Kartu YES, webové stránky NO

Kartu YES, webové stránky NO
Internetová prezentace splátkové YES karty je pouhým letákem přeneseným na internet. Uživatelé těchto karet asi internet nepoužívají, jinak by si jejich vydavatel nemohl dovolit tak nezajímavý web.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.yeskarta.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 1- Marketingová rovina: 3 Informační rovina: 1- Grafická rovina: 1- Navigační rovina: 1- Technická rovina: 3 Použitelnost: 3
Výsledná známka: 2,14



Kreativní rovina:

Předchozí dva hodnocené weby moc kreativní nebyly, většinou to u bankovních stránek ani uživatel nečeká. O to více bude překvapen, protože navigace ve flashové verzi stránek Yes karty působí velmi neotřelým dojmem. Stejně tak barevné kombinace, které tvůrce použil pro jednotlivé sekce webu, nejsou příliš typické pro prezentace finančních produktů.

Také podoba dalších stránek vychází z konceptu úvodní stránky. Barevné plochy a navigace velmi výrazně odlišují stránky od konkurence a dalších webů nabízejících finanční produkty.

Výsledná známka (jako ve škole): 1-



Marketingová rovina:

Produktové stránky Yes karty nejsou propojeny s webem společnosti. Když navštívíte stránky Home Creditu (patří do skupiny České pojišťovny a PPF), objevíte v navigaci ikonku Yes karty a odkaz na produktový microsite. Nevím proč je odkazování pouze jednosměrné a produktový microsite se důsledně vyhýbá informaci o společnosti Home Credit. Prázdné červené pole v barevné šachovnici na úvodní stránce možná bylo původně určeno pro logo Home Creditu, které pak ve finální verzi zmizelo.

Využití televizní reklamy na www stránkách není typické, ale trhák v podobě nahé Jany Štefánkové určitě přiláká mužskou pozornost. Umístění klipu do stránek neocení domácí uživatelé připojení přes modem, protože stahování čtyřicetisekundové reklamy jim bude hodně dlouho trvat. Reklama není ničím speciální – nesklidila u laického ani odborného publika výrazné ovace – není to prostě šot na který byste se chtěli opakovaně dívat. A nezmění na tom nic ani pozadí slečny Štefánkové.

On-line prezentace karty zůstává pouhým strnulým letákem, který není doplněn další komunikací. On-line marketing si zatím asi místo v marketingovém mixu neobhájil.

Výsledná známka: 3



Informační rovina:

Stránky jsou velmi stručné, jasné a bez zbytečných textů. Někdy až spartánské. Slovník pojmů by snesl pojmenování slovníček, protože vysvětluje pouze sedm pojmů. Výhodou je, že celý web přečtete během několika málo minut a získáte všechny potřebné informace.

Yes karta se vystavuje pouze stávajícím klientům Home Creditu, proto na stránkách nenajdete informace jak kartu získat ani on-line formuláře. Karta vám přijde poštou a stránky vás nasměrují do některé z prodejen, kde lze kartu aktivovat. Vyhledávání prodejen funguje velmi intuitivně, uživatel nebude mít problém najít nejbližší prodejnu. Přimlouval bych se, aby legenda k ikonám jednotlivých druhů zboží byla v popisku obrázku, přehled prodejen by to zpříjemnilo. Na úvodní straně ostatně vyhledávání takto funguje.

Ceník informuje o všech možných poplatcích, úrokové míře, jen mě překvapuje, že nebyl od listopadu 2000 aktualizován. Úroková míra fixovaná na dva roky není běžná ani u hypotéčních úvěrů.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:

Kromě kreativní navigace a barevných ploch jsou stránky graficky velmi chudé. Jsou sice hezčí než posledně hodnocený web Aura karty, ale výrazný rozdíl to není. Chvilku jsem se ve stránkách snažil identifikovat corporate identity – použití jednotného grafického manuálu – a nenašel jsem. Buď na webu není uplatněn nebo jsem si ho pro jeho nevýraznost ani nevšiml.

Výsledná známka: 1-



Navigační rovina:

Oválná navigace na úvodní stránce je zajímavá, obsahuje odkazy do všech šesti sekcí, které jsou navíc duplikované ve vodorovné navigace, která vás provází i dalšími stránkami. Jedinou výtkou může být nesnadná manipulace s točícím se navigačním kruhem. Uživatel se musí zorientovat ve všech volbách a rychle si vybrat z rotujících možností dříve, než se mu pod kurzorem myši objeví úplně jiná volba. Věřím, že méně zkušeným nebo handicapovaným uživatelům by tento způsob navigace nemusel vyhovovat.

Naštěstí existuje i statická verze bez použití flash navigace, která neobsahuje rotující kruh a odkazy se dají snadno použít.

Navigační kruh a vodorovná navigace nejsou do budoucna snadno rozšiřitelné, stránky asi nikdy nebudou rozsáhlejší.

Výsledná známka: 1-



Technická rovina:

Technickou rovinu stránek nelze posoudit, protože stránky neobsahují žádný technologický prvek, který by stál za povšimnutí. On-line formuláře web neobsahuje, stránky neobsahují zabezpečené oblasti, použití video-sekvence nebo flashe v úvodní navigaci není nic speciálního. Použití flashe je navíc provedeno špatně, takže se nezobrazí v Netscape Navigatoru, ačkoliv se downloaduje.


Výsledná známka: 3



Použitelnost

Když vám přijde domů karta i s letákem, nebudete mít žádný důvod stránky Yes karty navštívit. Kromě seznamu prodejen vás na stránkách nic zajímavého nečeká. Ani klient se na stránky nemusí vracet, protože na nich nic specifického nenajde. Ceník se mění jednou za uherský rok a nabídka formulářů ke stažení není také moc obsáhlá.

Ale kdybyste se rozhodli zaplatit více než jednu měsíční splátku najednou, nezapomeňte o tom společnost informovat – vytiskněte si formulář a pošlete jej. Smysl tohoto postupu mi uniká.

Výsledná známka: 3


Závěr:
Hodnocení stránek Yes karty byl nelehký úkol. Stručné stránky, které nic speciálního neobsahují, nedávají příliš možností kritiky. Jestli se chcete podívat na elektronický leták s kreativní navigací nebo si potřebujete vytisknout jeden z formulářů, jsou stránky určeny pro vás. Většina uživatelů se stránkám může vyhnout a nemusí je mrzet, že stránky neuvidí.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
IK MD NG EH GH VI PJ RJ PN PP TT průměr
vzhled - - - - - - - 4 3- - 4 3,67
obsah - - - - - - - 2- 3 - 1- 2,33
Vysvětlivky: IK - Ivona Koucká, Sdružení pro internetovou reklamu; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ -, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP – Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT – Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... (stránky) vypadají jako nedokončené... myslí si porotce Petr Nešpůrek(Celý názor)
...zvolené barvy prezentace jsou "jedovaté" a celkově graficky stránka vypadá na nepovedený mix ruzných stylů nebo jako webová prezentace školního fotbalového teamu... říká porotce Tomáš Tyll (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Příští týden se můžete těšit na hodnocení webových stránek Maxim karty.

Navštívili jste internetové stránky YES karty? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Stránky Aura karty postrádají auru

2. 8. 2002 | Jan Žáček

Stránky Aura karty postrádají auru

Nepříliš kreativní s téměř amatérskou grafikou, naštěstí alespoň plné informací. Tato stručná fakta nejsou dobrou vizitkou pro druhou nejpoužívanější úvěrovou kartu v Čechách...

Stránky O.K. karty jsou O.K.

26. 7. 2002 | Jan Žáček

Stránky O.K. karty jsou O.K.

Vzhůru do čtvrtého kola letošního ročníku soutěže Best web 2002. V tomto kole budeme hodnotit stránky úvěrových karet. Můžeme si to dovolit, protože každá z těch velkých má svůj microsite.... celý článek

Úvěrové karty: Jsme ve finále

14. 12. 2001 | Dušan Hradil

Úvěrové karty: Jsme ve finále

Do konce letošního roku zbývá ještě pár dní, zato náš seriál hodnocení webů finančních institucí již do svého finále dospěl. Boj v posledním kole byl tvrdý a my vám přinášíme konečný... celý článek

Partners Financial Services