Vysvětlení je proces nebo akce, která je prováděna za účelem jasného a srozumitelného předání informací, myšlenek nebo poznatků. Cílem vysvětlení je pomoci druhé osobě nebo skupině osob pochopit sdílené informace. Vysvětlení může probíhat v mluvené formě, písemné formě nebo pomocí elektronické komunikace.
Pro zjednodušení procesu vysvětlování je možné použít následující aspekty: zjednodušení informace nebo její použití v praxi, uvádění příkladů, použití vizuálních pomůcek, grafů a dalších pomocných prvků. Po procesu vysvětlení je potřeba dát druhé straně prostor pro případné dotazy a také je potřeba dát jí prostor nové informace zpracovat.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Jiří Tuvora | 28. 11. 2001
Kdo rozhoduje? Samozřejmě, že nezávislá centrální banka, která bojuje proti inflaci. Ale jak si pak vysvětlit následující data.
Články | Petr Fejtek | 20. 2. 2006
Týdenní čisté prodeje dosáhly téměř 1,4 miliardy korun. A bez dopingu. Zlatou mají zajištěnci, stříbro mixy, bronz akciové.
Investiční produkty | Jan Stuchlík | 30. 10. 2007
Hrozivý růst cen ropy Čechy zatím děsit nemusí. V korunách se díky oslabujícímu dolaru cena ropy zdaleka nezvyšuje tak rychle jako na světových trzích.
Investiční produkty | Petr Fejtek | 24. 10. 2007
Penzijní fondy či investiční životní pojištění nejsou optimálními způsoby, jak si spořit na stáří. Lepší jsou takzvané fondy životního cyklu. Ty však v Česku stále nejsou tak levné jako v zahraničí.
Investiční produkty | Aleš Vocílka | 11. 10. 2007
Každý investor by měl znát svůj profil osobnosti, aby pochopil, v čem jsou jeho obvyklé reakce na tržní podněty jiné než reakce průměru trhu. Dokáže se pak lépe rozhodovat.
Články | Jiří Šedivý | 10. 11. 2003
Jak ukazují četné dotazy, naši čtenáři se mnohdy přesně neorientují ani v základních pojmech stavebního spoření. Jejich nevědomosti pak navíc využívají obchodní zástupci spořitelen. Co byste tedy určitě měli vědět?
Články | Radek Létal | 20. 12. 2000
Opět se přiblížil konec roku a nastal čas bilancování. Někteří investoři počítají zisky, jiní zas kalkulují utržené ztráty. Všichni však hledí do budoucna a čekají co nám rok 2001, první rok nového tisíciletí, nadělí. A jelikož je prosinec, samozřejmostí je stále častěji zmiňovaný a někdy až démonizovaný "lednový efekt".
Články | Tomáš Hampl | 17. 4. 2001
Kdo si stěžoval, že až dosud jsme politiku ignorovali, si nyní užije. V jedné řadě dnes defilují rozdavačný Špidla, odcházející Mertlík a přicházející Rusnok, zapomnětlivý Grégr, falešný ministerský inženýr Braha, nezvolený Mickey Mouse... a zatčený Železný. Že posledně jmenovaný nemá s politikou nic společného? Máte vlastně pravdu - už nemá.
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.
Články | Zdeněk Holásek | 22. 7. 2005 | 3 komentáře
Začátkem července vstoupil v účinnost zákon o registračních pokladnách. Tato norma nejenom že nebude účinným nástrojem v boji proti daňovým únikům. Některé její pasáže jsou navíc skutečnými "skvosty", bohužel jedna z dalších nepříliš potěšujících ukázek tvořivosti našich zákonodárců.