Klienti Raiffeisenbank se dnes potýkali s problémy v přímém bankovnictví. Na sociálních sítích Facebook a Twitter si bance stěžovali, že jim nefungovalo, jak by mělo. Buď bylo moc pomalé, nešly odesílat platby nebo se rovnou nešlo přihlásit.
„Dnešní výpadek trval od cca 11:30 do 15:00 hodin. Klienti již mají přístup ke svým financím, jak prostřednictvím mobilního, tak internetového bankovnictví,“ říká Petra Kopecká, mluvčí banky.
V poslední době nejde o první podobný výpadek. Už zhruba před měsícem banka řešila podobné problémy. Bylo to krátce poté, co se pochlubila vylepšením přímého bankovnictví.
Proč k výpadkům dochází opakovaně? „V obecné rovině jako příčinu vidíme především to, že dochází k extrémnímu zvýšení zátěže v souvislosti s navýšením četnosti návštěv uživatelů, zejména u mobilního bankovnictví. Na tyto změny se samozřejmě snažíme reagovat upgrady infrastruktury, nicméně, v kombinaci s probíhající integrací nových funkcí, toto všechno může způsobovat občasné výpadky. Bohužel, některé situace nelze ani nasimulovat v zátěžových testech,“ odpovídá Kopecká.
„Jsme si vědomi skutečnosti, že jde o nepříjemnost, na kterou klienti reagují velmi citlivě, což plně chápeme a velmi se za tuto situaci omlouváme,“ dodává mluvčí Raiffeisenbank.
Sdílejte článek, než ho smažem