Dva ze tří lidí mají špatné pojištění. Nová služba ukáže, jak jste na tom vy

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 22. 1. 2020 | 6 komentářů
Air Bank a Zonky mají sourozence. Také Rixo sází na jednoduchost, online přístup a nižší ceny. Chce lidem udělat pořádek v pojištění, zkontrolovat a vylepšit jejich smlouvy.
Dva ze tří lidí mají špatné pojištění. Nová služba ukáže, jak jste na tom vy

Až 70 procent lidí má špatně nastavené pojištění. „Velká část z nich může za stejnou cenu získat vyšší krytí rizik, nebo pokrýt stejná rizika levněji než doteď,“ říká Aleš Žárský, ředitel služby Rixo.cz.

Novinka, která právě teď spouští ostrý provoz, láká na snadnou kontrolu pojistných smluv – ať už jde třeba o povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění domácnosti nebo životní (hlavně úrazové) pojištění.

Služba je pro lidi zadarmo. Stačí nahrát smlouvu a nejpozději do pěti dnů ji firma vyhodnotí. Výsledkem je Rixo index. Ten například u autopojištění pracuje s 320 parametry, u životního dokonce s 600. 

Když je pojistka v pořádku a Rixo nenajde momentálně lepší alternativu, bude pro klienta dál hlídat situaci na trhu. A napíše mu, pokud se výhodnější nabídka objeví někdy v budoucnu.

Hledáte výhodný firemní úvěr? Klikněte ZDE.

Firma chce vydělávat na provizích od pojišťoven. Zatím jsou jejími partnery Allianz, ČPP, ČSOB Pojišťovna, Direct, Maxima, Pojišťovna VZP a Uniqa. „Rádi bychom spolupracovali se všemi, v tuto chvíli máme rozjednané další čtyři,“ zdůrazňuje Žárský. Nahrát a porovnat lze i smlouvy odjinud, tedy z jakékoliv pojišťovny v Česku.

Ukázka hodnocení smlouvy v systému Rixo.

Rixo slibuje, že klienty nebude tlačit do přestupu k jiné pojišťovně, pokud to pro ně bude nevýhodné. Uživatelům nebude ani telefonovat, jestliže o to sami výslovně nepožádají. Nahráním a bezplatným vyhodnocením pojistné smlouvy se klient k ničemu nezavazuje. Když mu Rixo doporučí lepší alternativy, nemusí je využít. Výše provize podle Žárského nehraje roli.

Při redakčním testu jsme vyzkoušeli do systému nahrát autopojištění, o němž si myslíme, že patří k nejlepším na trhu. Služba Rixo ho skutečně vyhodnotila jako kvalitní a nenabízela něco jiného. Dobře nastavené to má podle Žárského zhruba 30 procent uživatelů.

Ve stopách Air Bank a Zonky

Za Rixo stojí jako investor Home Credit ze skupiny PPF – podobně jako u Air Bank nebo poskytovatele úvěrů Zonky. A podobné jsou i ambice: Změnit trh, tentokrát pojišťovací. Ukázat, že to jde snadněji, online a levněji.

Anketa

Jak často si kontrolujete pojistné smlouvy?

Zkušební provoz pod názvem Dok začal už v srpnu 2018. Na konci loňského roku se služba přejmenovala na Rixo. Jednotlivá písmena znamenají rozumět, vykřičník (na co si ve smlouvě dát pozor), červený křížek (tip pro vylepšení) a zelené kolečko (v pořádku).

„Zatím jsme se hlavně učili, teď jsme připraveni na ostrý provoz,“ vysvětluje Žárský. Zhruba od konce února bude k dispozici i mobilní aplikace. Během roku přijde i výraznější reklamní kampaň.

V pilotním provozu se do služby zaregistrovalo kolem 10 tisíc uživatelů, novou smlouvu uzavřely řádově stovky z nich. Letos chce Rixo získat 35 tisíc nových uživatelů. Ziskové hospodaření plánuje za tři až čtyři roky. Do tří let chce firma získat pětinu trhu z objemu provizí pro zprostředkovatele.

Pro Rixo zatím pracuje 60 lidí, do konce roku by jejich počet měl stoupnout asi na 90. „Zhruba polovina má na starosti IT. Vývoj systému si zajišťujeme interně, což nám umožňuje potřebnou flexibilitu,“ říká Martin Ždímal, spoluautor služby a její technický ředitel.

Ani sebelepší „pojišťovák“ podle něj nemůže do hloubky získat úplný a aktuální přehled o všech podmínkách na trhu – tak, jako to dokáže technologie. „Není to v lidských silách, jde o tisíce stran pojistných podmínek," vysvětluje.

Už od léta 2016 nabízí porovnání pojistek česká služba Suri.cz, za níž stojí poradenská společnost PFP ze skupiny Renomia. Ta ale třeba neumožňuje online vkládání a snadnou archivaci smluv, neuvádí na webu své partnery a například za celý loňský rok nepřibyla na jejím facebookovém profilu jediná novinka.

Srovnatelná konkurence pro Rixo neexistuje podle Ždímala ani v Evropě. „Nejblíž k ní má asi WeFox,“ říká.

Rixo nevylučuje expanzi do zahraničí, podle Žárského to ale rozhodně není záležitostí nejbližších dvou let. Podobně jako kamenné pobočky.

Už nás sledujete? 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook a dozvíte se včas další aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční... Další články autora.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+77
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2020 8:03, Pavel Myslil

Tak primárně to žije z provizí, takže bych nečekal žádnou velkou objektivitu. Vždy se najdou na stávajících smlouvách plusy a mínusy a které tak asi budou hledat. Ve skutečnosti tato služba funguje už dva roky a teď to zkouší znovu.

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 1. 2020 16:06, Matěj

Citace - Jirka / 23.01.2020 13:36

No takových nabídek, že mi někdo zkontroluje mé pojistné smlouvy a zhodnotí je a nabídne mi něco lepšího, je spousta, furt někdo volá. Většinou to dopadá tak, že dotyčný "pojišťovák" mi bude chtít zrušit všechny moje pojistné smlouvy (protože jsou na nic) a nabídne mi lepší (lepší pro sebe - rozuměj, dostane za ně provizi). Takže moc důvěry v tuhle službu nemám. Jiná věc by byla, kdyby mi Rixo podrobně písemně zdůvodnilo, v čem a proč jsou mé pojistné smlouvy špatné a v čem a proč jsou jimi navrhované nové pojistné smlouvy lepší. Ostatně tak to požaduje zákon o distribuci pojištění. Jestli od nich dostanu jen nějaký "index", tak to je mi na dvě věci - na hov.. a na nic. Ono totiž udělat podrobný rozbor klientových pojistných smluv, nabídnout mu něco lepšího a zdůvodnit mu, proč je to nové lepší, chce čas, znalosti a určitou námahu. A jsem fakt zvědav, zda Rixo toto bude dělat.


Co si to nejdřív vyzkoušet a pak kritizovat? Podle článku to je solidní služba - nejde ani o klasický online porovnávač (který neřeší vaši konkrétní situaci, výročí smluv apod.), natož o bouchače nebo telefonní podvodníky.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Jak se připravit na povodeň. Má ještě cenu řešit pojištění?

12. 9. 2024 | Gabriel Pleska

Jak se připravit na povodeň. Má ještě cenu řešit pojištění?

Díky vylepšeným předpovědím máme tentokrát čas se připravit. Na co všechno myslet?

Když vám tento pátek 13. praskne voda, Kooperativa vyšle instalatéra zdarma

9. 9. 2024 | Radim Zelený | 1 komentář

Když vám tento pátek 13. praskne voda, Kooperativa vyšle instalatéra zdarma

Asistenční služby lidé nejčastěji využívají ve chvílích, když se jim stane na cestách něco s autem a potřebují odtah nebo dovézt palivo. V posledních letech se ale asistenční služby... celý článek

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

29. 8. 2024 | redakce Peníze.CZ

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných nemovitostí je pak 70 procent podpojištěno. Vyplývá to z dnes zveřejněné analýzy České... celý článek

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

30. 7. 2024 | Kateřina Hovorková

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky Aleny Mackové. V rozhovoru říká, co nejčastěji lidem vadí, jaké problémy řeší, jaké šance na... celý článek

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

23. 5. 2024 | Petr Kučera

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.

Partners Financial Services