reklamace mobilního telefonu

Dobrý den, od září 2013 mám mobilní telefon Samsung Slll mini z prodejny Planeo elektro. Již po půl roce jsem jej šla reklamovat, že mi z ničeho nic zamrzl a musela jsem vytáhnout baterku a znovu zapnout několikrát denně. Reklamace mi byla uznána a oprava provedena tím, že mi vyměnili baterii( doklad jsem bohužel ztratila). Chvíli mobil fungoval normálně, poté to začalo nanovo, navíc mi vypadlo sklíčko od foťáku. Šla jsem tam tedy znovu, reklamaci mi znovu uznali, nahráli nový software a vyměnili sklíčko(papíry jsem si už pečlivě schovala). Jenže po asi dvou týdnech se mobil začal sekat znovu a přestaly mi fungovat sluchátka, které byly v příslušenství. Chtěla jsem vrátit peníze, protože se jedná o třetí reklamaci s tím, že ten telefon se pořád stejně seká. Bylo mi řečeno, že sice se seká, ale vyměnili baterku, poté software, že nejde o stejnou závadu. Po vrácení mobilu ze třetí reklamace mi bylo řečeno, že sluchátka vyměnili, ale na vada na mobilu se neprojevila, tudíž byl pouze resetován(před každou reklamací jsem jej sama resetovala doma). Ještě ten den se mi sekl dvakrát a další den mi nešel vypnout budík, displej nereagoval. Počkala jsem na víkend a šla jej reklamovat znovu s tím, že už chci po druhé vrátit peníze. Paní mi odpověděla, že ho pošlou znovu na reklamaci, ale že peníze mi vrátit nemůžou dokud nebude dokázané, že mobil opravdu nefunguje. Navíc to se mnou znovu sepisoval její kolega, který mi arogantně pověděl, že on má Samsung za 20 000,- a že mu dělá to samé a nevidí důvod, proč to řešit. Já mu odpověděla, že ten mobil je drahý a za ty peníze opravdu chci aby jsem jej měla doma a fungoval normálně a ne aby byl pořád v reklamaci. Myslela jsem, že mi peníze vrátí ihned, prý pokud bude reklamace uznaná, tak do 30 dnů, ale že pokud neobjevili žádnou závadu, že pochybuje, že tam něco najdou. Chci se tedy zeptat jestli existuje někdo kdo by se na ten mobil mohl podívat nebo jak to s reklamací vyřešit. Bohužel mobil se neseká pokaždé jen asi jednou za 12 hodin, tudíž když mi nabídli to vyzkoušet na prodejně, závada se neprojevila. Děkuji za odpověď.

Otázku poslal/a:  , 28. 9. 2014 8:57

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nahodilý výskyt vady bohužel nahrává při řešení reklamací obchodníkům, je totiž jejich častým nešvarem tvrdit, že se vada neprojevila. To neznamená ani zamítnutí reklamace, ale ani její uznání. Obchodník tím říká, že vadu „vůbec nevidí“, a proto se k ní ani nemůže vyjádřit. U odlepené podrážky bot nebo jiných zjevných vad si toto dovolit nemůže. I když se jedná o opakovaný výskyt nejspíš zcela totožné vady, neboť stejnost vady se posuzuje podle jejího stejného projevu v užitných vlastnostech, a není tedy rozhodné, jakým způsobem vady při jednotlivých reklamacích obchodník řešil, což potvrzuje i výklad Nejvyššího soudu ČR. Přestože uplatníte při čtvrté reklamaci již právo na odstoupení od kupní smlouvy, musí i v tomto případě proběhnout posouzení vady, a tedy důvodnosti Vaší reklamace. Není vyloučen postup, že obchodník vrátí peníze ihned, neboť zákon o ochraně spotřebitele vyžaduje vyřizování reklamace bez zbytečných průtahů, ale i tak mnozí obchodníci využívají maximální třicetidenní lhůtu k jejímu dořešení z důvodu provedení právě onoho posouzení odborným servisem. Situace se Vám komplikuje tím, že doklad o první reklamaci nemáte k dispozici a třetí reklamace té samé vady nebyla obchodníkem uznána a Vámi toto rozporováno třeba již názorem znalce. Pokud i čtvrtá reklamace bude ukončena sdělením, že se vada neprojevila, určitě doporučujeme s ohledem na pořizovací hodnotu zboží dát jej na posouzení nezávislému znalci, který vedle zdokumentování nahodilé vady má znalosti a zkušenosti na to učinit závěr, zda se o vadu jedná, co je její příčinou a zda je vůbec odstranitelná. Uhrazení nákladů spojených s posudkem můžete posléze spolu s vrácením kupní ceny požadovat po obchodníkovi. Znalce v oboru elektronika se specializací na mobilní telefony lze vyhledat na stránce www.justice.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

1. 10. 2014 10:45

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

23. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

Jmenují se podobně jako známé značky – třeba Balando, Joot nebo Bonky. Tváří se jako zavedený e-shop, ale přitom jen zprostředkují doručení z Číny. Chlubí se falešným oceněním od zákazníků. Přesto na ně Česká obchodní inspekce nedosáhne. Nezatlačila na ně ani Heureka, jejíž značky zneužívají. Ani féroví konkurenti sdružení v Asociaci pro elektronickou komerci.

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

19. 4. 2024 | Pavla Adamcová

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat hranice, říká ke správnému uvádění slev Michael Maxa, ředitel kontroly České obchodní inspekce. Co zjistili inspektoři v obchodech? A brání se prodejci pokutám?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

17. 4. 2024 | Petr Kučera

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Poslanci schválili novelu zákona o investičních společnostech. Má lépe chránit drobné investory před takzvanými alternativními fondy podle paragrafu 15. Společnosti jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment totiž zneužily výjimku, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky.

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, rozhodli poslanci

10. 4. 2024 | Petr Kučera

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, rozhodli poslanci

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Kdy je půjčka neplatná? Soudy řeší, jak moc velká chyba vadí

3. 4. 2024 | František Nonnemann

Kdy je půjčka neplatná? Soudy řeší, jak moc velká chyba vadí

Než vám půjčí, musí banka nebo úvěrová společnost prověřit, jestli dokážete splácet. Když při tom udělá chybu, může být smlouva prohlášená za neplatnou. Záleží ale na tom, jestli jde o malichernou, nebo vážnou chybu, zdůraznil nedávno Nejvyšší soud.

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

19. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

15. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

8. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

2. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

1. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

Energetický regulační úřad uložil společnosti Armex Energy pokutu ve výši 4,746 milionu korun za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pravomocnou pokutu od tohoto regulátora v historii.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

25. 1. 2024 | Pavla Adamcová

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

20. 1. 2024 | Pavla Adamcová

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.  

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

11. 1. 2024 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Stránka 1/24

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu

Hračičkové rozbili bitcoin. Jeho cenu halving nechal v klidu. Týden v kryptu

Halving cenu bitcoinu nezvedl, ale jak zdražily transakce! Autoři peněženky Samourai Wallet...více

První zbraň proti volání z falešného čísla. Úřad od června zpřísní pravidla

První zbraň proti volání z falešného čísla. Úřad od června zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v červnu a červenci spustí nová opatření v boji proti...více

Nedoplatek? Pozor na podvodné SMS z finančního úřadu

Nedoplatek? Pozor na podvodné SMS z finančního úřadu

Nová vlna falešných SMS se snaží vylákat z lidí jejich přihlašovací údaje k bankovní identitě....více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services