Problémy UniCredit Bank: Nefunkční online bankovnictví a tisíce klientů bez přístupu k účtu

Dlouhých devět dní neměli někteří klienti UniCredit Bank online přístup ke svým penězům. Některé problémy se nepodařilo vyřešit ani během uplynulého víkendu. Omezení způsobila aktualizace bankovního softwaru.
Problémy UniCredit Bank: Nefunkční online bankovnictví a tisíce klientů bez přístupu k účtu

Potíže s digitálními službami – internetovým či mobilním bankovnictvím, se čas od času nevyhnou žádné bance. Letos v dubnu řešila výpadek internetového bankovnictví Komerční banka, klienti Fio banky zas nemohli začátkem května platit kartou nebo vybírat z bankomatu. Klienti UniCreditBank ovšem od minulého týdne zažívají nejdelší výpadek online služeb v historii tuzemského bankovnictví. Namísto plánované víkendové odstávky se onlinebanking UniCredit Bank potýká s omezeními víc jak týden. Na 450 tisíc klientů čtvrté největší banky v Česku tak mělo omezený přístup k financím, řada jich hlásila problémy ještě včera.

(Ne)plánovaná odstávka

Trable způsobila, podobně jako obvykle v jiných případech, aktualizace IT systému. Plánovaná odstávka začala v pátek šestého října a podle původních předpokladů měla trvat pouze do pondělí (9. října) ráno. Během pondělí se ovšem řada klientů nemohla přihlásit ke svým účtům. Kdo potřeboval jednorázově zadat platbu, musel na pobočku.

Najděte si bankomat

Abyste nemuseli tahat hotovost

Hledáte bankomat své banky? Vybíráte banku a chcete vědět, jestli má bankomat blízko místa, kde bydlíte, i blízko místa, kde pracujete? Na Peníze.cz si snadno najdete umístění kteréhokoli bankomatu jakékoli banky. Nebo prostě nejbližšího bankomatu, jak je libo:

Vyhledávání bankomatů

Vyhráno ovšem neměli ani klienti s trvalými příkazy – ty sice měly podle banky odcházet bez problémů, někteří klienti je ale neměli z čeho hradit. Na účty se totiž nepřipisovaly ani příchozí platby. „Výpadek přišel v naprosto nejnevhodnější dobu – ve výplatním termínu. Na termín výplaty má totiž řada lidí navázané trvalé platby, od placení nájmu až po splátky půjček. Jenže firmu na druhé straně většinou nezajímá, že vám nepřišly peníze kvůli problému banky. Nechápu, proč si to UniCredit Bank nepohlídala a nenaplánovala odstávku na jiné datum. Banka přece musí vědět, kdy mají klienti na účtech největší obrat,“ hodnotí situaci lidé z finanční branže, jméno ovšem zveřejnit nechtějí.

Několik dalších klientů si na facebookovém profilu banky stěžovalo také na to, že kvůli bance nestihnou splatit dluh na kreditní kartě v bezúročném období – jde o lhůtu, po kterou lze čerpat peníze z kreditní karty, aniž člověk musel platit úrok.

Chybné zobrazování zůstatků

Výpadek online služeb způsobil nepříjemnosti také zákazníkům z řad firem, například přepravním společnostem Geis a GLS. Právě přepravce GLS se vymezil vůči tvrzení, že banka provoz internetového a mobilního bankovnictví s omezením některých funkcí (například zobrazení platebních karet) obnovila. Banka tuto zprávu zveřejnila ve středu odpoledne. „I nadále je velká část služeb UniCredit Bank nefunkční. Prohlášení banky v médiích o nápravě je tak nepravdivé. Nyní je hlavní prioritou, aby se tyto technické problémy neprojevovaly ve službách poskytovaných pro naše zákazníky. Vynakládáme maximální úsilí nalézt řešení, jak se s výpadky trvale vypořádat,“ stálo ve čtvrtečním prohlášení ředitele GLS Pavla Včely.

Cash je král

Je král mrtev?

Kdo měl pakl bankovek, panoval. Jenže to dávno neplatí. Některé státy vážně debatují o zrušení hotovosti. Má to být pohodlné a bezbakteriální. Pár tisíc klientů banky UniCredit Bank by asi po zkušenosti z minulého týdne nesouhlasilo.

A optimistou není ani Pavel Kohout:

Krásný nový svět

Co si o světě bez hotovosti myslí osobnosti ze světa financí?

Svět bez bankovek a mincí. Blízká budoucnost, nebo sci-fi?

Jeho slova potvrzovaly i stovky komentářů na facebookovém profilu banky – řadě klientů se totiž stále nedařilo do internetového bankovnictví přihlásit. Klienti, kterým se připojení k účtu podařilo, ale hlásili další problém: neodpovídající zůstatky na účtech, neautorizované odchozí i příchozí platby a nefunkční historii transakcí. Podle vyjádření Petra Plocka, tiskového mluvčího banky, šlo o starší transakce, které se vinou výpadku systému začaly zaúčtovávat později. „Bezdůvodné odečítání financí neevidujeme. V současné době přetrvává omezení pro běžné klienty v internetovém a mobilním bankovnictví, konkrétně zobrazení přehledu debetních a kreditních karet, zobrazení přehledu investic a dobíjení kreditu na mobilní telefony. Omlouváme se klientům za způsobené nepříjemnosti,“ reagoval v pátek ráno na dotaz našeho webu.

Podle klientů se informace o zůstatcích na účtech měnily často v řádu několika hodin. UniCredit Bank tyto nepřesnosti označila jako problém se zobrazováním zůstatků. U některých klientů banka problém během víkendu vyřešila, další ovšem nemohli, vzhledem k chybnému zůstatku, platit kartou nebo vybírat z bankomatu.

Náhrada? Reklamační řízení

Kritika se na banku snesla také kvůli nedostatečné komunikaci s klienty. Ačkoli se UniCredit Bank na svém webu i sociálních sítích omluvila a ubezpečila, že na vyřešení problému pracuje, klientům – podle jejich ohlasů – chyběly konkrétní informace. Poslední oficiální vyjádření banka vydala ve středu na svém facebookovém profilu a webových stránkách.

Nepomohla ani zpráva, kterou banka ve středu rozeslala. „Třešničkou na dortu byla středeční SMS, ve které mi banka píše, abych své platby zašel poslat na nejbližší bankovní pobočku. Podle banky je to zdarma, ale není. Raději bych místo toho dělal prakticky cokoliv jiného,“ sdělil redakci Peníze.cz jeden z rozhořčených klientů. Kamenných poboček má UniCredit na 450 000 zákazníků aktuálně zhruba 160.

Banka nijak konkrétně nekomentovala ani výzvy ohledně případné kompenzace za vzniklé problémy. Klientům, kteří se výpadkem cítí poškození, doporučila reklamaci. „Vážíme si každého klienta a k případným požadavkům budeme přistupovat s náležitou péčí v rámci reklamačního řízení,“ sdělil i nám mluvčí banky Petr Plocek.

Propojeno!

Sbohem a šáteček

Drahé poplatky, málo bankomatů. Důvodů, proč změnit banku může být několik. Nově mezi ně lze počítat i několikadenní odstávku online služeb. Ačkoli navádět nikoho nechceme, víme, jak banku jednoduše změnit.

Jak dát bance sbohem

Royal Bank of Scotland: výpadek na měsíc

Ačkoli podobně rozsáhlý výpadek online služeb tuzemští klienti dosud nezažili, ve světě mají ještě horší zkušenost. Rekordmanem je The Royal Bank Of Scotland. Banka, pod jejíž značku spadají britské banky jako NatWest či UlsterBank, odstřihla klienty od peněz na necelý měsíc. K problémům došlo v roce 2012 a na vině byla, podobně jako v případě UniCredit Bank, aktualizace softwaru řídícího systém zpracování plateb. Kvůli nepovedené aktualizaci neodcházely platby, dalším klientům nechodily mzdy, jiní nemohli vybírat z bankomatu. Za tento výpadek dostala banka v roce 2014 pokutu 56 milionů liber.

Kde vaše peníze pracují

Kde vaše peníze pracují

XTB nabízí mnoho investičních příležitostí, a to i pro vaše úspory. Sami rozhodujete, co si vyberete!

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+40
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 21 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 1. 2018 20:57, Erika

Prihlasovanie do bankingu hotová pohroma ako keby sa to nedalo jednoducho id uživatela a heslo a nie 1000 kodov na všetko ma to otravuje teké zabespečenie že ani majitel učtu sa nevie dostat do internet bankingu

+20
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (21 komentářů) příspěvků.

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Moneta vylepší přihlášení do internetového bankovnictví

29. 1. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Moneta vylepší přihlášení do internetového bankovnictví

Moneta Money Bank plánuje na začátku února spustit možnost přihlášení se do internetového bankovnictví pomocí QR kódu.

Limity na kartě. Chcete denní, nebo týdenní? Které banky ukážou, kolik zbývá?

28. 1. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Limity na kartě. Chcete denní, nebo týdenní? Které banky ukážou, kolik zbývá?

Jak si můžete nastavit limity na platební kartě v jednotlivých bankách? Část bank používá denní limit, část týdenní. Jen některé ukážou, kolik ještě můžete využít. Velké rozdíly najdeme... celý článek

Nevýhodný kurz DCC na kartě umí blokovat další banka. Dvě to odmítají

16. 1. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Nevýhodný kurz DCC na kartě umí blokovat další banka. Dvě to odmítají

Snadnou blokaci nechtěné služby nově nabízí i Moneta. Přidala se tak k České spořitelně, Fio bance, mBank, Partners Bance, bývalé Max bance a Raiffeisenbank. Funkci plánují přidat i... celý článek

Co chystá vaše banka v roce 2025? Přehled novinek

2. 1. 2025 | Petr Kučera | 2 komentáře

Co chystá vaše banka v roce 2025? Přehled novinek

Zeptali jsme se: Jaké hlavní novinky chystáte v novém roce? A kromě úplných novinek – můžete uvést další konkrétní příklady vylepšení stávajících služeb, na které se klienti také mohou... celý článek

Tři banky vypnou elektronické bankovnictví. Limity na víkend si nastavte včas

22. 11. 2024 | Petr Kučera

Tři banky vypnou elektronické bankovnictví. Limity na víkend si nastavte včas

Komerční banka, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například... celý článek

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services