Jak Komerční banka opisuje od konkurence

Jak Komerční banka opisuje od konkurence
Hypoteční novinky, které už konkurence nabízí několik měsíců či let, s vypětím všech sil začala konečně poskytovat i trojka českého hypotečního trhu, Komerční banka. Divné je, že banka u některých produktů ani není schopna přijít s vlastním názvem a opisuje od konkurence.

Komerční banka (profil, názory) uvádí nyní na trh nové produkty. Podle vlastních slov jde o atraktivní novinky a inovace. Ve skutečnosti se jedná spíše o kosmetické úpravy produktů, které už dříve zavedly jiné banky.

Jednou z „horkých“ novinek Komerční banky je třeba Hypotéka bez prokazování příjmu. Komerční banka podle Zdeňka Mojžíška, výkonného ředitele pro marketing a business development dlouho zvažovala, zda s touto hypotékou na trhu vůbec přijít. Trápily je prý etické problémy jako třeba, zda je správné poskytovat hypotéku někomu, u něhož banka neví, odkud bere peníze na splátky.

„Většina našich klientů, kteří mají o tuto hypotéku zájem, ji chce především jako snadný produkt a kvůli snížení administrativy,“ vysvětluje Mojžíšek, proč KB etické otázky přestaly trápit. Těmto lidem podle něj nevadí ani vyšší úroková sazba, protože jim minimální papírování za vyšší úroky stojí.

Ke stejnému závěru už podstatně dříve dospěly minimálně čtyři jiné banky. Na český trh s Hypotékou bez dokládání příjmu původně přišla Raiffeisenbank, vzápětí ji před více než rokem následovaly s Hypotékou bez doložení příjmu Hypoteční banka a ČSOB. Letos v květnu pak přišla na trh i Česká spořitelna s produktem Hypotéka bez dokladování příjmu.

Také další „závratná“ novinka Komerční banky – Hypotéka „2 v 1“, která umožňuje klientům čerpat část úvěru neúčelově, už spatřila světlo světa v nabídkách několika konkurentů. Dokonce i pod stejným názvem. Hypotéku 2 v 1 nabízejí už od loňského února v ČSOB. Pikantní na celé věci je, že o stejných názvech příliš neví ani jedna ze stran. Na dotaz, jak je možné, že nabízejí produkt se stejným názvem, v kanceláři tiskové mluvčí Komerční banky nedokázali při prvním telefonátu vůbec odpovědět.

Podle Tomáše Kopeckého z externí komunikace ČSOB je s podivem, že Komerční banka nyní slavnostně přichází na trh se stejně nazvaným produktem. Z dodatečně zjištěných informací ovšem podle Kopeckého vyplývá, že ČSOB nemá název registrovaný, a tak si na něj nemůže činit nárok. „Nicméně to, že nás konkurence napodobuje a pojmenuje produkt stejně, svědčí jedině o tom, že produkt je kvalitní,“ zaskočeně dodal Kopecký.

Variantu 2 v 1 poskytují také v Raiffeisenbank. Tam ovšem takto nazvaný neúčelový úvěr skrývají pod jednotlivé hypoteční produkty. Klient si u nich může vybrat například Stabilitu 2v1, Profit 2v1, Stabilita Invest 2v1 nebo Klasik 2v1.

Neúčelovou část hypotečního úvěru, z níž lze koupit cokoli, už v Česku dávno nabízí i Hypoteční banka. Když s tímto produktem kdysi přišla, konkurence se divila, že si na takový produkt troufá. Nyní ho postupně zavádí v různých obměnách či kombinacích všichni.

Komerční banka u svých hypotečních inovací buď příliš důkladně zvažuje rizika a opatrně kolem nich přešlapuje, dokud si trh produkt doslova „nevydupe“, nebo opravdu zaspala dobu. Ale pokud zaspala, měla snad dost času, aby produktům alespoň vymyslela originální názvy.

Která novinka v nabídkách českých bank zaujala vás?

Líbil se vám článek?

-7
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 15 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 11. 2007 9:47

Tenhle článek opravdu nepatří na kvalitní ekonomický server. V podstatě žádná banka nemá "své" produkty, vždy už s podobným produktem přišla na trh konkurence. Stejně tak byste mohli pomluvit všechny ostatní bankovní společnosti, které se snaží držet krok s finančním trhem.

+59
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (15 komentářů) příspěvků.

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Jak si Středoevropané představují bydlení snů

29. 10. 2007 | Věra Tůmová | 1 komentář

Jak si Středoevropané představují bydlení snů

Přes tři čtvrtě milionu korun chtějí Češi v průměru investovat v příštích třech letech do bydlení, tvrdí průzkum agentury AISA. Nejraději by přitom už do dvou let bydleli na okraji... celý článek

Pozor na kombinaci hypotéky a investičního životního pojištění

2. 10. 2007 | Roman Scherks | 4 komentáře

Pozor na kombinaci hypotéky a investičního životního pojištění

Kombinovat hypotéku s investičním životním pojištěním může být ošidné. Kdo o ní uvažuje, musí si dát pozor, zda finanční poradce počítá se správnými parametry a nesnaží se klienta pouze... celý článek

Komu je určeno pojištění nemovitosti

17. 9. 2007 | Věra Tůmová | 2 komentáře

Komu je určeno pojištění nemovitosti

Pojištění nemovitosti chrání vlastníka domu či bytu proti řádění živlů. Musí ale vědět, proti kterým se chce pojistit a jaké všechny objekty má pojistka krýt.

Za co opravit dům s hypotékou

13. 9. 2007 | Věra Tůmová

Za co opravit dům s hypotékou

V Česku existují stovky tisíc lidí, kteří si vzali hypotéku a zastavili bance svou nemovitost. Každá z nich musí být navíc pojištěna ve prospěch banky. Málokdo má ale představu, co... celý článek

Jak si pořídit lepší bydlení při průměrném příjmu

9. 8. 2007 | Věra Tůmová

Jak si pořídit lepší bydlení při průměrném příjmu

Rodina chce větší byt. Má průměrné příjmy a neví, jestli si vzít hypotéku, nebo úvěr ze stavebního spoření. Pro hypotéky hovoří jejich snazší získání. Stavební spořitelny nabízejí stabilní... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.