Aktuality | Pavla Adamcová | 11. 6. 2024
Vizualizace interiéru nově zrekonstruovaného obchodního domu Máj Národní ukázala společnost Prochazka & Partners. Její architekti a projektanti na projektu pracovali přes rok a půl. Podívejte se, jak se jim dům v centru Prahy podařilo oživit.
Aktuality | Pavla Adamcová | 7. 6. 2024
Oblečení a doplňky, které prodával čínský e-shop s levnou módou Shein, obsahovaly vysoké množství takzvaných věčných chemikálií, tedy karcinogenních látek.
Co se děje | Jana Divinová | 3. 12. 2022
Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit, jak tu mohly tak dlouho chybět, třeba jako Chanel, jiné možná znají z výjezdů do ciziny jen šopaholici a šopaholičky.
Aktuality | Jana Divinová | 31. 8. 2022
Irský oděvní řetězec Primark otevře v Brně svůj druhý obchod v Česku. V obchodním centru Olympia začne fungovat 14. září od desáté hodiny dopoledne.
Co se děje | Jana Divinová | 13. 6. 2022 | 20 komentářů
Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných obchodů, tak pro velké řetězce. Mnoho značek mělo ovšem problémy i dřív a covid je jen dorazil, případně se stal zástěrkou skutečných důvodů, proč odejít z Česka. Projděte si přehled značek, které opustily český trh nebo bojují o záchranu.
Aktuality | Jana Divinová | 6. 5. 2022 | 1 komentář
Značka nealkoholických nápojů Coca-Cola v minulém týdnu otevřela svůj první obchod s oblečením a doplňky v Evropě. Návštěvníkům slibuje, že zažijí „skutečné kouzlo Coca-Coly“.
Co se děje | Jana Divinová | 7. 12. 2021 | 2 komentáře
Diskont označovaný jako ruský Lidl, nové prodejny zboží pro domácnost nebo futuristická prodejna polského řetězce. Do Česka letos přišlo skoro 25 značek obchodů a služeb.
Aktuality | Petr Kučera | 3. 6. 2021 | 6 komentářů
Irský módní řetězec Primark otevře první obchod v Česku ve čtvrtek 17. června v devět hodin ráno. Po odkladu kvůli koronavirovým omezením tak ožije třípodlažní prodejna v nové budově nazvané The Flow Building na křižovatce Václavského náměstí a Opletalovy ulice.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 5. 9. 2020 | 34 komentářů
„Lidé si během dvouměsíčního lockdownu zvykli trávit čas jinak. Do nákupáků už nebudou chodit tak často,“ říká Jakub Lohniský, zakladatel módní značky Le Premier.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 7. 2019
Za levnou módou už Češi nebudou muset jezdit do Drážďan. Irská oděvní značka Primark dnes oficiálně potvrdila informaci, kterou už v únoru přinesly Hospodářské noviny: V Praze otevře svůj první obchod v Česku, a to v nové budově The Flow Building na křižovatce Václavského náměstí a Opletalovy ulice.
Publicistika | Pavel Jégl | 20. 4. 2019 | 2 komentáře
Velká část nového čísla Finmagu je věnovaná módě. Ať chceme, nebo nechceme, obklopuje nás. A formuje. Oblečení vyrábíme rychleji, blíž a se stále menší porcí lopoty. Ne každý v tom vidí dobré zprávy. Odemykáme podstatnou část úvodního textu k tématu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 16. 3. 2019 | 3 komentáře
„Možná mluvím jako nějaký sluníčkář, ale od určitého věku a příjmu bychom se měli ptát, za jakých podmínek zboží vzniká,“ říká v obsáhlém rozhovoru zakladatel a spolumajitel Le Premier Jakub Lohniský.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 11. 2017 | 6 komentářů
„V žádném byznysu nemá smysl jít proti nákupním zvyklostem zákazníků,“ vysvětluje zakladatel největšího českého e-shopu s módou Ladislav Trpák, proč Zoot.cz sází na hybridní model – kobinaci e-shopu s kamennými výdejnami zboží.
Rozhovor | Monika Veselíková, Ondřej Tůma | 2. 4. 2016 | 1 komentář
Založte si firmu v garáži, nenechejte se semlít mašinerií, říká svým studentům návrhářka Liběna Rochová. Ona sama to před léty dokázala a prosadila se ve světě designu a módy bez velké firmy v zádech.
Co se děje | Pavel Jégl | 26. 10. 2015
Amancio Ortega prožil v rodné Galicii americký sen. Z krejčovské dílničky vybudoval módní impérium. Teď se topí v miliardách stejně jako Bill Gates nebo Warren Buffett.
Publicistika | Petra Dlouhá | 20. 8. 2015
Narodila se v Saigonu. Praha jí připadala jako jiná galaxie. Přiletěla v patnácti. Neuměla jazyk, všichni tu vypadali jako exoti a v šatech místních velikostí plavala. Začala si oblečení přešívat, skládat jako lego. Až se jednoho dne v galaxii Praha narodila nová hvězda: módní značka La Femme MiMi.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 16. 5. 2015 | 2 komentáře
„Nesouhlasím s názory, že je trh na internetu nasycený a že se už nebudou opakovat příležitosti, které tu byly před rokem 2000,“ říká v exkluzivním rozhovoru Oldřich Bajer, jeden z nejúspěšnějších podnikatelů v historii českého internetu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2014 | 6 komentářů
„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.