módní linie QS by s. Oliver v kolínském obchodním centru OC Futurum a rakouská lyžařská značka iFlow v outletovém centru Freeport Hatě u hranic s Rakouskem.

Víc než polovina nových značek podniká mimo módu. První pobočku v Česku otevřelo například Lego, rumunské klenotnictví Teilor, polský prodejce vybavení a doplňků pro domácnost Home&You nebo slovenský prodejce postelí a matrací Materasso. Novinkou jsou také tři kavárny nebo turecké tetovací a piercingové studio Cleopatra Ink.

Podívejte se na ně!

Nejvíc značek letos přišlo z Francie – celkem čtyři. Dvě jsou ze Slovenska, další země jsou zastoupeny jednou novou značkou. Většinou mířily do Prahy a prodejnu otevíraly buď na hlavních nákupních třídách v centru nebo v obchodních centrech.

Trendem je otvírání prodejen v administrativních budovách. Tuto variantu rády volí značky zaměřené na technologie a design, které u zaměstnanců z těchto budov nacházejí svou cílovou skupinu. A taky je tu dostupnější nájemné. 

Al Bundy v akci
Zdroj: Shutterstock

Anketa

Kolikery jste si letos koupili boty?

Z českého trhu značky také odcházely. Během posledních dvou let opustily Česko módní značky Promod, Camaieu nebo Pietro Filipi. O své prodejny v Česku bojovala i značka Celio, která nakonec našla nového partnera pro český a slovenský trh: Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo. Letošek byl ale příznivější.

„K žádným zásadním odchodům letos nedošlo, český trh opouštěli spíš menší retaileři, kteří zde měli třeba jen jednu pobočku, říká Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield a vyjmenovává: „Například TGI Fridays, American Eagle, MOA, Leopark nebo Cozy Home…“ Mezi nimi jsou i ti, kteří se do Česka pokoušeli vstoupit loni – a nechytili se.

Otázka ovšem je, kdo vydrží. Inflace je pořád vysoká a nejvíc pořád zdražují ty položky, které jsou pro obchodníky zásadní. Energie. „Pronajímatelé přenášení vyšší ceny za energie a ostatní provozní náklady na nájemce formou navýšení servisních poplatků. Začátkem příštího roku nás budou čekat intenzivní jednání mezi nájemci a pronajímateli ohledně navýšení nájemného o inflaci,“ říká Tomáš Beránek z firmy CZ Retail Advisors, která zprostředkovává pronájem obchodních prostor v centru Prahy i v obchodních centrech.

Že se ceny automaticky zvyšují o inflaci, na to jsou provozovatelé obchodů zvyklí, je to standardní součást jejich smluv s pronajímateli prostor v obchodních centrech i jinde. Jenže byli zvyklí na jinou inflaci. „V letech, kdy byla inflace jedno procento nebo dvě, to nebyl takový problém, příští navýšení by ale mělo být o 15 procent – a to je zásadní,“ říká Beránek.

Jana Divinová

Autor článku Jana Divinová

Vystudovala ekonomii a management na Vysoké škole báňské. V redakci NextPage Media působí od podzimu 2021, předtím pracovala v MF Dnes a iDnes.cz. Volný čas tráví nejraději s rodinou a přáteli. Miluje přírodu, cestování a... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+155
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Sezona slev startuje. Praktický návod, jak nenaletět a utrácet s rozumem

6. 11. 2025 | Pavla Adamcová

Sezona slev startuje. Praktický návod, jak nenaletět a utrácet s rozumem

Black Friday, vánoční svátky, povánoční výprodeje – hlavní sezona slev se blíží. Ani populární Black Friday už dávno neznamená jen jediný den, obchodníci výprodeje spouští dlouhé týdny... celý článek

Lidl testuje obchod na kolech. S dodávkou objíždí zapadlé vesnice

2. 11. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentář

Lidl testuje obchod na kolech. S dodávkou objíždí zapadlé vesnice

Obchodní řetězec Lidl spustil v Maďarsku první mobilní obchod zvaný Lidl na čtyřech kolech. V upravené dodávce objíždí jeho zaměstnanci menší obce v odlehlých oblastech.

Kde Češi nejvíc platí kartou v cizině? Chorvatsko to není, zjistila banka

29. 10. 2025 | Pavla Adamcová

Kde Češi nejvíc platí kartou v cizině? Chorvatsko to není, zjistila banka

Bezhotovostní platby Čechů v cizině letos v červenci a srpnu vzrostly meziročně o víc než desetinu.

Dýně, svíčky, dárky. Žebříček svátků, za které jsou Češi ochotní platit nejvíc

29. 10. 2025 | Pavla Adamcová

Dýně, svíčky, dárky. Žebříček svátků, za které jsou Češi ochotní platit nejvíc

Dýně, strašidelná výzdoba, dětské i firemní akce – blíží se americký svátek Halloween. Oblíbili si ho ale i Češi. Kolik je vlastně stojí? A do kterých svátků Češi každoročně nasypou... celý článek

Zdražili vám internet, mobil nebo účet v bance? Soud řekl, co musíte vědět včas

27. 10. 2025 | Petr Kučera

Zdražili vám internet, mobil nebo účet v bance? Soud řekl, co musíte vědět včas

Mobilní operátor, poskytovatel internetu nebo banka mohou zdražit služby tak, že „navrhnou změnu smluvních podmínek“. Když to včas neodmítnete, má se za to, že souhlasíte. Nový rozsudek... celý článek

Partners Financial Services