Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod
25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Dobrý den, má problém a nevím jak mám postupovat, můžete mi prosím poradit? V dubnu 2016 se nám rozbilo auto (vadný motor), auto jsme dali do servisu, dlouho se nic nedělo, nemohli sehnat motor. Našli jsme si tedy sami na internetu, předali kontakt servisu a ty motor koupili. Za motor a práci jsme servisu zaplatili 57 tisíc. Auto nám předali 31.8.2016, jezdili jsme jeden den a vyměněný motor se rozbil. Servis auto odtáhl a dohodl se s pánem od kterého motor kupoval,že jej opraví servis a pán opravu zaplatí. Nezaplatil a servis teď vymáhá peníze po nás. Částka činí 24 tisíc. Ale my jsme již zaplatili původní opravu a zaplatit de facto reklamaci nechceme. Jak máme postupovat? Děkuji moc a jsem s pozdravem Sofie Suineg
Otázku poslal/a: , 14. 12. 2016 9:42
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ze zákona máte právo reklamovat nesprávně provedenou opravu do dvou let od jejího provedení. Servis je pak povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího uplatnění. V rámci reklamace máte samozřejmě právo na bezplatnou opravu. Ani skutečnost, že jste vadný díl k provedení opravy servisu sami doporučili, nemůže Vaše práva z vadného plnění vyloučit. Servis byl povinen jednat při provádění první opravy s odbornou péčí. V případě, že by považoval Vámi doporučenou součástku za nevhodnou, musel by Vás na tuto skutečnost upozornit (viz § 2594 občanského zákoníku). Vzhledem k tomu, že jste nový motor nekupovali sami, ale byl Vám dodán v rámci prováděné opravy servisem, je vůči Vám servis v postavení prodávajícího. Odpovídá Vám proto za vady této součástky namísto původního dodavatele, se kterým jste Vy nevstoupili do žádného právního vztahu. Servis si může nárokovat náhradu za vadný motor po jeho dodavateli, nic to však nemění na jeho povinnosti vyřídit Vaši reklamaci a provést bezplatnou opravu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 12. 2016 13:27
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Třetině Čechů chybí finanční znalosti. Ženy tápou častěji, ukázal průzkum
Jaký je rozdíl mezi běžným a spořicím účtem? Co se skrývá pod pojmem inflace a úročení?...více
Sdílené bankomaty začnou fungovat i pro vklady. Už brzy
V projektu sdílené sítě bankomatů brzy přibude přelomová novinka. Komerční banka, Moneta,...více
Na poštu se vrací noviny a časopisy. Zjistěte, kde se budou prodávat
Česká pošta od pondělí 13. května začala po více než čtyřech měsících znovu prodávat tisk.více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více