Stránky Aura karty postrádají auru

Stránky Aura karty postrádají auru
Nepříliš kreativní s téměř amatérskou grafikou, naštěstí alespoň plné informací. Tato stručná fakta nejsou dobrou vizitkou pro druhou nejpoužívanější úvěrovou kartu v Čechách...
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.aurakarta.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 3 Marketingová rovina: 1- Informační rovina: 2 Grafická rovina: 3 Navigační rovina: 2- Technická rovina: 2 Použitelnost: 1-
Výsledná známka: 2,21



Kreativní rovina:

Rozesmáté obličeje jsou sice u bankovních stránek obvyklé klišé, ale těch se na stránkách úvěrové karty Aura nedočkáte. A kreativitu na stránkách taky nečekejte, není tam, asi došla. Rozdělení stránek, barevnost i grafika jsou tuctové, neoriginální, není co pochválit. Hodnocenou prezentaci nemohu označit ani za kreativní, ani za překvapivou.

Podíval jsem se na stránky Cetelem ve Francii v Maďarsku a na Slovensku a musím konstatovat, že české stránky kulhají na konci startovního pole jako bezkonkurenčně nejubožejší. Je vidět, že jinde to jde – francouzský comics doprovázený zvukem vydařeně představuje možné životní situace, kde lze kartu použít. Francouzský trh je ale určitě mnohem větší a kde jinde než v domovské zemi společnosti Cetelem by měla být prezentace perfektní.

Výsledná známka (jako ve škole): 3



Marketingová rovina:

Velký počet vlastníků karty Aura dokumentuje úspěšnost marketingového konceptu. Když se podíváme za hranice, zjistíme, že stejná implementace proběhla i v dalších státech. Strategie postavená na jasné diferenciaci zákazníků (nový/stávající), podpora impulzivního nakupování ("ať to stojí, co to stojí") vyprávěním příběhů o tom, co si všechno můžete dovolit koupit až budete šťastným majitelem karty Aura, očividně funguje.

Zaujal mě fakt, že jednou z cílových skupin jsou důchodci, sociální skupina, která je ostatními finančními institucemi přehlížena. Proč by si babička nemohla koupit nové střešní tašky? Sice ji to kvůli úroku přijde dráž, ale může splácet po malých částkách ze svého důchodu.

Jedinou výtkou je ignorace on-line marketingu. Kartu získáte v místě prodeje, internet je pouze doplněk. I přes internet sice můžete o kartu požádat, ale nevím, jak by se běžný uživatel ke stránkám dostal. Web není běžnými prostředky snadno k nalezení. Stránky nejsou zaregistrovány ani ve vyhledávačích, on-line kampaň jsem nezaznamenal. Neznáte-li adresu zpaměti, asi neuspějete.

Výsledná známka: 1-



Informační rovina:

Stránky nabízí dostatek informací pro pořízení karty a postup získání karty je velmi detailně vysvětlen. Pro pokročilé uživatele mohou být zarážející rady týkající se toho, jak číst výpis z účtu, ovšem noví začínající uživatelé mohou získat lepší přehled i bez zatěžování call centra.

Zákonné požadavky stránky splňují, ale informace o úrocích jsou zmíněny pouze v textu, kde je snadno uživatel přehlédne. Měsíční výše úroku se může zdát zanedbatelná, ale po vynásobení počtem měsíců se pořízení vybavení domácnosti nemusí zdát příliš výhodné. Uvádění roční úrokové míry by asi bylo upřímnějším krokem k informování potenciálních zákazníků karty, jenže to by si asi hodně uživatelů pořízení karty rozmyslelo.

Slabým místem stránek je absence full-textového vyhledávání a špatné fungování formuláře na vyhledávání obchodních míst, kde lze kartu pořídit.

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:

Stránky neobsahují kromě slečny v záhlaví a několika miniaturních obrázků karty žádné obrázky a zbytek grafiky také působí velmi amatérsky.

Nemoderní grafika stránek by zasloužila výraznější přepracování, funkčně není třeba stránky výrazně upravovat, takže tento krok by nebyl náročný finančně ani časově. Doporučuji studijní výlet do centrály ve Francii, jejich stránky na mě působily z grafického hlediska velmi svěžím dojmem.

Výsledná známka: 3



Navigační rovina:

Navigace se po grafické stránce moc nepovedla, nepochopil jsem proč některá tlačítka mají odlišný dynamický efekt při najetí kurzorem. Působí to přinejmenším zmatečně.

Nepříjemné překvapení na uživatele čeká při kliknutí na tlačítko "zpět na úvodní stránku". Očekával jsem návrat na stránku s rozlišením klient – zájemce, ale vynořil jsem se někde v hloubi stránek společnosti Cetelem. Zakomponování produktových stránek do stránek společnosti není hříchem, ale pojmenování tlačítka slibuje něco jiného a uživatel může mít problém dostat se zpět ke stránkám karty Aura.

Další nelogičností navigace je například umístění informací o zelené kartě Aura na stránku "Co Vás stojí karta Aura?". Tento odkaz bych na této stránce rozhodně nečekal. Když jsem se ale začetl do informací, pochopil jsem, že zelenou kartou nechce společnost děsit případné zájemce. Bohužel jsem se nedozvěděl, jaký je mezi těmito kartami kromě úroku rozdíl?

Výsledná známka: 2-



Technická rovina:

Stránky nejsou po technické stránce ničím výjimečným. Na rozdíl od stránek O.K. karty jsou ale funkční i v minoritních prohlížečích. Mrzí mě ale použití rámů, které mohou web znepříjemnit mnoha začínajícím uživatelům internetu. Stránky nepoužívají ani kaskádové styly a technologicky jsou o "generaci" zastaralé.

Zabezpečení osobních údajů je na stránkách dokladováno ikonou "Verisign – Click to verify", kterou může uživatel použít pro ověření platnosti certifikátu. Je příjemné se na vlastní oči přesvědčit, že to Cetelem myslí se zabezpečením osobních údajů vážně.


Výsledná známka: 2



Použitelnost

Hodnocením použitelnosti stránek rozumím využití internetu jako jednoho z obchodních míst pro získání karty. Přes internet můžete o kartu nejen požádat, ale zároveň se můžete informovat na stav vaší žádosti. Zájemce o získání karty tak zklamán nebude.

Nejsem klientem, nemohu tedy posoudit použitelnost zabezpečené části webu.

Příjemné překvapení, které jsem vyzkoušel, je WAP verze stránek. WAP stránky jsou rozděleny do sekcí určených klientům, obchodním partnerům a zájemcům o obecné informace o společnosti. Tato mobilní verze stránek zvyšuje užitnou hodnotu webu a je jednou z prvních vlaštovek ve finančních institucích.

Pokud se podaří odstranit problém s formulářem na vyhledávání obchodních míst, stránky budou majitelům karty jistě o to více užitečným společníkem.

Výsledná známka: 1-


Závěr:
On-line prezentace úvěrové karty Aura nikoho neoslní, ani nepřináší nic nového nebo zásadního. Díky nedostatečné on-line propagaci navíc ani nehrozí, že byste při svých toulkách internetem narazili na stránky úvěrové karty Aura.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
IK MD NG EH GH VI PJ RJ PN PP TT průměr
vzhled - 4 - - - - 2- 2- 4 2 3 3
obsah - 1- - - - - 2 1- 2- 3 2 2,083
Vysvětlivky: IK - Ivona Koucká, Sdružení pro internetovou reklamu; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP – Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT – Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
...grafika celé prezentace je velice primitivní a možná, že by se stránky daly použít jako omalovánky pro děti z mateřské školy... myslí si porotce Michal Drtina (Celý názor)
...doufám jen, že telefonní odkazy také nejsou staré několik let... říká porotkyně Pavla Paseková (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Příští týden se můžete těšit na hodnocení webových stránek YES karty.

Navštívili jste internetové stránky Aura karty? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 8 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 8. 2002 17:23, smutnak

Neměnili... Je stále stejný...

Zobrazit celé vlákno

+52
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (8 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

Aura, design

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Co o webu Aurakarty soudí porotci Peníze.CZ

2. 8. 2002 | Petr Vykoukal

Stránky O.K. karty jsou O.K.

26. 7. 2002 | Jan Žáček

Stránky O.K. karty jsou O.K.

Vzhůru do čtvrtého kola letošního ročníku soutěže Best web 2002. V tomto kole budeme hodnotit stránky úvěrových karet. Můžeme si to dovolit, protože každá z těch velkých má svůj microsite.... celý článek

Úvěrové karty: Jsme ve finále

14. 12. 2001 | Dušan Hradil

Úvěrové karty: Jsme ve finále

Do konce letošního roku zbývá ještě pár dní, zato náš seriál hodnocení webů finančních institucí již do svého finále dospěl. Boj v posledním kole byl tvrdý a my vám přinášíme konečný... celý článek

Partners Financial Services