Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, prosím o radu, na co máme a nemáme nárok. V 05/2010 jsme zakoupili pohony na bránu včetně montáže. Následně se téměř každou zimu objevil stejný problém s pohony (když mrzlo) a bylo řešeno danou firmou zdarma vrámci reklamace a to časově v těchto termínech: 02/2011 opraveno; 02/2012 opraveno; 02-03/2013 závada nahlášena, urgované řešení, závada odezněla sama, protože přestalo mrznout; 01/2014 opraveno; 01/2014 opětovná závada - výměna za nové pohony; 02/2015 oprava; 08/2015 oprava; 01/2017 závada nahlášena, bez reakce ze strany firmy, pak přestalo mrznout. A letos opět závada nahlášena 17.01.2018, 22.01.2018 přijel technik a potvrdil, že závada existuje, 23.01.2018 si pohony demontovali a odvezli na opravu. Do dnešního dne pohony nemáme zpátky. V minulosti byla oprava provedena přímo u nás na místě nebo odvezeny pohony na firmu a oprava trvala pár dní. Nyní je to již více než 30 dní, firma se vymlouvá, že nemá lidi a nestíhá. Chci se zeptat, zda máme nárok na odstoupení od smlouvy na základě opakovaných vad výrobku a nedodržení 30denní lhůty reklamace? Nebo tím, že je to výrobek pořízen v roce 2010 nárok padá? Jedná se pořád o stejnou závadu (nefunkční koncové spínače) plus letos to vypadá, že se objevili i další problémy (rez ve výrobku, netesnost - zatéká do něj). Řešit to každou zimu je již únavné a letos to dokonce trvá neskutečně dlouho. Děkuji za radu.
Otázku poslal/a: , 23. 2. 2018 11:12
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám prodávající opakovaně závadu bezplatně odstraňoval, a to i po uplynutí zákonné záruční doby, tj. 2 let, je možné dovozovat, že Vám na věc byla poskytnuta prodloužená záruka dle § 620 odst. 5 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. Tato záruka by měla být uvedena v záručním listě, popř. záručních podmínkách prodávajícího. Pokud v nich není dále upravena žádná odchylka pro vyřizování reklamací v rámci této prodloužené záruky, platí analogicky zákonný režim, a to včetně povinnosti vyřídit reklamaci do 30 dní. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
26. 2. 2018 12:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty
Loni polský řetězec Biedronka oznámil, že se chystá na Slovensko. Češi i Slováci z pohraničí...více
Třetině Čechů chybí finanční znalosti. Ženy tápou častěji, ukázal průzkum
Jaký je rozdíl mezi běžným a spořicím účtem? Co se skrývá pod pojmem inflace a úročení?...více
Sdílené bankomaty začnou fungovat i pro vklady. Už brzy
V projektu sdílené sítě bankomatů brzy přibude přelomová novinka. Komerční banka, Moneta,...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více