Martine, jaké jsou vaše plány s projektem Srovname.cz?
Od září působím jako strategický investor projektu Srovname.cz a mým cílem je primárně zefektivnění interních procesů a zhodnocení společnosti. Hodlám se zaměřit na hledání nových obchodních příležitostí a strategických partnerství projektu Srovname.cz. V horizontu jednoho roku je pak naším cílem pozice v top 3 mezi cenovými srovnávači v České republice. V nejbližší době připravujeme také několik nových služeb a naším cílem je např. i větší propojení projektu se sociálními sítěmi. Vize je vytvořit platformu srovnávající ceny zboží obohacenou o další informace o produktech, jako je např. hodnocení produktů uživateli, poradna, recenze, atd.
Jaký podíl jste ve firmě získal? Prozradíte, jaká byla hodnota této transakce?
Ve společnosti Srovname, s.r.o., která je provozovatelem internetové služby Srovname.cz, jsem získal 34% podíl. Jedná se o transakci v řádu milionů korun, ale finální výše investice bude závislá na dalším fungování projektu. Též máme definované success fee při exitu.
Investoři nakupují, aby prodávali. Jak dlouhé vidíte setrvání v pozici investora v tomto projektu?
Takto snadno se na investice nedá hledět. Každá investice je jiná. Čím více know-how investor přináší, tím více ho zajímá i strategie. To je můj případ v tomto projektu. Mým cílem je jednou celý projekt Srovnáme.cz prodat, ale pouze za předpokladu splnění cílů, které jsme si stanovili se současným vedením. Vidím potenciální kupce jak vertikální tak horizontální, ale s nikým v tuto chvíli aktivně nevyjednávám, ačkoliv se již nabídky objevily. Už jsem si zvykl, že v tomto oboru platí více než jinde - nikdy neříkej nikdy.
Co tento projekt srovnávače cen obecně uživatelům nabízí?
Podle průzkumu Srovname.cz stráví zákazník při separátním hledání na několika internetových obchodech zhruba 30 minut u internetu. Pokud využije porovnávací server jako je např. Srovname.cz, může se doba strávená u internetu výrazně zkrátit. Drtivá většina českých uživatelů internetu zatím stále při nakupovaní na internetu a hledání zboží navštěvuje velmi zdlouhavě jednotlivé e-shopy, které zná, a složitě si porovnává ceny hledaného produktu před tím, než se rozhodne pro nákup.
Co se týče projektu Srovname.cz, tak je na trhu od roku 2006, kdy vznikl jako jeden z prvních katalogových porovnávačů cen u nás. Dnes srovnává zhruba 50 000 položek zboží z více než tisícovky obchodů na českém internetu. V rámci srovnání cen uvádí např. i délku dodací lhůty a certifikáty kvality obchodů. Zaměřuje se především na ceny elektroniky a domácích spotřebičů, ale srovnává i ceny výrobků dalších kategorií, jako jsou sport, zdraví nebo krása. Registrovaným uživatelům nabízí Srovname.cz možnost hlídání ceny vybraného výrobku a automatické upozornění, pokud cena dosáhne určité hranice. Uživatelé můžou hodnotit obchody i zboží a ti, kteří se zaregistrují přispívat do diskusních fór a recenzí zboží.
Kdo jsou hlavní konkurenti Srovnáme.cz?
Na konkurenci se příliš neohlížím a nikdy jsem to nedělal ani v předešlých projektech. Každý má jiné zdroje, možnosti a cíle. Jediným mým cílem je maximální efektivita a kvalitní služba pro zákazníky. Ale abych odpověděl, tak mezi cenovými srovnávači vidím dva velké hráče na trhu a to Zboží.cz od Seznamu a Heureka.cz.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů, nejen v tomto projektu.
Děkuji za pozvání.
Sdílejte článek, než ho smažem