Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, Potřeboval bych se informovat ohledně způsobu vyřízení reklamace. Pokud si v reklamačním protokolu zažádám o opravu, ale výrobek byl vyměněný za nový kus. Např. jak se to takhle mění u Applu za repasované kusy. Mám nárok na vrácení peněz, kdyz jsem požadoval opravu svého zařízení, ale dostal jsem jiný kus, který nechci? Děkuji za odpoveď, Bitmead
Otázku poslal/a: , 18. 2. 2018 20:24
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci jedním ze způsobu popsaných v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tj. opravou, která nijak nesníží hodnotu věci, výměnou za zcela stejný nový bezvadný kus nebo odstoupením od kupní smlouvy. Pro uplatnění reklamace je třeba, aby kupující zvolil požadovaný způsob vyřízení reklamace. Pokud by prodávající nebyl schopný reklamaci zvoleným způsobem vyřídit, měl by o tom kupujícího vyrozumět a domluvit se s ním na jiném způsobu vyřízení reklamace. Pokud by kupující zvolil způsob vyřízení reklamace, který není v souladu se zákonem, byl by prodávající oprávněn vadu odstranit způsobem, který je v souladu se zákonem. Ve Vašem případě však prodávající reklamaci vyřídil způsobem, který není v souladu se zákonem, a Vy jej můžete vyzvat k nápravě do uběhnutí 30 dní, které má ze zákona na vyřízení reklamace. A pokud tato doba již uběhla, můžete uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 2. 2018 13:28
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
ČNB znovu snížila sazby. Úroky klesnou u spoření i hypoték
Bankovní rada České národní banky na svém dnešním jednání rozhodla o snížení úrokových...více
Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem
Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem...více
Sleva jen pro někoho. Komu teď řetězce nabízejí levnější nákup
Zboží v akci nebo sleva ve věrnostním programu – to už je pro české zákazníky samozřejmost....více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více