Kdo si loni na konci roku zažádal o zřízení běžného účtu u polské mBank, ale ani během ledna si ho nestačil aktivovat, mohl být nemile překvapen. Tak jako třeba pan M. P. z Břeclavi, který o účet projevil zájem loni v prosinci. Sice žádnou smlouvu o zřízení účtu nepodepsal, přesto dostal emailem výpis z nového účtu.
Na začátku letošního roku pan P. zjistil, že banka nepodporuje platby do zahraničí, které on někdy využívá, rozhodl se svou žádost o založení účtu stáhnout. Hned první lednový pátek proto zatelefonoval na call centrum mBanktakzvanou mLinku, kde u operátora žádost zrušil. Pro jistotu poslal ještě do mBanky email se stejným požadavkem. Jelikož si nebyl jistý, jak přesně funguje komunikace mezi bankou a kurýrní službou doručující smlouvy k podpisu, zatelefonoval i na Mediaservis, aby kurýr nejezdil zbytečně.
Navzdory snaze o zastavení celého procesu zřizování účtu se ale panu P. už za dva dny ozval kurýr, že chce doručit smlouvu. Teprve když i jemu objasnil celou situaci a potvrdil, že opravdu nechce zřídit účet, domluvili se, že nepřijede. Po zbytek ledna pan P. považoval žádost o zrušení účtu za vyřízenou.
K prvnímu únorovému dni ovšem do své emailové pošty obdržel, stejně jako všichni klienti mBank, takzvaný koncoroční výpis z účtu. Obsahoval sice samé nuly, ale výpis na něj na první pohled působil jako výpis z existujícího účtu – obsahoval číslo účtu a adresu bydliště. Pan P. si kladl otázku, jak mohla banka založit účet bez jeho podpisu a navzdory jeho snaze zrušit žádost o zřízení účtu. „Zřejmě se mi nestala žádná újma, ale velice klesla moje důvěra v mBank. Zajímalo by mě, jak je možné založit účet bez mého podpisu,“ uvedl pro Peníze.cz pan P. Současně také poznamenal, že by jej zajímalo, jak vypadá jeho „papírová složka“ v této bance a zda jeho podpis do smlouvy „namaloval“ někdo jiný.
Podle vyjádření mBank se pan P. nemusí ničeho obávat. Jeho podpis nikdo nenapodobil, a tedy ani jeho účet není aktivní. Podle mBank jde částečně o její chybu. Při žádosti o zřízení účtu na webových stránkách banky se podle mluvčího mBank Tomáše Vyšohlída automaticky vygeneruje číslo nového účtu přiřazeného žadateli. To ale ještě neznamená, že účet je od tohoto okamžiku aktivní. „Bez aktivace není možné na účtu realizovat žádné platby, ani provádět jiné operace,“ dodává Vyšohlíd.
Pokud klient do určité doby (cca 30 dní) účet podle něj neaktivuje, tj. nepodepíše smlouvu, data i předpřipravený účet banka zruší. Výpisy z účtu za loňský rok posílala banka prý všem klientům, tedy i těm, jejichž účet byl zatím v procesu aktivace. Banka přiznává, že tyto klienty tím mohla trochu zmást. Měli tu smůlu, že nestačili účet aktivovat do konce roku.
Existující, aktivní účet je možné zrušit v mBank jedině písemně tak jako v jiných bankách. Klient má na výběr více možností. Může si vytisknout formulář z webu banky, podepsat a odeslat jej na korespondenční adresu do mBank. Případně může také účet zrušit osobně v některém z „kamenných“ obchodních míst této internetové banky.
Také vám přišel výpis z neaktivního účtu u mBank? Jak jste situaci řešili?
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 3. 2008 20:06, Jirka
Jsem rád, že čtu o mbance samé pozitivní nebo nedůležité ohlasy. Moje zkušenost je bohužel jiná a podle "http://v48.blogspot.com/2007/ 12/mbank-pli-levn-banka.html"nejsem sám. Poté co mi po třech odmítnutých heslech zablokovali internetové bankovnictví mě pracovníci mLinky neustále odkazují na automat, který je nefunkční a odmítá přijmout zadání dočasného hesla hláškou "hesla se neshodují". Písemná zákaznická podpora odpovídá taky tak na každý druhý mail a jen čekám kdy přestanou komunikovat úplně.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
4. 2. 2008 8:11, Rafter
Sice to vypada, ze v mBank delaji jen same zmatky, ale je to spis dan za jejich otevrenost. V jinych bankach se mozna deji horsi veci, akorat o tom kazdy nevi. Otevrena komunikace s klienty je zbran dvousecna ;-)
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.