Lidé, kteří chtějí dostávat údaje pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem, dnes mají poslední den přihlásit se. Čas na registraci e-mailu končí ve středu 15. března.
Od letoška se ruší takzvaná daňová složenka – bezplatná poštovní poukázka, jejímž prostřednictvím bylo možné platit daň z nemovitých věcí bez poplatku České pošty. Složenku dostávali lidé, kterým finanční správa ještě neposílá platební informace jiným způsobem – typicky e-mailem, přes Daňovou informační schránku na portálu Moje daně nebo přes datovou schránku.
Finanční správa sice i letos pošle klasickou poukázku typu A – ale kdo přes ní pak zaplatí, čeká ho poplatek přinejmenším kolem 50 korun. Jednodušší a levnější alternativou je bezhotovostní převod z bankovního účtu, případně prostřednictvím SIPO (zájem o platbu přes SIPO je potřeba oznámit finančnímu úřadu do 31. ledna – v následujícím roce pak s ní bude počítat automaticky).
Formulář k registraci e-mailu je k dispozici na webu Finanční správy. „Tuto žádost je nutné vyplnit a podat místně příslušnému správci daně. Pokud jste poplatníkem daně z nemovitých věcí u více finančních úřadů, musíte podat vyplněnou žádost každému finančnímu úřadu zvlášť,“ upřesňuje Finanční správa.
Kdo se chce přihlásit ještě dnes, stačí, když pošle formulář poštou s dnešním razítkem – rozhoduje datum na obálce, ne datum skutečného doručení finančnímu úřadu. Další možností je zaslat žádost na e-mailovou adresu podatelny finančního úřadu, ale pozor: Pokud e-mail nebo samotné podání nebude podepsáno uznávaným elektronickým podpisem, je potřeba ho do pěti dnů potvrdit (tedy už po termínu), a to třeba i klasickou poštou. Žádost lze samozřejmě poslat také přes portál Moje daně, kdy se totožnost potvrdí třeba bankovní identitou, nebo přes datovou schránku – jejich uživatelé ale zřejmě využijí možnost, aby jim údaje k platbě chodily přímo tam (místo e-mailu).
„Pokud se k zasílání údajů pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem přihlásíte, každoročně obdržíte před splatností první splátky daně e-mail. V jeho příloze bude ve formátu PDF uvedena kompletní informace pro placení daně, tj. výše stanovené daně, výše nedoplatku či přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu. Takto poskytnuté údaje se v ničem neliší od těch, které jsou standardně předtištěny na poštovních poukázkách,“ dodává Finanční správa.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem