Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Maximovi do maxima ještě něco chybí

Maximovi do maxima ještě něco chybí
Moderní, kreativní a graficky dobře provedené stránky první kreditní karty v Čechách jsou sice plné informací, ale za konkurencí silně kulhají v nabídce (lépe řečeno nenabídce) on-line služeb.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.maxim-karta.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 1 Marketingová rovina: 1- Informační rovina: 1- Grafická rovina: 1 Navigační rovina: 1- Technická rovina: 2 Použitelnost: 1-
Výsledná známka: 1,43



Kreativní rovina:

Už při první návštěvě webu MAXIM karty Vám do oka padne moderní vzhled a kreativně zpracovaná úvodní stránka. Rozdělení hlavního okna na dvě části včetně horního obrázku působí originálně a neotřele. Okno složené z osmi rámů se může zdát nepřehledné, ale na jednotlivé navigační prvky se dá snadno přivyknout.

Rozesmátá nakupující dvojice je sice ohrané klišé, ale na stránkách MAXIM karty zapadá do ostatní grafiky a obrázků, není tedy co vytknout. Stránky snesou srovnání i se zahraničními stránkami HVB, což nebývá u českých poboček mezinárodních firem běžné.

V oblasti kreativity a grafiky nasadila HVB laťku hodně vysoko a mezi hodnocenými weby kreditních karet je podle mého názoru prozatimním vítězem.

Výsledná známka (jako ve škole): 1



Marketingová rovina:

Pokud hodně létáte s ČSA nebo používáte mobilního operátora T-Mobile, určitě oceníte možnost zažádat si o speciální verzi karty vydávanou ve spolupráci se zmíněnými společnostmi. Tyto karty mají skoro totožné podmínky pro získání, liší se pouze rozdílnými výhodami. V případě karty ČSA (profil, názory) se vám útrata 125 korun promění na jednu leteckou míli ve Frequent Flyer Programu, vystavení a obnovení karty znamená další bonusové míle navíc. T-Mobile Club karta (KKPAEGAS) je křížencem mezi normální klubovou kartou a kartou Maxim (KKMAXIMC), kdy můžete využít 15% slevy ve značkových prodejnách T-Mobile a navíc platit kreditní kartou. Sadu těchto co-brandovaných karet doplnila v poslední době platební karta vydaná ve spolupráci se serverem iDnes. Tato varianta je k dispozici i jako neembosovaná VISA Electron iDnes (profil, názory). Toto společné vydávání karet zatím v Čechách příliš nezdomácnělo a je rozhodně vhodnou strategií na rozšíření kreditních karet mezi bonitní okruh zákazníků.

Globální marketingová strategie a mezinárodní corporate identity určuje i podobu webu. Když náhodou zavítáte například na německé stránky, zjistíte, že jsou si weby podobné jako vejce vejci. Stejné barvy, stejná grafika, stejná navigace.

Výsledná známka: 1-



Informační rovina:

Stránky obsahují všechny informace, které budete potřebovat pro získání karty MAXIM. Web vysvětluje výhody kreditních karet, rozdíl mezi embossovanými, neembossovanými kartami a předkládá argumenty pro výběr mezi jednotlivými variantami karty. Můžete si vybrat podle toho, jaký typ Vám bude nejvíce vyhovovat. Součástí stránek je i slovníček pojmů. Informace a navigace jsou dobře členěné, snadno zjistíte sazebník poplatků, ale i umístění poboček HVB. Kromě formulářů na vydání karty ke stažení web nenabízí žádné další on-line služby. Zmiňované formuláře jsou ke stažení ve formátu MS Word a PDF, na jejich tisk a použití budete ale potřebovat navíc program na rozbalení ZIP souborů.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:

Web má moderní vzhled, působí na první pohled velmi lehce a svěže. Design stránek rozhodně není zkostnatělý. Ačkoliv zde najdete velké množství obrázků a navigační grafiky, není výsledný dojem chaotický. Obrázky v záhlaví a mapa poboček se mi moc líbily. Grafiku a kreativitu hodnotím velmi pozitivně.

Výsledná známka: 1



Navigační rovina:

Při hodnocení navigace jsem byl schizofrenicky rozpolcený. Na jednu stranu je navigace dobře a přehledně strukturována, ale na druhou stranu jsem často nevěděl, jak jsem na konkrétní stránku dostal.

Nejdůležitější odkazy jsou soustředěny do Toolboxu, který je k dispozici na všech stránkách, stejně jako korporátní odkazy v záhlaví stránky. Uživatel se snadno a rychle dostane k sazebníkům všech služeb, k informacím o jednotlivých pobočkách banky, ale i k modelovým výpočtům dostupnosti hypotéčního úvěru.

Stránky MAXIM karty jsou do webu banky velmi úzce integrovány, navigace je společná všem bankovním produktům a pro celou banku.

Výsledná známka: 1-



Technická rovina:

Web je složen z rámů, což je technologie, která se používá v praxi pořád méně, ale stránky se díky tomu načítají i po modemu neuvěřitelně rychle.

Web banky obsahuje zabezpečenou oblast pro klienty, majitelé karty MAXIM ale bohužel tuto část nemohou využít. Stejně tak nehledejte v prezentaci MAXIMa žádné další pokročilé technologie.

Je pozitivní, že banka je připravena na krizové události, protože i během katastrofálních povodní jsou stránky stále funkční a aktuální.


Výsledná známka: 2



Použitelnost

Celková koncepce stránek je velmi dobře promyšlená, jednotlivé části do sebe dobře zapadají, a web se proto velmi snadno používá. Na stránkách najdete všechny potřebné informace a argumenty pro vaše rozhodování.

Při kvalitě webu skutečně zamrzí absence on-line služeb pro uživatele. O kartu si bohužel přes internet nezažádáte, nemůžete zjistit ani další informace o stavu žádosti nebo informace o vašem utrácení. Tuto funkčnost bych jako uživatel MAXIM karty určitě uvítal.

Předchozí verze webu MAXIM karty byla výrazně horší, začlenění micrositu do stránek banky byl krok správným směrem. Kromě pozitivního obratu v grafické úrovni byla vylepšena i celková použitelnost stránek.

Výsledná známka: 1-


Závěr:
Jak se blížíme do cíle hodnocení kreditních karet, začíná se rýsovat konečné umístění jednotlivých prezentací. Stránky MAXIM karty jsou u mě zatím na prvním místě a jediné co se jim dá objektivně vytknout je nepřítomnost pokročilejších on-line služeb.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
IK MD NG EH GH VI PJ RJ PN PP TT průměr
vzhled - - - - - - 1- 1 - - - 1,25
obsah - - - - - - 2 2 - - - 2
Vysvětlivky: IK - Ivona Koucká, Sdružení pro internetovou reklamu; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP – Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT – Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... v úvodu získá uživatel pouze základní marketingové informace. Podrobnosti lze získat až po odskoku do speciálních sekcí jako např. Toolbox, doplňkové služby, kompletní sazebník... komentuje stránky Radovan Jelen (Celý názor)
... zajímavě je řešen INFOBOX s dynamickým obsahem včetně on-line dialogu/chatu. Škoda jen, že odpovědi jsou pouze ve stylu zavolejte na naši informační linku.... říká porotce Pavel Janeček (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Příští týden se můžete těšit na hodnocení webových stránek CCS Kredo.

Navštívili jste internetové stránky Maxim karty? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-2
Ano
Ne

Diskuze

18. 8. 2002 | 12:02 | Libor Bílý

Ale jo, ať si tam ten čtvereček klidně je, ale ať je taky klikatelný ten text. Na notebooku na klíně s myší na koleně nebo s touchpadem se mnohem snáz trefím na "Modelové výpočty" než na čtvereček 9 x 9 pixelů. Nehledě na...více

16. 8. 2002 | 11:18 | Jan Žáček

Nevím, je to názor proti názoru, mě klikání na ten "maličký čtvereček" vůbec nevadí - dokonce i na 19 palcovém monitoru s vysokým rozlišením jsem s klikáním neměl problém... Díky tomu, že čtvereček navíc obsahuje šipku a...více

16. 8. 2002 | 10:26 | TGP

Tak jsem si to taky vyzkoušel a máte pravdu, je to děsně nepraktické. více

16. 8. 2002 | 10:14 | Libor Bílý

Je zajímavé, že jste velkoryse přešli začátečnickou chybu, a to fakt, že se nedá klíknout (třeba v toolboxu) na tok, kam se chci dostat, ale musí se klikat na ten maličký ctvereček vpravo. Tohle jde zcela proti duchu toho,...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK