Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou
14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková
Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu.
Dobrý den, dnes jsme přišli s přítelem na to, že kdosi odcizil data jeho kreditní karty a v průběhu března/dubna ji používal k internetovým platbám. Nyní jsou skoro všechny tyto desetitisícové částky v blokaci. Večer jsme navštívili banku a nechali kartu zablokovat, tyto platby jsme také nahlásli k reklamaci. vzhledem k tomu, že musíme počkat, až obchodník tyto platby odblokuje, nemůže ani probíhat reklamační řízení, natož řízení s pojišťovnou.Ráda bych se zeptala, jaké jsou v této věci klasické postupy a na co má člověk dle českého práva nárok. Zajímá mě, jestli přítel dostane své peníze zpět - toto mi v bance nebyl nikdo schopen sdělit. Dočetla jsem se v článcích, že nejen české banky zamlčují spoustu informací, zpravidla nároky na určitá vyrovnání, a člověk při nedostattku informací pak již nic napožaduje a odejde s vyluxovaným kontem. Můžete mi prosím poradit, aby se nám nestalo něco podobného, jaká máme ze zákona práva a nároky. Předem Vám moc děkuji, Lucie Panchartková
Otázku poslal/a: , 8. 4. 2011 11:07
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
dle obecných postupů musí klient po zaúčtování transakcí podat písemnou reklamaci na formuláři k tomu určenému. Zároveň může kontaktovat i pojišťovnu (tam mimo jiné potvrdí i podání reklamace v bance). Banka reklamaci posoudí a podá klientovi písemné vyjádření. Před zaúčtováním částek nemá smysl podnikat jakékoli kroky (krom včasné blokace karty). Vyúčtované částky se mohou lišit od těch blokovaných (kurzové rozdíly apod.) a některé ani nemusí přijít k vyúčtování. Proto lze reklamaci řešit až po zaúčtování, kdy teprve klientovi vznikne škoda a je jistá její konečná výše.
Není v našem zájmu zamlčovat klientům jakýkoli způsob, kterým mohou své peníze dostat zpět. Naopak klientům např. doporučejeme uplatnit pojištění, pokud se na škodu vztahuje. V rámci reklamačního řízení se smluvní bankou obchodního místa děláme vše pro to, abychom dostali peníze pro klienta zpět.
Všechny postupy jsou v souladu se zákonem.
12. 4. 2011 2:54
Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.
Aktuální články
Češi mají nejdražší elektřinu v EU, ukazuje nové porovnání
Cena elektrické energie pro domácnosti v Česku byla v loňském druhém pololetí nejvyšší...více
Už víte, kolik zaplatíte na dani z nemovitostí? Termín se blíží
Finanční správa začala rozesílat informace o dani z nemovitých věcí. Lhůta pro zaplacení...více
Kdy půjdete do důchodu? Ve hře jsou tři návrhy
Důchodový věk poroste. Otázkou je, jak přesně. K původnímu návrhu ministerstva práce a...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více