Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Problémy UniCredit Bank: Nefunkční online bankovnictví a tisíce klientů bez přístupu k účtu

| rubrika: Co se děje | 16. 10. 2017 | 13 komentářů
Dlouhých devět dní neměli někteří klienti UniCredit Bank online přístup ke svým penězům. Některé problémy se nepodařilo vyřešit ani během uplynulého víkendu. Omezení způsobila aktualizace bankovního softwaru.

Potíže s digitálními službami – internetovým či mobilním bankovnictvím, se čas od času nevyhnou žádné bance. Letos v dubnu řešila výpadek internetového bankovnictví Komerční banka, klienti Fio banky zas nemohli začátkem května platit kartou nebo vybírat z bankomatu. Klienti UniCreditBank ovšem od minulého týdne zažívají nejdelší výpadek online služeb v historii tuzemského bankovnictví. Namísto plánované víkendové odstávky se onlinebanking UniCredit Bank potýká s omezeními víc jak týden. Na 450 tisíc klientů čtvrté největší banky v Česku tak mělo omezený přístup k financím, řada jich hlásila problémy ještě včera.

(Ne)plánovaná odstávka

Trable způsobila, podobně jako obvykle v jiných případech, aktualizace IT systému. Plánovaná odstávka začala v pátek šestého října a podle původních předpokladů měla trvat pouze do pondělí (9. října) ráno. Během pondělí se ovšem řada klientů nemohla přihlásit ke svým účtům. Kdo potřeboval jednorázově zadat platbu, musel na pobočku.

Najděte si bankomat

Abyste nemuseli tahat hotovost

Hledáte bankomat své banky? Vybíráte banku a chcete vědět, jestli má bankomat blízko místa, kde bydlíte, i blízko místa, kde pracujete? Na Peníze.cz si snadno najdete umístění kteréhokoli bankomatu jakékoli banky. Nebo prostě nejbližšího bankomatu, jak je libo:

Vyhledávání bankomatů

Vyhráno ovšem neměli ani klienti s trvalými příkazy – ty sice měly podle banky odcházet bez problémů, někteří klienti je ale neměli z čeho hradit. Na účty se totiž nepřipisovaly ani příchozí platby. „Výpadek přišel v naprosto nejnevhodnější dobu – ve výplatním termínu. Na termín výplaty má totiž řada lidí navázané trvalé platby, od placení nájmu až po splátky půjček. Jenže firmu na druhé straně většinou nezajímá, že vám nepřišly peníze kvůli problému banky. Nechápu, proč si to UniCredit Bank nepohlídala a nenaplánovala odstávku na jiné datum. Banka přece musí vědět, kdy mají klienti na účtech největší obrat,“ hodnotí situaci lidé z finanční branže, jméno ovšem zveřejnit nechtějí.

Několik dalších klientů si na facebookovém profilu banky stěžovalo také na to, že kvůli bance nestihnou splatit dluh na kreditní kartě v bezúročném období – jde o lhůtu, po kterou lze čerpat peníze z kreditní karty, aniž člověk musel platit úrok.

Chybné zobrazování zůstatků

Výpadek online služeb způsobil nepříjemnosti také zákazníkům z řad firem, například přepravním společnostem Geis a GLS. Právě přepravce GLS se vymezil vůči tvrzení, že banka provoz internetového a mobilního bankovnictví s omezením některých funkcí (například zobrazení platebních karet) obnovila. Banka tuto zprávu zveřejnila ve středu odpoledne. „I nadále je velká část služeb UniCredit Bank nefunkční. Prohlášení banky v médiích o nápravě je tak nepravdivé. Nyní je hlavní prioritou, aby se tyto technické problémy neprojevovaly ve službách poskytovaných pro naše zákazníky. Vynakládáme maximální úsilí nalézt řešení, jak se s výpadky trvale vypořádat,“ stálo ve čtvrtečním prohlášení ředitele GLS Pavla Včely.

Cash je král

Je král mrtev?

Kdo měl pakl bankovek, panoval. Jenže to dávno neplatí. Některé státy vážně debatují o zrušení hotovosti. Má to být pohodlné a bezbakteriální. Pár tisíc klientů banky UniCredit Bank by asi po zkušenosti z minulého týdne nesouhlasilo.

A optimistou není ani Pavel Kohout:

Krásný nový svět

Co si o světě bez hotovosti myslí osobnosti ze světa financí?

Svět bez bankovek a mincí. Blízká budoucnost, nebo sci-fi?

Jeho slova potvrzovaly i stovky komentářů na facebookovém profilu banky – řadě klientů se totiž stále nedařilo do internetového bankovnictví přihlásit. Klienti, kterým se připojení k účtu podařilo, ale hlásili další problém: neodpovídající zůstatky na účtech, neautorizované odchozí i příchozí platby a nefunkční historii transakcí. Podle vyjádření Petra Plocka, tiskového mluvčího banky, šlo o starší transakce, které se vinou výpadku systému začaly zaúčtovávat později. „Bezdůvodné odečítání financí neevidujeme. V současné době přetrvává omezení pro běžné klienty v internetovém a mobilním bankovnictví, konkrétně zobrazení přehledu debetních a kreditních karet, zobrazení přehledu investic a dobíjení kreditu na mobilní telefony. Omlouváme se klientům za způsobené nepříjemnosti,“ reagoval v pátek ráno na dotaz našeho webu.

Podle klientů se informace o zůstatcích na účtech měnily často v řádu několika hodin. UniCredit Bank tyto nepřesnosti označila jako problém se zobrazováním zůstatků. U některých klientů banka problém během víkendu vyřešila, další ovšem nemohli, vzhledem k chybnému zůstatku, platit kartou nebo vybírat z bankomatu.

Náhrada? Reklamační řízení

Kritika se na banku snesla také kvůli nedostatečné komunikaci s klienty. Ačkoli se UniCredit Bank na svém webu i sociálních sítích omluvila a ubezpečila, že na vyřešení problému pracuje, klientům – podle jejich ohlasů – chyběly konkrétní informace. Poslední oficiální vyjádření banka vydala ve středu na svém facebookovém profilu a webových stránkách.

Nepomohla ani zpráva, kterou banka ve středu rozeslala. „Třešničkou na dortu byla středeční SMS, ve které mi banka píše, abych své platby zašel poslat na nejbližší bankovní pobočku. Podle banky je to zdarma, ale není. Raději bych místo toho dělal prakticky cokoliv jiného,“ sdělil redakci Peníze.cz jeden z rozhořčených klientů. Kamenných poboček má UniCredit na 450 000 zákazníků aktuálně zhruba 160.

Banka nijak konkrétně nekomentovala ani výzvy ohledně případné kompenzace za vzniklé problémy. Klientům, kteří se výpadkem cítí poškození, doporučila reklamaci. „Vážíme si každého klienta a k případným požadavkům budeme přistupovat s náležitou péčí v rámci reklamačního řízení,“ sdělil i nám mluvčí banky Petr Plocek.

Propojeno!

Sbohem a šáteček

Drahé poplatky, málo bankomatů. Důvodů, proč změnit banku může být několik. Nově mezi ně lze počítat i několikadenní odstávku online služeb. Ačkoli navádět nikoho nechceme, víme, jak banku jednoduše změnit.

Jak dát bance sbohem

Royal Bank of Scotland: výpadek na měsíc

Ačkoli podobně rozsáhlý výpadek online služeb tuzemští klienti dosud nezažili, ve světě mají ještě horší zkušenost. Rekordmanem je The Royal Bank Of Scotland. Banka, pod jejíž značku spadají britské banky jako NatWest či UlsterBank, odstřihla klienty od peněz na necelý měsíc. K problémům došlo v roce 2012 a na vině byla, podobně jako v případě UniCredit Bank, aktualizace softwaru řídícího systém zpracování plateb. Kvůli nepovedené aktualizaci neodcházely platby, dalším klientům nechodily mzdy, jiní nemohli vybírat z bankomatu. Za tento výpadek dostala banka v roce 2014 pokutu 56 milionů liber.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+38
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2018 0:51, Ari

Ted jeste horsi... V online bankingu jsem zjistila ze mam odchozi transakce na 1k eur, ktere jsem nepravadela. Kartu jsem mela vzdy v moje penezence a nikomu neposkytovala a platila jsem online vzdy jenom v overenych eshopech. Banka mi poradila pozadat o reklamaci. Stejnou situaci ve stejny termin mela moje teta, ktera bydli v Parizi a vubec nemame nic spolecneho s ni. No dobre ted se resi reklamaci - pozor uz 2,5 mesici. Super minus 1000eur. Od ty doby mam novou kartu a mam blokovane všichni online olatby. Platila jsem jenom v Lidlu a Tescu, a pak si vybirala z bankomatu. Takze pokrocovani.... Tim se priblemy nekonci. Dnes vidim v online bankingu stejnou situaci- platba ze zahranici,kdyz jsem porad v Praze a mam zablokovane online platby.... Takze v bance ani necedi jak to je vubec mozny. Takze ta banka je proste k nicemu!!! Online platby nepouzivam, uz to dela velký priblem, ale i pres to me odchazi penize - platba v zahranici... Jsem v soku

Reagovat

 

+1
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 10. 2017 14:50, nejen unikredit..... take equabank ridi amateri

Nejen unikredit, ale dokonce i v EQUABANK pracuji asi mimoni, kteri netusi, ze je cas od casu treba prodlouzit SSL certifikat....

https://www.equabanking.cz/IBS/

Pitomci, amateri to jsou

Omlouváme se,
internetové bankovnictví je v tuto chvíli nedostupné.
Bude Vám opět k dispozici v nejbližší možné době.

Toto omezení nemá dopad na transakce platební kartou u obchodníků a výběry z bankomatů.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

26. 3. 2018 | 19:28 | Jan Jarolím

To že internet banking aplikace v mobilu se po aktualizaci chová jako kdybych byl cizí mě nepřekvapuje. to že se mi už několikrát stalo že jsem chtěl zaplatit a skončilo to tím že jsem se dostal k podpisu transakce a tam...více

28. 1. 2018 | 0:51 | Ari

Ted jeste horsi... V online bankingu jsem zjistila ze mam odchozi transakce na 1k eur, ktere jsem nepravadela. Kartu jsem mela vzdy v moje penezence a nikomu neposkytovala a platila jsem online vzdy jenom v overenych eshopech....více

17. 1. 2018 | 20:57 | Erika

Prihlasovanie do bankingu hotová pohroma ako keby sa to nedalo jednoducho id uživatela a heslo a nie 1000 kodov na všetko ma to otravuje teké zabespečenie že ani majitel učtu sa nevie dostat do internet bankingu více

30. 12. 2017 | 20:29 | Jan Sznapka

Je 30.12.2017 a marně se snažím na tabletu vstoupit na on line banking a přihlásit se ke svému účtu, z kterého (jak mne dnešním mailem informuje UCB) provedla nějakou platbu, kterou jsem vůbec nezadal. Není to poprvé co...více

15. 12. 2017 | 10:07 | Markéta Strnádková Jablonec nad nisou

Dobrý den dnes je 15.12.2017 a stále se nemohu přihlásit na svůj účet. . . . Zajímalo by mě jak dlouho to bude ještě trvat? Docela už začínám ztrácet trpělivost! Na bance telefony nezvedají . . .zkouším se tam dovolat už...více
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK