reklamace zboží
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o radu. Včera jsem si zakoupila fotoaparát v jedné velké elektro prodejně v Praze. Protože brzy odjíždím na dovolenou a vybraný fotoaparát značky Nikon již nikde nebyl narychlo k sehnání (jedná se o starší model, již téměř vyprodán v celé ČR), využila jsem možnosti zarezervovat si poslední dostupný kus přes internet. Jednalo se o kus vystavený přímo v prodejně. Nebyla možnost si ho nechat zaslat poštou, mohl se pouze osobně vyzvednou. Přístroj jsem si pečlivě prohlédla, vypadal neporušeně, ale nezkoušela jsem, zda funguje. Bylo mi řečeno, že baterie ve fotoaparátech nenechávají, aby jim nevytekly. Až doma po nabití baterie jsem zjistila, že je nefunkční optický zoom, focenou věc lze přiblížit, ale již nelze zpětně oddálit. Objektiv se zasune zpět jen při zmáčknutí tlačítka On/Off. Nejedná se o jedinou závadu, při přepínání jednotlivých scén klasickým kolečkem se systém zasekává a opakovaně přeskakuje mezi scénami, i když se již kolečkem nehýbe. S takovýmito vadami se přístroj nedá používat. Chtěla bych se zeptat, zda můžu u tak z mého pohledu závažných vad, požadovat vrácení peněz, i když se nejednalo o internetový prodej, nebo musím čekat na vyřízení reklamace? Přístroj není, ani dle mého názoru možné vyměnit za jiný kus, již je k dispozici v tomto elektru jen jeden a též jde o kus vystavený na prodejně(v jiném městě). Je možně očekávat nějaký problém při vyřizování reklamace, protože jsem vědomě zakoupila produkt, který byl vystavený a lidé s ním mohli volně manipulovat? Děkuji za případnou odpověd.
Otázku poslal/a: , 7. 7. 2016 1:13
Na otázku odpovídá:
Lefensor, s.r.o., Lefensor, s.r.o.
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Ve Vašem případě bohužel nelze využít možnosti odstoupit od smlouvy do 14 dní od uzavření bez udání důvodu, jako je to v případě uzavření smlouvy prostřednictvím internetu, avšak stále máte možnost uplatňovat na prodejci odpovědnost za vady. Ve Vašem případě lze doporučit uplatnění odpovědnosti za vady koupené věci formou reklamace. Pokud jsou ve Vašem případě vady na koupené věci podstatné, pak máte nárok na výměnu věci za novou nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Volba z uvedených nároků je na Vás.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
11. 7. 2016 17:50